reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD vyšetřuje možné nekonzistence výkonu Ryzenů 7000 ve hrách

3.11.2022, Milan Šurkala, aktualita
AMD vyšetřuje možné nekonzistence výkonu Ryzenů 7000 ve hrách
Objevují se případy, kdy má docházet k nekonzistentnímu chování sestav s novými procesory AMD Ryzen 7000 v některých počítačových hrách. Občas má docházet ke značným propadům snímkovací frekvence nebo nižšímu výkonu v závislosti na OS Windows.
AMD vydalo oficiální stanovisko k záležitosti, která se má týkat nevyrovnaného výkonu sestav s novými procesory AMD Ryzen 7000 v některých počítačových hrách. Problémy se mají vyskytovat např. ve hrách Doom Eternal, GTA V, Cyberpunk 2077 nebo Metro Exodus. Podle některých jsou velké rozdíly ve výkonu při běhu hry ve Windows 10 a Windows 11 nebo větší rozdíly mezi průměrným a nejhorším 1 % výkonů. Např. v Cyberpunku 2077 dle Tomshardware tvoří 99. percentil s procesory Intel obvykle cca 60-70 % průměrné frekvence, ale u AMD je to spíše 50-60 % (1 % zaznamenaných snímkovacích frekvencí je pod 50-60 % té průměrné). Nicméně jak se tu ukázalo, jeden z nejhorších výsledků měl v tomto ohledu Ryzen 7 5800X3D, tedy ještě procesor starší generace. Jeden z překvapivých výsledků může být i nižší výkon procesorů AMD se dvěma CCD (tedy 12 a 16jádrových modelů), které jsou v některých hrách překonávány jinak slabšími 6 nebo 8jádrovými modely s jedním CCD.
 
AMD Ryzen 7000
 
Samo AMD se vyjádřilo, že si je vědomo zpráv o velkém rozptylu mezi těmito dvěma hodnotami nebo o zprávách, které hovoří o velkém rozdílu výkonu mezi Windows 11 a Windows 10, nicméně jeho vlastní dosavadní testy žádné takové chování nenaznačují. Hovoří o tom, že herní výkon ovlivňuje nejen architektura CPU, ale také další parametry jako samotný herní engine, GPU, paměti a podobně. Při uvedení nových architektur na trh jsou dle AMD anomálie ve výkonu docela běžné a jsou odstraňovány jak výrobci HW, tak vývojáři her. Podle společnosti nejde o nic nového pod sluncem a v zásadě jde o očekávatelné chování, které se bude časem řešit na obou stranách.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama