Hra Breakout je klasická arkáda, s níž společnost Atari přišla již v roce 1976, dlouho před érou osobních počítačů PC. Někdo ji můžem znát spíše jako mnohem mladší hru Arkanoid, která je ve své podstatě stejná a jde o odrážení míčku, který naráží do zdi, ze které odbourává cihly. A právě firmu Nestle napadlo, že tuto hru může použít k propagaci své cukrovinky KitKat Bites, které právě budou představoat ony cihly. Nestle tak připravilo půlminutovou reklamu, která byla, ale už není k vidění na serveru Vimeo.

Je třeba říci, že Breakout nepředstavuje zcela původní nápad a jde spíše o adaptaci jedné z nejstarších arkádových her, Pong, nicméně i s tou přišla společnost Atari, a to již v roce 1972. Na samotném Breakout je také zajímavé, že se na jeho vývoji podílel Steve Wozniak, jeden ze zakladatelů společnosti Apple.
Dle agentury Reuters hovořící o důvodu k žalobě mělo Nestle prostě vzít hru Breakout a cihličky v ní nahradit svými tyčinkami KitKat Bites a ukazovat, jak genderově a rasově vyvážená skupina hráčů si ji užívá před televizorem za chroupání zmíněných cukrovinek. Důležité však je, že v reklamě zaznělo právě samotné slovo breakout, takže Atari to považuje za zcela jasné porušení svých autorských práv a říká, že v Nestle o tom museli zcela jasně vědět.

List The Guardian pak přinesl odpověď firmy Nestle, dle níž Atari na reklamu reaguje s křížkem po funuse. Tato reklama totiž běžela v británii v televizním vysílání už v předchozím roce a Nestle nemá v záměru ji opakovat, ovšem to samo o sobě pochopitelně nic neřeší. Nicméně žaloba byla podána v USA, kde se Nestle chce bránit proti těmto "nepodloženým tvrzením". Atari totiž po něm chce trojnásobek toho, co Nestle mělo na reklamě vydělat, jakkoliv to chce prokazovat a pak hodlá vymáhat i odškodné. Žaloba byla podána v San Francisku proti Nestle SA, Nestle UK a Nestle USA.
Zdroj: Hexus.net