www.svethardware.cz
>
>
>
>

Chabý výkon Threadripperu 2990WX byl identifikován jako důsledek chyby v kernelu Windows

Chabý výkon Threadripperu 2990WX byl identifikován jako důsledek chyby v kernelu Windows
, , aktualita
Procesor Threadripper 2990WX je velice zajímavý procesor, který ale má své mouchy. O nich jsme mluvili už několikrát, ale nyní poprvé zmíníme nástroj CorePrio, který má řešit výkon a vypadá to, že nemusí jít vůbec o problém CPU, ale kernelu Windows.
K oblíbeným
reklama
AMD Ryzen Threadripper 2990WX je 32jádrový procesor tvořený čtyřmi 8jádrovými čipy Zeppelin a právě v tom je problém. Je to zástupce již druhé generace Threadripperů, přičemž ta první měla maximálně dva čipy, a tedy 16 jader. Využívá 4kanálový paměťový kontroler, respektive dva dvoukanálové a na to byla uzpůsobena také platforma s čipovou sadou X399 a paticí TR4. V rámci zachování kompatibility AMD muselo i nadále využít jen 4 kanály a ne 8 jako u serverových procesorů EPYC, a to kanály ze dvou čipů Zeppelin (nehledě na linky PCIe a další výbavu). 
 
To znamená, že 24 a 32jádrový Threadripper má dva ze čtyř Zeppelinů do systému napojen pomocí sběrnice Infinity Fabric prostřednictvím dalších dvou čipů, a to s sebou zdánlivě nese výrazně negativní dopad na paměťovou propustnost a latence v případě poloviny procesorových jader. AMD tak pro majitele takových procesorů nabízí tzv. herní režim, protože daný problém se objevil především v případě her, což znamená prostě to, že čipy nevyužívající vlastní kontrolery jsou prostě odpojeny. To nemusí v případě her vadit, protože ty stejně těžko využijí více než 16 jader (spíše ještě mnohem méně), ale u jiných aplikací citlivých na přístup do paměti to vadit může. 
 
 
Výše uvedená fakta donedávna platila a byla přijímána jako fakt, ale dle HardOCP se v případě testování 32jádrového AMD EPYC 7551 objevily podobné problémy, a ten má přitom 8kanálový přístup do paměti, respektive každý ze Zeppelinů má své dva kanály. Vedle toho byly i více otestovány procesory Threadripper 2990WX i pod Linuxem a zjistilo se, že úpadek výkonu pozorovaný v případě Windows se u něj neobjevil (využit byl renderer Indigo). Z toho prostě a jednoduše vyplývá, že to není problém procesoru, ale spíše jádra Windows a ve výsledku aplikací jako Adobe Premiere, Indigo Renderer, Blender, 7zip a her. 
 
Wendell z LevelOneTechs si všiml, že pokud v rámci dané aplikace (testoval na renderování v Indigu) vyřadil jedno jediné a určité procesové vlákno, výkon programu se záhadným způsobem zlepšil, ačkoliv i předtím správce úloh ukazoval, že procesor je na sto procent vytížen.
 
 
Wendell se pak spojil s Jeremym Collakem z Bitsumu a společně vytvořili na základě svých testů utilitu CorePrio, která má pomocí funkce NUMA Dissociater zlepšovat výkon. NUMA řeší samotné AMD už dlouho, a to i v nedávno představeném režimu Dynamic Local Mode pro procesory Threadripper. Wendell přitom uvádí, že pomoci CorePrio můžeme dosáhnout i dvojnásobného výkonu, jako právě v Indigu a nejde přitom přímo o řešení toho, jaká aplikace či její vlákno má či nemá běžet na daném jádru procesoru (tzv. CPU affinity). 
 
  
Závěr je dle Wendella takový, že "Windows přiřazuje plánovači "ideální" jádra pro využití, která ve skutečnosti ideální nejsou" a procesor není v důsledku vytížen tím, že dělá užitečnou práci, ale že si jádra mezi sebou neustále přehazují procesová vlákna jako horké brambory, a jde tak o problém kernelu Windows. Nejde přitom o utilitu s funkcí, která by řešila přiřazení procesorových jader procesovým vláknům, ale o jakýsi záhadný reset zaseknutého/přetečeného systému pomocí vyvolání SetProcessAffinityMask bez jakékoliv změny v přiřazení jader, který to řeší, takže můžeme mluvit o bugu v kernelu Windows. Nicméně to je pouze hypotéza a nejlepší možný odhad autorů CorePrio a nyní bychom předpokládali, že se snad ozve sám Microsoft, který slíbí, že se na to podívá. Míč je u něj.
 
Zdroj: Hexus.net


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Streamování her Google Stadia si vystačí s 30 Mbps Streamování her Google Stadia si vystačí s 30 Mbps
Viceprezident Googlu Phil Harrison se více rozpovídal o novém projektu streamování her Google Stadia. Mnozí si dělají obavy o nutné internetové připojení. Dle Harrisona by si hráči měli vystačit s 30Mbps připojením.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Microsoft uvádí antivir Defender ATP pro Apple Mac Microsoft uvádí antivir Defender ATP pro Apple Mac
Microsoft nevyvíjí software pouze pro svou vlastní platformu, ale i pro ty konkurenční. Jeho antivir Windows Defender ATP tak přišel o slůvko Windows v názvu a nyní je k dispozici i pro systém Apple macOS.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Fanoušek youtubera PewDiePie šířil ransomware, chtěl 100 mil. sledujících Fanoušek youtubera PewDiePie šířil ransomware, chtěl 100 mil. sledujících
Boj o první místo v počtu sledujících na YouTube se stal naprostou zvráceností. Fanoušci youtubera PewDiePie hackují tiskárny i chytré televize. Nyní jeden z nich udělal ransomware, který odemkne data tehdy, když PewDiePie získá 100 milionů sledujících.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound
Už nějakou dobu víme, že se Intel chystá vstoupit na trh s dedikovanými grafickými kartami a nemít jen ty integrované v procesorech. Na GDC 2019 ukázal první snímky nových grafických karet s GPU Arctic Sound.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem
Ray tracing má na letošním GDC velkou pozornost a věnuje se mu řada firem. Mezi nimi jsou i Epic Games v jejichž Unreal Enginu bylo vytvořeno demo Troll. Samotný engine s podporou ray tracingu bude také brzy k dispozici. 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář