Lithiové akumulátory jsou známé tím, že nejsou perfektně bezpečné, což jim komplikuje cestu do armádního nasazení. Ukazuje se nicméně, že ne všechny Li-Ion akumulátory trpí tím samým problémem a akumulátory typu LFP (LiFePO) by náročné požadavky mohly splňovat. Tvrdí to alespoň studie čínského námořnictva, kterou napsal Wang Feng. Čína má k dnešnímu dni odhadem okolo 60-70 ponorek a přechod na lithiové baterie by mohl mnohým z nich značně vylepšit vlastnosti. Nyní se v ponorkách používají olověné akumulátory, které nepojmou moc energie (třetinová hustota proti Li-Ion NMC, zhruba poloviční proti Li-Ion LFP, což ale není úplně jen nevýhoda, protože takto slouží částečně i jako balast). Kvůli malému množství energie ale nevydrží dlouho a mají také komplikovanou údržbu, nemluvě o vypouštění nebezpečných plynů, pomalu se nabíjí, dávají malý výkon a také mají nízkou životnost.

ilustrační obrázek, autor: Tiger@西北, CC BY-SA 3.0, přes Wikimedia Commons
Lithiové akumulátory (zejména ty na bázi železa a fosfátů než niklu a kobaltu) by mohly i více než zdvojnásobit čistě elektrický provoz ponorky (kdy jsou pak hůře odhalitelné) při současně dostatečné dobré bezpečnosti, což by se Číně stejně jako každému jinému státu s ponorkami hodilo. LFP články jsou také známy velmi vysokou životností a relativně nízkou cenou, díky čemuž dnes na množství kWh v čínských elektromobilech překonávají ternární články (což také znamená, že jsou díky těmto vlastnostem odhadem tak ve 2/3 čínských EV, ne-li více).
Wang Feng dále tvrdí, že články Li-Ion armáda už dnes používá v letectví, pozemních vozidlech, mini-ponorkách a různých dronech, takže se další případ užití přímo nabízí. Čína ale není jediná, která uvažuje nad ponorkami s lithiovými akumulátory. Japonsko to zkouší od roku 2018, Jižní Korea vypustila lithiovou ponorku v loňském roce. Německo a Francie mají prozatím prototypy.
Zdroj: scmp.com, interestingengineering.com