reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
14.12.2010, Miroslav Jindra, návod
Spousta z Vás určitě nechala nákup pod stromeček na poslední chvíli, proto přinášíme rozšířený Vánoční speciál. Před Vánoci bývá obvyklé, že zboží na skladě dochází, takže zde najdete i doporučení hotových sestav, které se dají koupit běžně v obchodech.
stevens04 | 11.2.201119:13
PC komponenty
Mam v planu si sestavit PC a rad bych se poradil s nekym kdo tomu rozumi. Mam v planu objednat zakladni desku: ASUS P7P55D­-E, procesor: i5­-2500K, grafickou kartu: MSI R5770 HAWK, pameti 2x4GB kingston. Ma nekdo nejake lepsi reseni za podobne penize?
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 11.2.201119:31
Tak tahle kombinace ti fungovat nebude. ASUS P7P55D­­-E je deska s čipsetem P55 a LGA 1156 a ty potřebuješ desku s čipsetem P67 a LGA 1155. Jinak HD 5770 je pro takový procesor slabá GK. Záleží na rozlišení, ale dívej se tak po GTX 460­/560 nebo HD 6850­/6870 a HD 6950.
Odpovědět0  0
Radon99 | 6.1.201123:00
nějak mně v tom schází doporučení nějaké levné samostatné grafické karty. Buď nabízíte on­-board ­(což nechci­) nebo rovnou skoro za 4 tisíce, nic mezi.
Potřebuji doporučit nějakou cca za 1500Kč, která by byla tichá, měla nízkou spotřebu, zvládla urychlovat HD video a v nouzi nejvyšší i nějakou méně náročnou hru ­- a musí to být ATI ­(na občasnou pařbu bych si ji prohodil s bratrovou ATI 58xx­).
Jsou to teď Radeony HD 5670 nebo doporučíte něco jiného?
Odpovědět0  0
liborc (398) | 7.1.201110:55
Slyšel jsem, že na akceleraci videa v pohode staci ATI 5450. Je to pasivni, malo to zere ­(6W Idle, 20W max­).
Odpovědět0  0
Jandaskunk (89) | 8.1.20110:30
HD 5670 ­(512MB DDR5 paměti­) je nejlevnější grafika, která se dá jakž takž považovat za herní ­(dají se na tom zahrát novější hry­).

HD 5450 je dobrá jako zobrazovadlo a jako akcelerátor videa ­(pokud nemáte integrovanou, protože ta je skoro stejně výkonná, takže ve hrách je to podobně pomalé­). V tomto případě bych bral nejlevnější pasivní s 512MB DDR3 paměťmi.
Odpovědět0  0
liborc (398) | 8.1.20110:48
Neni to tak, ze na 5450 lze akcelerovat i H.264?
Nebo se to tyka jen Linuxu, ze uz to dali do Linuxovych Catalystu?
Odpovědět0  0
Jandaskunk (89) | 8.1.201123:43
Co vím, tak integrovaná na desce ­(např. 880G­) umí akcelerovat h.264 také, ale musí to samozřejmě podporovat software a jeho nastavení...ostatně jako u všeho.
Odpovědět0  0
Jandaskunk (89) | 8.1.201123:45
Chtěl jsem říct: jako u všeho, co má být akcelerováno čistě grafikou ­(myslím tím HD videa)
Odpovědět0  0
Richmond (151) | 9.1.20110:33
Právě že H.264 bylo zpřístupněno v Catalystech 11 ­(pokud se nepletu­), ale jak je to momentálně v Linuxu to netuším
Odpovědět0  0
Jandaskunk (89) | 9.1.201117:02
A nebylo tu už v Catalyst 10.4? Mám 10.8 a podle DXVA checker podporuje grafika ­(HD5770­) ­"ModeH264_VLD_NoFGT­" jako DXVA2
Odpovědět0  0
Jandaskunk (89) | 9.1.201117:05
Jo, tak dokonce některá videa až od 10.12, klasický Blu­-ray­-compliant i od 10.4 i s nejstarší UVD.
Odpovědět0  0
Richmond (151) | 9.1.201117:17
Blbý je, že s mkv má člověk smůlu i dnes...
Odpovědět0  0
Jandaskunk (89) | 9.1.201120:40
No, ale např. v MPC­-HC funguje DXVA u mkv i na Intel 4500MHD ­(nebo alespoň tak, že procesor se drží do 20% ­- spíš míň ­- místo okolo 50% vytížení bez DXVA)
Odpovědět0  0
Richmond (151) | 9.1.201123:46
Jako pod Linuxem ­(a pokud se nepletu tak Intel HD4500 není moc standartní ATIna :D­)? :notsure Abych se přiznal tak tam nemám ani MPC­-HC, pouze pod OSX mám MPC­-Extended...
Odpovědět0  0
Jandaskunk (89) | 12.1.201114:03
Ne, pod Windows, Radon pokud vim o Linuxu nemluvil, takže předpokládám, že chtěl vědět, jak je to pod Windows. Jinak Intel není ATIna, ale co vím, tak Intel měl ty ovladače ještě hůře optimalizovaný pro to ­(navíc u toho Lenova jsou ovladače snad rok starý, možná víc...)
Odpovědět0  0
radon (59) | 14.1.201119:59
takže výsledek:
- buď levnou 5450 na HD video za 900Kč
- nebo 5670 i na méně náročnou gamesku za 1600Kč
teď už je rozhodnutí na mně, díky všem :­-)
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 8.1.201111:30
Ahoj,
u zakladni levne sestavy je poznamka: ­"Pokud potřebujete základní výkon na hry, přidejte si do sestavy Radeon 5670 512 MB."
Odpovědět0  0
Belasi2 | 10.1.201119:50
co znamena zakladni vykon na hry? ja mam pozadavek aby to nerhane ­(tedy min. 30FPS­) jelo alespon jeste dva roky cokoliv na televizi s Full HD idealne pri plnych detailech nebo rozumnem kompromisu. muzes mi, prosim, doporucit minimum graficke karty, ktera to zvladne? zbytek mam momentalne ten trijadrovy Athlon 3,1GHz, 4GB ramku, modry WD atd.., dekuji.
Odpovědět0  0
liborc (398) | 10.1.201120:07
> co znamena zakladni vykon na hry?

Who knows?

> jelo alespon jeste dva roky...

I ty naivko, kdo vi, co bude za dva roky :­-D
Odpovědět0  0
Belasi2 | 10.1.201120:30
dobry, tak to preformuluju, kdyz to bylo tak narocne.... aby to zvladlo naroky soucasnych her pri pozadovanem rozliseni atd ­(viz vyse­) a za dva roky to bylo jeste pouzitelne jako survival ­(tj. nejhure bez detailu, ale netrhane­).
pr.: ja jsem napr. hral na jednojadru athlonu 64 a 2600XT jeste cod modern warfare 1, nic dalsiho=narocnejsiho na tom pak uz neslo.
pro me je prioritni rozjet to pri tom full hd nyni na velmi peknych detailech, pozdeji aby to alespon jelo, a dat do toho co nejmene penez. diky
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 10.1.201121:20
HD 6950, GTX 57
Odpovědět0  0
Jandaskunk (89) | 12.1.201114:06
Jenže ho bude brzdit ten Athlon. Na dva roky dopředu se nedá říct ani s tou nejvýkonnější konfigurací, jestli bude stačit na FullHD. Pravděpodobně jo, ale to pak k tý GTX 570 ­(580­) musíš mít něco lepšího než kriplcore Athlona.
Odpovědět0  0
Jandaskunk (89) | 12.1.201114:07
K němu bych bral tak max. HD5770, GTS450...­(pokud se ti nepodaří odemknout na Phenom X4)
Odpovědět0  0
superkajo (1) | 1.1.201118:03
hlavny soft bude revit http:­/­/usa.autodesk.com­/adsk­/servlet­/pc­/index?siteID=123112&id=3781831

najviac som nerozhodny koli grafickej karte­-ci mam zobrat fire pro­/quadro alebo nejaku beznu a dalej procesor neviem ci bude vhodny xeon w alebo tiez bezny
za akekolvek rady dakujem
Odpovědět0  0
liborc (398) | 1.1.201121:42
Quadra maji spesl firmware delanej pro zvladani hodne geometrie, na nejaky texturovani tam sere pes, pokud se nepletu. Nicmene neni treba kupovat hned Quadro, nektery mainstreamovy karty lze na quadro preflashovat. Kamos, co dela CADu mi o tom vypravel. Nicmene, Quadra asi sezenes s vic pameti nez mivaji gamesnicky karty. Pokud chces usetrit, zkus se podivat na ebay.
Odpovědět0  0
mr gabo | 26.12.20109:57
Potreboval by som doporucit zostavu, bolo by to vylucne na strih HD videa v Pinnacle ev. vo Vegas, ziadne hry, ani nic podobne. Moja predstava by bola asi nasledovna: Procesor Intel Core i5 760 alebo AMD Phenom II 1055T X6 ­- neviem ktory by bol vhodnejsi, 2 az 3x HDD WD blue 500GB, pamet 2x 2GB, k tomu co najjednoduchsia pouzitelna doska, grafika, skrinka zo zdrojom. Chcem bezat na win XP. Mozete mi poradit konkretny vyber?
Dakujem. gabo.
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 26.12.201022:39
Xeon X3440 ;­-­) levnější a se stejnými OC možnostmi jako Core i7­-870 nebo ten X6.
Odpovědět0  0
DTT | 17.12.201017:50
Spíš jako úlet mi přijde to že většina těch doporučených sestav ani není skladem. Hlavně ty co by se třeba i líbily. Nejlepší je popis 7 pracovních dní na náš sklad a další dva než to dostanu domů a je nový rok a už to není aktuální. :­-(
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 21.12.201022:56
I kdyby byly v době psaní článku sestavy všechny dostupné, může se to měnit den ode dne. Každá firma jich vyrábí dost, máme google, takže když nějsou v jednom obchodě, budou v druhém obchodě. A když nejsou ani tam, mají třeba podobné tady těm. Prosím berte to orientačně.
Odpovědět0  0
DTT | 21.12.201023:26
Bohužel, jedna sestava se mi líbila, ale když to bylo aktuální tak jsem prolezl asi 10 obchodů a opomenuli Jeden, kde stála asi o 2litry víc, tak nikde nebyla skladem, takže viva google!!! Ale když není, tak prostě není. Takže jsem nekoupil, taky dobře, ušetřil jsem.
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 21.12.201023:58
Ktera to byla?
Odpovědět0  0
DTT | 22.12.20101:04
Víš co, to neřeš, prostě jsem prošel prvních 10 odkazů na google a až na ten jeden drahej kus jsem to nikde nenašel skladem a dodatelný do vánoc. Nakonec jsem přece jenom koupil tady ten: http:­/­/nius.euronotebooky.cz­/nius­-domov­-plus­-platinum.html a jsem happy. Dneska dorazí, pokut ho přepravka po cestě nerozmlátí, a je to za stejný prachy stejná sestava ještě navíc s Blueray mechanikou a větším diskem.
Odpovědět0  0
krysarr (162) | 22.12.201013:27
Přepravky dostávají pokuty za rozmlácení?
Odpovědět0  0
Ondra_1 (74) | 17.12.20109:30
To je docela úlet doporučovat do kancelářské sestavy Home Premium edici Windows. Vždyť se nedají připojit do domény, nepodporují centrální správu a dalších X věcí... Professional edice je do firmy jediná možná.
Navíc 64b edici, která na daném HW ani nemá smysl, ta základní deska ani nepodporuje více než 4GB paměti...
Odpovědět1  0
Miroslav Jindra (221) | 17.12.201016:31
Predpokladam, ze velka firma si nebude kupovat skladacky a maloktera mala firma ma domenu a vic nez 5 pocitacu. V posledni kapitole o tom pisu...
Odpovědět0  1
Ondra_1 (74) | 18.12.201020:45
Tak nevím jak Vy, ale pod pojmem ­"větší firma­" jak o ní píšete u Office PC si představím něco většího než jen pět počítačů a doména bývá i ve firmách třeba jen s deseti počítači, kde používají Small Business Server. Také jde i o vzdálenou správu, která bývá u malých firem nutností. Home Premium totiž nemá remote desktop.
Odpovědět0  0
kolecko (40) | 18.12.201021:47
Taktiez sa neda pouzit sietove zalohovanie, a hlavne downgrade na XP Pro, co este stale mnoho firiem pozaduje. To zalohovanie sa samozrejme da obist externym sw, ale Xp sa este stale hodia, mnoho aplikacii je prasacky napisanych a s Vistou­/W7 sa stale nekamaratia ­(napr fullscreen DOS, apod­).
Odpovědět1  0
Ondra_1 (74) | 21.12.20101:55
Nejde jen o možnost přímého downgradu, ale i o využití XP mode, který taktéž HP narozdíl od Pro nemá.
Odpovědět1  0
Miroslav Jindra (221) | 21.12.201023:04
Pisu tam: ­"Do větších firem je lepší koupit počítače s on­-site zárukou. Inspirovat se můžete v hotových sestavách, které tu dnes na konci máme.­" Což znamená, ze skládačka je vysloveně pro malé firmy. V hotovkách se o Win 7 Pro vyslovene zminuji. Malá firma bez domény ­- zálohování ­- Cobian backup, vzdálená podpora uživatele TeamViewer.

Taky nezapomeňte, že je to ­"doporučené­" pro dané použití v malých kanclech. Pokud mají požadavky na nějaké DOS účto, tak jim samozřejmě nic nebrání si koupit Pro.
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 21.12.201023:04
Na vzdalenou podporu se da pouzit jeste treba i VNCcko.
Odpovědět0  0
ondrejo (11) | 14.12.201022:15
k té X3; má smysl lepší GK než 5670? Tedy reálný, kdy to začne brzdit CPU?
Zvažuji na šklále 5670 ­- 5750 ­- 5770 ­-460. Zatím jsem u 5770, ale nevím jestli to má smysl.
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 16.12.201017:29
Pro 5770 vem ale trosku silnejsi zdroj nez 350W. On by to i utahl, ale dal bych pro jistotu 400W. 5750 bych nebral. na GTX 460 bych zase daval silnejsi zdroj nez 400W. Takze jako optimum vidim 5770 + 400W Seasonic.
Odpovědět1  0
JiVy (599) | 16.12.201018:47
Souhlas pro GTX 460 a pokud chceme taktovat, tak je nutný značkový 500 W zdroj.
Odpovědět0  0
Vr. | 14.12.201017:16
Jakou byste doporučili desku? Mám tyto požadavky
- mATX ­(nutno kvůli skříni­)
- SATA III ­(moc rád bych­)
- USB 3.0 ­(když nebude, nezblázním se, pořídím do budoucna kartu...­)
- nějakou lepší zvukovku, ideálně s koaxiálním digi výstupem
- eSATA vzadu, nutné
- a aby nestála majlant :­-­) ale není podmínkou

Jo socket 1156, taková drobnost :­-D Může být i 1155.

A dotaz: Proč i u těch nejnadupanějších sestav máte RAM 1333 MHz a CL9? Není lepší zvolit 1600 MHz a nějaké lepší časování, třeba CL7?
Odpovědět0  0
krysarr (162) | 14.12.201021:51
Tak ohledně pamětí asi spíš jedno či druhý. Mám dojem, že se 1600 a CL7 snad ani nejsou ­(ale možná neumím hledat­). Viděl jsem CL8 + 1600 ­(a víc MHz­) 4GB od 3000Kč, což možná sestavu zbytečně prodraží a přitom nijak výrazně nezrychlí, jak se tak nějak ví.
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 14.12.201022:57
Ale jsou 6 GB kit mám už skoro dva roky.
Ovšem je fakt, že rozdíl ve výkonu činí maximálně jednotky procent tam, kde to aplikace využijí. Ve většině her není rozdíl prakticky žádný.
Odpovědět1  0
Richmond (151) | 9.1.20110:35
Tak zase proč nedat CL6 za cenu o pár stovek ­(doslova­) vyšší než CL7, že?
Odpovědět0  0
krysarr (162) | 14.12.201013:13
Prosím, nepište ­"s Windowsy­", je to jazykový nesmysl, dvojité množné číslo. Jako byste říkali ­"s Oknyama­".
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 16.12.201017:23
Pripoustim, ze to zni divne. :­-D
Odpovědět0  0
eric appla (43) | 14.12.201012:10
v porovnani s Ninja 3 vychazi lepe Scythe Mungen2 a nebo Thermolab Baram, jsou za prakticky stejnou cenu a maji o trosku lepsi vysledky

Odpovědět2  0
JiVy (599) | 14.12.20109:41
Core i7­-930 je už jenom výprodejová záležitost a výhodnější je Core i7­-950, který za prakticky stejnou cenu nabízí vyšší frekvence v základu.
U top sestavy předpokládám taktování a tedy chladič buďto levnější Scythe Yasya, nebo výkonnější Noctua NH­-D14.
Odpovědět3  0
Miroslav Jindra (221) | 16.12.201017:20
Ha, to je pravda. Menil jsem jen udaje a cenu... diky za upozorneni. Preklep opravim.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.