DX12 vs. DX11, aneb rozdíl ve výkonech GPU na aktuálních hrách

DX12 vs. DX11, aneb rozdíl ve výkonech GPU na aktuálních hrách
, , aktualita
Server HardOCP se zaměřil na srovnání toho, co aktuálně nabízí API DirectX 12 v porovnání s verzí 11, a to na nejnovějším hardwaru. Využil k tomu hry, které podporují obě API a zaměřil se na graficky intenzivní benchmarky, ne CPU.
K oblíbeným
reklama
Jde především o srovnání výkonu dnešních GPU, přičemž se v něm utkají grafické karty AMD Radeon RX 480 v rozlišení 1440p, GeForce GTX 1080 a GeForce GTX 1080 Ti v rozlišení až 4K, a to pochopitelně ne mezi sebou. Hodnotit se budou pouze rozdíly jednotlivých karet pracujících pod DX12 a DX11, takže ne, nikdo se nezbláznil, aby srovnával RX 480 s GTX 1080 Ti.





HardOCP tak udělali test zaměřující se na GPU a nijak neberou v úvahu případné úzké hrdlo ze strany CPU, přičemž o Core i7-6700K na 4,7 GHz se dá takto těžko hovořit. Nicméně právě to je třeba si uvědomit, neboť v řadě případů se na starších procesorech AMD často dosáhlo pod DX12 lepších výsledků právě efektivnějším využitím procesorových jader. Jak uvádí server Extremetech, grafické karty jako Fury X nedokáží pod DX11 efektivně využívat starší vícejádrové procesory AMD, na což ukazuje třeba následující malý test od Computerbase nebo podobný od Techspot. V testech Techspotu je zajímavé to, že ve hře Battlefield 1 dokázaly slabší procesory pod DX12 nabídnout vyšší průměrné FPS, ale mnohem nižší minimální FPS. Hodnota snímků za sekundu tak musela pod DX12 létat jak hadr na koštěti.





Zde pak začínají samotné testy všech tří jmenovaných karet, které jsou většinou zachyceny do časových grafů. Jako první je k dispozici Rise of the Tomb Raider, kde ani jedna GeForce nebo osamělý Radeon neukázal mezi DX12 a DX11 rozdíly, jež by stály za to.





Hitman byl další titul, kde se o významných rozdílech nedá mluvit, mírný nárůst průměrné FPS byl na GeForce zaznamenán v DX12 na Deus Ex: Mankind Divided, ale v Battlefield 1 to byl zase pokles (Radeon v obou případech bez výrazné změny).





Patová situace u GeForce mezi DX11 a DX12 se nezměnila ani v Tom Clancy’s The Division nebo Sniper Elite 4, i když na těchto výsledcích je opravdu vidět tendence dosahovat pod DX12 vyšší průměrné, ale nižší minimální hodnoty FPS. Pouze Radeon v SE4 ukázal se zapnutými asynchronními shadery výsledky, které dělají novým DX12 čest. V Ashes of the Singularity se situace opět vrátila do "normálu".





Co je z toho všeho patrné? DX12 představují rozdíl především pro sestavy se slabšími procesory (jde o často zmiňované vyšší hodnoty Draw Calls), ale ani tam není situace vždy ideální kvůli nižším hodnotám minimální snímkovací frekvence. Pokud však máte výkonný procesor, tak vás při praktickém využití nemusí téma DX11 vs. DX12 aktuálně vůbec vzrušovat a spíše se pak vyplácí zůstat u DX11. Uvidíme, co předvedou teprve chystané hry s lepší implementací nového API a také jak se projeví Prey určený pro Vulkan.

Zdroj: HardOCP
reklama
Nejnovější články
Někteří uživatelé Maců s Apple M1 si stěžují na vysoké opotřebení SSD Někteří uživatelé Maců s Apple M1 si stěžují na vysoké opotřebení SSD
SSD mají omezenou životnost danou množstvím přepisů jednotlivých buněk. Někteří uživatelů Maců s procesorem Apple M1 reportují nebývale vysoký počet přepisů, což by mohlo znamenat brzkou smrt napevno připojených SSD.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Jak si vede GeForce RTX 3060 v recenzích? Jak si vede GeForce RTX 3060 v recenzích?
O grafické kartě GeForce RTX 3060 toho bylo řečeno už mnoho, ostatně NVIDIA se rozhodla, že nás bude napínat už od začátku roku. Nyní už tu máme recenze různých jejích verzí, a tak se podívejme na to, jaký výkon takto karta opravdu nabízí. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Parker Solar Probe se zblízka podívala na Venuši Parker Solar Probe se zblízka podívala na Venuši
Sonda Parker Solar Probe studuje samotné Slunce, ovšem využívá gravitační manévry s využitím Venuše, což znamená, že se k ní za svou sedmiletou misi celkem sedmkrát přiblíží či už přiblížila, jako v tomto případě. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
NVIDIA představuje GeForce RTX 3060 NVIDIA představuje GeForce RTX 3060
Na trh přichází první GeForce RTX 3000 vybavená 12 GB paměti a kupodivu jde o dosud nejslabší model, RTX 3060. NVIDIA ji vypouští na trh právě dnes s tím, že recenze budou zveřejněny až při samotném začátku prodeje. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Kingston prodává svou herní divizi HyperX firmě HP Kingston prodává svou herní divizi HyperX firmě HP
Společnost Kingston se už dohodla s HP na prodeji své dobře známé herní divize HyperX, která tvoří řadu různých produktů pod danou značkou. Nicméně ne vše, co známe jako HyperX, přejde pod HP. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek