DX12 vs. DX11, aneb rozdíl ve výkonech GPU na aktuálních hrách

DX12 vs. DX11, aneb rozdíl ve výkonech GPU na aktuálních hrách
, , aktualita
Server HardOCP se zaměřil na srovnání toho, co aktuálně nabízí API DirectX 12 v porovnání s verzí 11, a to na nejnovějším hardwaru. Využil k tomu hry, které podporují obě API a zaměřil se na graficky intenzivní benchmarky, ne CPU.
K oblíbeným
reklama
Jde především o srovnání výkonu dnešních GPU, přičemž se v něm utkají grafické karty AMD Radeon RX 480 v rozlišení 1440p, GeForce GTX 1080 a GeForce GTX 1080 Ti v rozlišení až 4K, a to pochopitelně ne mezi sebou. Hodnotit se budou pouze rozdíly jednotlivých karet pracujících pod DX12 a DX11, takže ne, nikdo se nezbláznil, aby srovnával RX 480 s GTX 1080 Ti.





HardOCP tak udělali test zaměřující se na GPU a nijak neberou v úvahu případné úzké hrdlo ze strany CPU, přičemž o Core i7-6700K na 4,7 GHz se dá takto těžko hovořit. Nicméně právě to je třeba si uvědomit, neboť v řadě případů se na starších procesorech AMD často dosáhlo pod DX12 lepších výsledků právě efektivnějším využitím procesorových jader. Jak uvádí server Extremetech, grafické karty jako Fury X nedokáží pod DX11 efektivně využívat starší vícejádrové procesory AMD, na což ukazuje třeba následující malý test od Computerbase nebo podobný od Techspot. V testech Techspotu je zajímavé to, že ve hře Battlefield 1 dokázaly slabší procesory pod DX12 nabídnout vyšší průměrné FPS, ale mnohem nižší minimální FPS. Hodnota snímků za sekundu tak musela pod DX12 létat jak hadr na koštěti.





Zde pak začínají samotné testy všech tří jmenovaných karet, které jsou většinou zachyceny do časových grafů. Jako první je k dispozici Rise of the Tomb Raider, kde ani jedna GeForce nebo osamělý Radeon neukázal mezi DX12 a DX11 rozdíly, jež by stály za to.





Hitman byl další titul, kde se o významných rozdílech nedá mluvit, mírný nárůst průměrné FPS byl na GeForce zaznamenán v DX12 na Deus Ex: Mankind Divided, ale v Battlefield 1 to byl zase pokles (Radeon v obou případech bez výrazné změny).





Patová situace u GeForce mezi DX11 a DX12 se nezměnila ani v Tom Clancy’s The Division nebo Sniper Elite 4, i když na těchto výsledcích je opravdu vidět tendence dosahovat pod DX12 vyšší průměrné, ale nižší minimální hodnoty FPS. Pouze Radeon v SE4 ukázal se zapnutými asynchronními shadery výsledky, které dělají novým DX12 čest. V Ashes of the Singularity se situace opět vrátila do "normálu".





Co je z toho všeho patrné? DX12 představují rozdíl především pro sestavy se slabšími procesory (jde o často zmiňované vyšší hodnoty Draw Calls), ale ani tam není situace vždy ideální kvůli nižším hodnotám minimální snímkovací frekvence. Pokud však máte výkonný procesor, tak vás při praktickém využití nemusí téma DX11 vs. DX12 aktuálně vůbec vzrušovat a spíše se pak vyplácí zůstat u DX11. Uvidíme, co předvedou teprve chystané hry s lepší implementací nového API a také jak se projeví Prey určený pro Vulkan.

Zdroj: HardOCP
reklama
Nejnovější články
Poslední aktualizace PS5 vyřešila problém s hraním na Samsung QLED TV Poslední aktualizace PS5 vyřešila problém s hraním na Samsung QLED TV
Sony do první velké aktualizace PlayStationu 5 zahrnulo také opravu chyby, kvůli které nefungovalo hraní ve 4K s HDR a 120 Hz na televizích od Samsungu. Konzole se také konečně naučila automaticky přepínat mezi SDR a HDR podle herního titulu.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Keynote Applu Spring Loaded bude 20. dubna. Co očekáváme? Keynote Applu Spring Loaded bude 20. dubna. Co očekáváme?
Apple včera oficiálně oznámil, že jeho jarní keynote se bude konat 20. dubna. Zatím můžeme jen spekulovat, co vše se představí. Takřka jisté jsou nové iPady Pro, možná to budou i nové Macy s procesory M1 a další.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
DARPA si vybrala i Blue Origin pro vývoj jaderného raketového pohonu DARPA si vybrala i Blue Origin pro vývoj jaderného raketového pohonu
Na planetě Kerbin jej už dávno používají, ale na Zemi jej ještě zbývá vyvinout, i když princip je jasný, stejně jako cesta k vývoji fungující verze. Jde o jaderný pohon pro rakety, jejž si nyní u amerických firem "objednala" DARPA. 
Včera, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
Alder Lake-S i P v blokových diagramech, jaké by mohlo být uspořádání? Alder Lake-S i P v blokových diagramech, jaké by mohlo být uspořádání?
Intel by měl mít zájem vyslat na trh procesorovou generaci Alder Lake co možná nejdříve, ale zda to bude opravdu ještě letos, to se uvidí. Prozatím se můžeme podívat na fanouškovské schematické znázornění desktopových verzí S i mobilních P či M. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Helikoptérka na Marsu zatím vyčkává, potřebuje softwarovou záplatu Helikoptérka na Marsu zatím vyčkává, potřebuje softwarovou záplatu
Na konci minulého týdne se měla poprvé do vzdušného prostoru Marsu dostat helikoptérka Ingenuity, ovšem přípravy na první let byly nakonec zrušeny, neboť se vyskytla jistá chyba. Nyní se čeká na softwarovou záplatu. 
Včera, aktualita, Jan Vítek