Epic Store prý obsahuje chybu umožňující hrát nezakoupené hry, opravdu?

Epic Store prý obsahuje chybu umožňující hrát nezakoupené hry, opravdu?
, , aktualita
Epic Games Store v sobě prý nese chybu, která dle Williama Worralla z CCN umožní to, aby někdo obešel zabezpečení a získal přístup ke hře, kterou si ve skutečnosti nezaplatil. Jak je to ale doopravdy?
K oblíbeným
reklama
Osobně jsem si musel původní zprávu několikrát přečíst, aby se dalo pochopit, v čem má vůbec spočívat ona bezpečnostní chyba a kde je vůbec problém. William Worrall, autor spojený s CCN Markets, ji totiž popisuje tak, že se nalogoval k účtu na Epic Games Store, který obsahuje nějakou hru ve své knihovně. Tu si pak stáhne do počítače a může si ji vesele hrát. To je normální a naprosto v pořádku. Jde ovšem o to, že daná hra zůstane k dispozici a je hratelná i poté, co se člověk z příslušného účtu odhlásí a přihlásí se k jinému, v jehož knihovně se má daná hra objevit také. A dokonce je možné takovou hru zkopírovat i na další zařízení a hrát ji na něm. 
 

 
Pokud je toto ovšem exploit, chyba či prostě bezpečnostní problém, pak by někdo měl asi dát vědět firmě CD Projekt, že má nezabezpečený celý GOG. Dle popisu to totiž vypadá, že jde prostě a pouze o to, že takové hry nevyužívají DRM, čili ochranu proti kopírování. Dodatečné informace to potvrzují, i když jsou poněkud zmatené, neboť je do celé věci zamíchán příklad s Borderlands 3, který s tím ale vůbec nemusí souviset.
 
 
Už dříve se tak říkalo, že zákazníci si mohli z Epic Games Store titul Borderlands 3 stáhnout, nainstalovat a poté si nechat vrátit peníze, a přitom hra zůstala přístupná. To je ovšem v novém článku popisováno vyloženě jako exploit daný tím, že Borderlands 3 postrádají účinnou digitální ochranu proti kopírování (DRM). 
 
Dle dostupných informací ovšem Borderlands 3 mají využívat jako mnoho jiných titulů Denuvo, takže to rozhodně nevypadá, že by hra nevyužívala žádné DRM. Je ovšem pravda to, že lidé dříve psali o funkční hře Borderlands 3, která i po vrácení peněz zůstala nainstalovaná a šlo ji spustit. Nicméně je otázka, zda jde o problém obchodu firmy Epic, nebo spíše o chybu na straně vydavatele 2K Games, který do hry implementoval DRM a stará se o její zabezpečení. 
 
 
Warrell píše o tom, že prohazováním účtů lze získat na svůj počítač "v podstatě každou hru" z nabídky Epic Games Store. Ve videu ale ukazuje pouze jednu, a sice The Sinking City, jenomže ta přichází právě i na GOG, takže je jasné, že s DRM ochranou se v jejím případě nepočítá. Z článku se přitom nedozvíme vůbec nic o tom, že by krom The Sinking City byly zkoušeny i jiné hry a Borderlands 3 v něm slouží jen jako příklad z minulosti. A přitom na tom Warrell zakládá své tvrzení, že si tímto způsobem můžeme obstarat "pretty much every game" z cizího účtu. 
 
Čili to opravdu nevypadá, že by Epic Games Store měl zásadní problém se zabezpečením.  


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Nová verze mini PC Gigabyte Brix používá Inter Tiger Lake a Thunderbolt 4 Nová verze mini PC Gigabyte Brix používá Inter Tiger Lake a Thunderbolt 4
Gigabyte uvádí další verzi svých kompaktních desktopů Brix. V nabídce bude několik konfigurací s procesory Intel Core 11. generace a možností rozšíření o externí GPU. Dodávány budou v provedení barebone.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Další IT útok na nemocnice, napaden byl americký řetězec UHS Další IT útok na nemocnice, napaden byl americký řetězec UHS
Není to dávno, co jsme zaznamenali útok pomocí ransomwaru na německou nemocnici, v důsledku čehož měla zemřít jedna pacientka. Nyní byl napaden řetězec mnoha nemocnic od UHS ve Spojených státech.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Xbox si rezervuje 20 % z SSD pro systém, Microsoft s vývojem konzolí nekončí Xbox si rezervuje 20 % z SSD pro systém, Microsoft s vývojem konzolí nekončí
Zákazníci se musí připravit na to, že nové konzole Xbox si rezervují nezanedbatelné procento ze svého 1TB SSD pro systém. Vedle toho se podíváme i na téma dalšího vývoje herních konzolí a jejich možný konec.
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
AOC uvádí velká LCD série E2 s FreeSync AOC uvádí velká LCD série E2 s FreeSync
Společnost AOC si připravila trojici nových monitorů série E2, které sice vyloženě nepatří mezi herní modely, ale i tak všechny podporují Adaptive-Sync, čili primárně FreeSync. Jde o 31,5" a 34" panely. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Folding@Home dostal podporu CUDA s nárůstem výkonu až o 30 % Folding@Home dostal podporu CUDA s nárůstem výkonu až o 30 %
Z nové tiskové zprávy se dozvídáme, že Folding@home získává přímou podporu technologie NVIDIA CUDA, z čehož si můžeme slibovat výkonnostní bonus mezi 15 a 30 procenty. Vyšší výkon tak bude k dispozici i pro hledání léku na Covid-19. 
Včera, aktualita, Jan Vítek