Facebook spouští nový design pro všechny. Obsahuje i tmavý režim
9.5.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Rozšiřování nového redesignu pro webové stránky Facebooku se blíží ke svému závěru. Brzy by měl být dostupný pro všechny uživatele jako výchozí volba. Jedná se o jednu z největších designových v historii Facebooku, která konečně přináší i tmavý režim.
Facebook je dlouhodobě nejúspěšnější sociální sítí na světě a podle údajů z konce loňského roku zaznamená každý měsíc skoro 2,5 miliardy aktivních uživatelů. To znamená, že žádnou zásadnější změnu nelze implementovat ze dne na den. Již od vývojářské konference F8 2019 víme, že Facebook čeká velký redesign. A při jeho nasazování postupuje společnost velmi opatrně. Teprve vloni v říjnu začalo první veřejné testování, začátkem letošního roku byl nový vzhled vydán pro „malé procento uživatelů“ a minulý měsíc již měla být možnost vyzkoušení dostupná pro většinu z nich. Nasazení redesignovaných stránek se ovšem nyní blíží do finále.
Facebook dnes oznámil, že přepracovaný vzhled by měl být nyní dostupný pro všechny uživatele a v následujících týdnech se stane výchozím nastavením. Pokud se tedy dnes přihlásíte ke svému účtu, s velkou pravděpodobností vás přivítá již nový vzhled. Pokud chcete změnu vyvolat okamžitě, stačí kliknout na ikonku, která se na horní liště nachází nejvíce vpravo (šipka směřující dolů) a potom v rozbalovací nabídce zvolit možnost „Přepnout na nový Facebook“. Následně vás přivítá stručný průvodce novým rozhraním a také budete mít možnost si vybrat mezi světlým a tmavým motivem. Zdá se, že k přepnutí zatím nedochází automaticky podle nastavení operačního systému.
Redesign získal celou řadu příznivců i odpůrců (stejně jako každá větší změna na Facebooku), ale jedna věc je jistá – novou a starou verzi od sebe odlišíte na první pohled. Aktuální redesign je totiž jedním z nejrozsáhlejších v historii sociální sítě. Všechny prvky na stránce (i mezery mezi nimi) včetně kanálu příspěvků a ikon jsou výrazně větší, především na monitorech s vyšším rozlišením může tato změna působit nepatřičně. Facebook vyzdvihuje v první řadě snadnější používání, neboť stránky se nyní soustředí na rychlý přístup k základním funkcím, jako jsou události, skupiny nebo zprávy. Ještě větší důraz než dříve klade sociální síť na videa, která jsou díky reklamám významným zdrojem příjmu.
Responzivní design by se měl lépe přizpůsobit velikosti okna. Z nového designu se téměř úplně vytratila modrá barva, která je pro Facebook typická. Místo toho si nyní uživatel může zvolit mezi světlým a tmavým motivem, který může být příjemnější pro lidský zrak (především při používání v noci). Pokud se vám redesignovaný Facebook vůbec nelíbí, máme na závěr alespoň trochu pozitivní zprávu. Prozatím zůstává v nabídce možnost se vrátit zpět na klasický design, ale není jasné, na jak dlouho. V budoucnu by redesignem měla projít i mobilní aplikace, která se tak rovněž dočká tmavého režimu.
Zdroj: Theverge.com