reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Half-Life: Alyx je tu a sbírá velice pozitivní hodnocení

24.3.2020, Jan Vítek, aktualita
Half-Life: Alyx je tu a sbírá velice pozitivní hodnocení
Společnost Valve dobře věděla, že zákazníci by jí za pokračování Half-Life utrhali ruce, ale přesto se rozhodla, že novým dílem Alyx osloví jen velice malou skupinu majitelů vhodných VR headsetů. 
Společnost Valve tak namísto vývoje dalšího dílu Half-Life, který by si mohly zahrát široké masy, tak vsadila na virtuální realitu a zatím to vypadá, že se jí to vede. Palebná příprava začala už v minulém roce, kdy byl vyslán na trh herní VR headset Index a později na podzim už byl ohlášen Half-Life: Alyx. Natěšení zákazníci začali skupovat VR headsety a samotný Index byl zakrátko v některých zemích vyprodaný. 
 
 
Jiní ale mohli spíše čekat na to, jak se nový Half-Life vůbec povede a dle ohlasů to vypadá, že lidé z Valve to možná opravdu rozseknou a ukáží ostatním cestu, ale uvidíme. Alyx je bezesporu kvalitní titul, nadšeni jsou dle Metacritic především profesionální recenzenti, kteří hru ocenili souhrnným skóre 92 bodů ze 100. Uživatelské hodnocení je také vysoké a jak se dalo očekávat, sráží je i lidé, kteří se sami netají tím, že VR headset nemají a hru ani nehráli. Dávají ale nulu právě proto, že jde o titul pouze pro VR a oni se těšili na něco jiného.
 
Gabe Newell označuje nový Half-Life za vrchol několikaletého technologického pokroku firmy Valve, který představuje vedle samotné hry i platformu SteamVR, příslušný engine (upravený Source 2), vývojové nástroje i samotný VR headset. 
 
Nyní je nasnadě otázka, zda Alyx proboří ledy a inspiruje ostatní k tomu, aby se odhodlali k vývoji AAA titulů speciálně pro VR. Jisté je, že počet lidí s příslušnou výbavou díky Valve stoupne a zvýší se i hlad po další podobné hře. Na druhou stranu, Valve mělo v tomto ohledu unikátní pozici, ve které se nenachází snad žádná jiná společnost.
 
Zaprvé, Valve provozuje Steam a už dávno jeho příjmy nezávisí na prodeji her. Zadruhé, samo nabízí VR headsety, takže nemá zisky pouze z prodeje herních kopií, nehledě na to, že hardware si zkopírovat nelze. A zatřetí, jde o Half-Life, za jehož pokračování se modlili i ateisté.
 
Takže uvidíme, pro Valve bude Alyx pravděpodobně představovat úspěch, ale že by se jej odteď snažily hned napodobit jiné společnosti, to není tak jisté. Třeba však alespoň začnou přemýšlet nad tím, jak své hry přizpůsobit pro oba herní světy. 


reklama