reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Komunita Overwatch je tak "toxická", že to zpomaluje nástup aktualizací

15.9.2017, Jan Vítek, aktualita
Komunita Overwatch je tak "toxická", že to zpomaluje nástup aktualizací
Vysoká popularita onlinových herních titulů je dvousečná zbraň, což platí o pro Overwatch. Tento titul přitáhl hned v prvním měsíci na 10 milionů hráčů, ale tím víc se o něj pochopitelně zajímají i ti, kteří to nemyslí zrovna dobře. 
Jeff Kaplan z Blizzardů se tak sám vyjádřil k nevhodnému chování některých hráčů titulu Overwatch, jejichž trollování může zkazit zážitek mnoha lidem. Uvedl také, co samotné studio Blizzard dělá kvůli tomu, aby situaci napravilo, přičemž v prvé řadě jde o funkci, jejíž prostřednictvím můžeme nevhodné chování uživatelů nahlašovat. Nicméně aktuálně není komunita s tímto nahlašováním moc spokojena, protože nelze zjistit, zda byli trollové opravdu postiženi a potrestáni, takže chybí zpětná vazba směrem k herní komunitě. 
 
 
Kaplan uvedl, že nahlašovací nástroj, který už dříve fungoval na PC verzi, nyní funguje i na konzolích, ale vývojáři vědí, že není dokonalý a zdaleka nefunguje tak, že by byl špatně se chovající hráč ihned umravněn. To by ostatně vyřešilo i výše popsanou připomínku herní komunity. Dle Kaplana se v tomto ohledu připravuje řada vylepšení.
 
Jedno bude právě takové, že Blizzard se bude s herní komunitou lépe komunikovat. Pokud tak někdo někoho nahlásí, Blizzardi mu dají e-mailem či jinak vědět, jakou to z jejich strany vyvolalo reakci. Studio už přitom ohlásilo, že s tímto už experimentuje a do této doby rozeslalo přes 20 tisíc e-mailů, ale zatím jde jen o pilotní program, takže v budoucnu má být zpětná vazba daleko četnější. 
 
 
Dále nám Kaplan prozradil, že hráči se skutečně nemusí obávat toho, že by jejich hlášení zapadla a nedočkala se žádné reakce. Uvedl, že do tého doby už Blizzard vedl "disciplinární řízení" proti majitelům více než 480 tisíc účtů a z toho bylo 340 tisíc na základě informací od hráčů. Nicméně byl spíše vágní v údajích o tom, jaké tresty Blizzard uplatňuje a řekl pouze to, že jejich systém je neustále laděn a přizpůsobován potřebám. Je ale jasné, že ve hře jsou dočasná a v nejhorších případech trvalá rušení účtů. Přesto jsme se ale dozvěděli, že v těch nejhorších případech je Blizzard připraven některé uživatele zcela odříznou od multiplayerového online hraní všech svých her. 
 
Nakonec si i postěžoval, že toto všechno je prostě výsledek anonymity Internetu, i když Blizzard se prý nechystá tuto anonymitu v případě svých her rušit a spojovat účty s reálnými osobami, takže to všechno bude i nadále na celé komunitě, která musí hlídat sama sebe. Aktuálně je situace taková, že Blizzard musí vynakládat nezanedbatelné množství prostředků na řešení problémů herní komunity, což pak má za následek to, že je k dispozici méně lidí, kteří by mohli pracovat na dalších aktualizacích samotné hry. 
 
reklama