Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

Koupě Activision Blizzardu Microsoftem je v hledáčku britských regulátorů

, , aktualita
Koupě Activision Blizzardu Microsoftem je v hledáčku britských regulátorů
V lednu oznámila společnost Microsoft záměr koupit firmu Activision Blizzard. To ale musí projít schvalovacím kolečkem, přičemž nyní si na tuto transakci chce pořádně posvítit britský regulátor Competition and Markets Authority.
Koupě Activision Blizzardu Microsoftem je v hledáčku britských regulátorů
Rekordní transakce na herním trhu mezi společnostmi Microsoft a Activison Blizzard byla oznámena v polovině letošního ledna a mělo by jít o téměř 69 mld. USD. Záměr je jedna věc, ale to, zda nákup schválí i příslušné regulační úřady, je věc druhá. Nyní se do věci vložil britský regulátor Competition and Markets Authority (CMA), který oznámil, že bude zkoumat, zda tato akvizice nebude na škodu hospodářské soutěži a nepovede ke zhoršení postavení zákazníků např. vyššími cenami, nižší kvalitou nebo omezením možností volby.
 
Activision Blizzard
 
Do 20. července chce sbírat data pro finální posouzení a termín pro vynesení rozhodnutí byl stanoven nejpozději na 1. září. Tehdy se rozhodne, zda s akvizicí není žádný problém, nebo zda bude nutné ji prozkoumat dále. Microsoft se nechal slyšet, že s CMA bude plně spolupracovat, a řekl, že dává jasně najevo, jak chce dál vést svůj herní byznys, i to, proč si myslí, že z toho budou profitovat hráči, vývojáři i celý průmysl.
 
Akvizice už stihla vzbudit několik pozdvižených obočí. Vyšetřují se např. tři muži, kteří měli investovat do Activision Blizzardu nemalých 108 mil. USD těsně před oznámením akvizice, takže je tu podezření na informace zevnitř. Několik amerických senátorů v dubnu žádalo FTC o negativní stanovisko k akvizici, protože by mohla vést k monopolní situaci a horším vyjednávacím pozicím pro zainteresované strany, kterých by se výsledek akvizice týkal.
 


reklama