Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

Marcel Divín: Epson na poli projektorů i rozšířené reality

, , rozhovor
Marcel Divín: Epson na poli projektorů i rozšířené reality
Společnost Epson zdaleka nevyrábí jen tiskárny. V portfoliu má i skenery, projektory a jinou techniku. Marcela Divína z Epsonu jsme se v dnešním rozhovoru zeptali, jak je na tom firma s těmito dalšími typy produktů, co se událo a co se chystá.
Marcel Divín: Epson na poli projektorů i rozšířené reality
V minulosti jsme přinesli rozhovor s Marcelem Divínem o inkoustových tiskárnách Epson. Dnes zamíříme jinam a podíváme se na další oblasti působení firmy. Marcel Divín je dlouholetým zaměstnancem firmy, pracuje v ní už od roku 2005. Jeho nynější pozice se nazývá Branch Office Manager CZSK a je na ní od ledna roku 2016. V podstatě je zodpovědný za komplexní chod česko-slovenské pobočky.
 
Marcel Divín

 
1. Dnes je moderní přicházet se službami (as-a-Service) za předplatné. Plánuje také Epson přijít s nějakým takovým programem?

Primárně se budeme stále zaměřovat na podporu našich obchodních partnerů, kteří naše technologie standardně prodávají, ale také nabízejí formou služby (pronájem zařízení, u tiskových řešení v kombinaci se servisní materiálovou smlouvou). Zároveň postupně plánujeme rozšířit nabídku těchto služeb o malá a střední tisková řešení jak pro domácí, tak i kancelářský tisk. Předpokládaný start je díky složité logistické situaci plánován na rok 2023.
 

2. Jak se stavíte k technologiím 3D tisku? Plánujete se na ni zaměřit ve spotřebitelské oblasti?

3D tisk je jedním ze segmentů, na který se dlouhodobě zaměřujeme v rámci business aplikací pro výrobní sektor. Zde pracujeme na nových technologiích, které v následujících letech postupně uvedeme na trh. 3D technologii pro běžnější domácí potřebu aktuálně neplánujeme.

 
3. Dnes se hodně přetřásá ochrana životního prostředí. Dělá Epson nějaké pokroky ve svých produktech, které snižují dopady na životní prostředí, ať už jde o jejich výrobu nebo provoz?
 
Pro nás toto téma není ničím specifickým již od roku 2008, kdy jsme oficiálně oznámili naši Environmentální Vizi 2050. Primárně jsme se zaměřili na body vyhlášené celosvětově Organizací spojených národů – Sustainable Development Goals. V našem případě jde primárně o optimalizaci výrobních procesů, které vedou k zásadnímu snížení emisí CO2, minimalizaci uhlíkové stopy a také snížení spotřeby elektrické energie. Elektrická energie používaná ve všech našich továrnách, ale i kancelářích je z čistě z obnovitelných zdrojů.
 
Zároveň se zaměřujeme na nové technologie, které jsou ekologicky maximálně šetrné. V oblasti tisku jde o naši patentovanou inkoustovou technologii, která je konstrukčně jednoduchá s minimem vyměnitelných dílů a minimální spotřebou elektrické energie při tisku. Spotřební materiál (lahvičky, velké inkoustové sáčky) jsou plně recyklovatelné i díky faktu, že nepoužíváme žádné nebezpečné látky v inkoustu. Zásadní optimalizací spotřeby elektrické energie prošla i projekční technika, kde jsme jediná značka na trhu s certifikací TCO.

 
4. Před mnoha lety byly docela populární samostatné skenery. Postupně se však začalo přecházet na multifunkce, které obsahovaly také skener (byť zpravidla s horším CIS snímačem). Plánuje Epson pokračovat ve vývoji klasických samostatných skenerů s CCD čipy?
 
Skenery s CCD čipy ve formátu A4 i A3 stále v naší nabídce najdete i přesto, že výroba těchto čipů skončila již v roce 2015. V následujících letech stále plánujeme tyto skenery dodávat na český i slovenský trh.
 
Epson EB-FH52

 
5. Epson vedle tiskáren vyrábí např. i projektory. Jak úspěšní se v tomto vidíte na českém trhu? Je zde nějaký projektor, který Vám dělá obzvlášť radost, ať už svými vlastnostmi nebo prodejními úspěchy?
 
Projekční technika je jednou z klíčových částí našeho businessu v Čechách, ale i celosvětově. Tomu odpovídá jak produktová nabídka pokrývající všechny možné potřeby, tak i pozice na trhu, kde jsme světovou jedničkou již od roku 2001, a na českém trhu posledních 5 let. Hlavním rozdílovým faktorem je vysoká kvalita zobrazení v barvách díky patentované technologii 3LCD, která je stále nejlepší dostupnou technologií na trhu. V posledním roce je našim bestsellerem univerzální projektor EB-FH52, který můžete použít kdekoliv potřebujete. Nabízí vysoký světelný výkon 4000 ANSI Lumenů a plnou výbavu včetně pokročilých síťových funkcí. Při hmotnosti 3,1 kg jej lze velmi snadno převážet.
 

6. Které kategorie projektorů jsou u Vašich zákazníků nejoblíbenější?
 
Nejvyšší počet kusů dodáme v segmentu projektorů do svítivosti 4000 ANSI lumenů, což je pro velkou část uživatelů typický univerzální projektor v menší / střední jednací místnosti s klasickou projekční vzdálenosti. Vybrat si můžeme podle rozlišení, výbavy, výkonu, váhy, konektivity. Do této kategorie patří i segment Home Cinema projektorů, který v posledních letech dynamicky roste. Užít si zápas, film, koncert, nebo si třeba zahrát nějakou počítačovou hru na až neuvěřitelně velkém obraze umocní Váš zážitek kdekoliv a kdykoliv.
 
Marcel Divín

7. Minule jsme se ptali na budoucnost tiskáren. Co však projektory? V čem vidíte jejich budoucnost a na které technologie nebo vlastnosti by se měly zaměřit? Co je důležité pro dnešního zákazníka? Rozlišení, barevný gamut, kontrast nebo něco úplně jiného?
 
Primární výhodou projekční techniky je schopnost vytvořit velký kvalitní obraz prakticky kdekoliv a také na cokoliv. Tato flexibilita v kombinaci s velmi přijatelnou cenou je a zůstane klíčovým benefitem projekční technologie. Díky postupnému zvyšování výkonu, implementaci laserových zdrojů světla pro dlouhodobé použití včetně provozů 24/7, vývoji specializovaných objektivů/projektorů pro flexibilní umístění s minimální vzdáleností od projekční plochy dále rozšíří využití projekční technologií i v aplikacích, které byly doménou jiných technologií. Zároveň nezapomínáme na segment domácí zábavy, kde díky minimalizaci rozměrů a konstrukci „All-In-One“ (obraz – zvuk – konektivita) nabídneme projekci do každé místnosti bez speciální složité instalace. Právě domácí segment bude v následujících letech jedním z dynamicky se rozvíjejících oblastí.
 

8. Jaký produkt za poslední rok považujete za nejvíce přelomový nebo důležitý pro Epson?
 
Rok 2021 byl nejenom pro nás extrémně složitý. Zásadní narušení logistických i výrobních procesů výrazně ovlivnilo dodávky všech technologií, které na český a slovenský trh dodáváme, tedy i klíčových novinek. Proto jsme zásadní novinky v oblasti tisku i projekční techniky připravili právě na rok 2022. Ovšem i za rok 2021 bych chtěl vyzdvihnout dvě produktové skupiny, které nás výrazně posunuly, a to tiskárny řady EcoTank, které přinesly tolik potřebné úspory v nákladech na tisk, a také univerzální kompaktní projektory pro domácí a firemní prostředí. V obou kategoriích jsme zaznamenali zásadní nárůst prodeje.
 
Epson Moverio BT-35E

9. Není moc známo, že Epson vyvíjí např. i brýle pro rozšířenou realitu (Moverio). Uvažuje se o rozšíření této řady více i do spotřebitelské a nejen průmyslové oblasti?
 
Naše chytré brýle Moverio jsou skutečně primárně určené pro firemní využití nejenom v průmyslu, ale také například ve zdravotnictví nebo v segmentu služeb (muzea, kina, divadla apod.). Setkat se s nimi ovšem můžeme i v řešeních pro klasické domácí uživatele a tím je segment dronů. Díky spolupráci se společností DJI a externími vývojáři aplikací technologie Moverio doplnila celý systém o efektivní možnost komplexního ovládání včetně Flight simulátoru. Na webu www.epson.cz, případně www.epson.com, jsme připravili ukázky různých dalších aplikací. Na rozvoji této unikátní technologie dále usilovně pracujeme.
 

10. Jsou nějaké nové oblasti trhu, ve kterých vidí společnost Epson budoucnost? Pracuje se na některých nových typech produktů, které nenajdeme v jeho dnešním portfoliu?
 
I v průběhu pandemie jsme nijak nesnížili náklady na vývoj nových technologií. Proto již tento rok uvedeme klíčové novinky jak v aktuálních klíčových produktových skupinách (tisková řešení, digitalizace dokumentů, projekční technika), tak i pro nás úplně nových segmentech. Více informací bohužel poskytnou nemohu. Jednotliví domácí i firemní zákazníci se ovšem mají na co těšit. Základem pro nás bylo, je a bude připravovat ekonomická a zároveň ekologicky šetrná řešení. A v této strategii budeme stále pokračovat.
 
Děkujeme Marcelu Divínovi za jeho odpovědi a přejeme mu hodně úspěchů do budoucna.


reklama