reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Mass Effect: Andromeda zklamal, co se stalo špatně?

9.6.2017, Jan Vítek, aktualita
Mass Effect: Andromeda zklamal, co se stalo špatně?
Mass Effect 3 přišel na trh před více než pěti lety a završil původní trilogii. Nový Mass Effect: Andromeda měl odstartovat novou sérii z vedlejší galaxie, což se ale nejspíše nestane. Co se stalo špatně? 
Na serveru Kotaku se objevil zajímavý článek, který zkoumá osud nové hry Mass Effect: Andromeda, jež měla být novým počátkem série, již si hráči opět zamilují. Nicméně ve skutečnosti si vysloužila kritiku nejen za technickou nedokonalost danou třeba špatnými animacemi postav, ale také za nevyrovnaný scénář, nudné vedlejší úkoly a celkově za neschopnost vyrovnat se předchozím dílům. 
 

Andromeda se měla zaměřit především na zkoumání planet, s čímž je spojen její hlavní příběh, což můžeme považovat za návrat k ME1, přičemž ME2 a ME3 byly více příběhové a ne tak zaměřené na objevování nových světů. 
 
Jason Schreier z Kotaku ve svém článku popisuje vývoj Andromedy a co se v něm pokazilo, což je založeno s jeho rozhovory s několika aktuálními i bývalými zaměstnanci studia BioWare, kteří na hře pracovali. Už dlouho se mluví o tom, že na tom má podíl odchod klíčových lidí a vůbec vliv produkce ze strany EA, ale Schreier se věnuje jiným věcem. 
 
Vypadá to, že mnoho problémů má jednoho původce, a to engine Frostbite, který nebyl nikdy vytvářen tak, aby se stal základem pro RPG, jež studio BioWare chtělo produkovat. To je nutilo engine různými způsoby vylepšovat a upravovat. Současně s tím se však ale měnila i samotná vyvíjená hra, její zaměření a rozsah, což s nepřipraveným enginem nešlo moc dobře dohromady. 
 
 
Vývojáři tak měli z našeho pohledu pro vývoj Andromedy celých pět let, pokud to bereme tak, že na ní začali pracovat ihned po vydání ME3, což samozřejmě nemusí být úplně přesné. Nicméně skutečnost je mnohem odlišnější, než bychom si představovali. Kvůli nutným návaznostem ve vývoji hry, který byl ovlivněn právě nepřipraveností enginu, tak mohli vývojáři na Andromedě samotné pracovat ne pět let, ale pouze velice hektických 18 měsíců. 

Andromeda se prodává relativně dobře, ovšem EA doufalo, že prodá na 3 miliony kopií už v prvním týdnu, ale tomu se prodeje ani nepřiblížily. Nyní už je jasné, že celá série Mass Effect byla dána k ledu, alespoň prozatím a čeká se i na to, zda nové záplaty a případná DLC Andromedu v očích hráčů neomilostní a ti přeci jen nezačnou ji lépe hodnotit. 
 
Zdroj: Kotaku
reklama