Microsoft bude opět propouštět, tentokrát z marketingu
3.7.2017, Jan Vítek, aktualita

Po velkém propouštění z roku 2015 se Microsoft chystá na další vlnu, která zasáhne tisíce jeho zaměstnanců po celém světě. Nyní se proslýchá, že novou reorganizaci pracovní síly odnesou především pracovníci marketingu.
Microsoft naposledy ve velkém propouštěl v roce 2015 po akvizici společnosti Nokia a tehdy se to dotklo především lidí pracujících v hardwarové divizi. Satya Nadella v dopise svým zaměstnancům napsal, že firma se vzdá záměru vybudovat samostatný byznys produkující telefony a zaměří se na vytvoření nového ekosystému točícího se kolem Windows. Nechtěl tak prostě jen vytvářet telefony s Windows v rámci bývalé Nokie, ale rozšířit systém i mimo ji a jak to dopadlo, to dnes dobře víme.

Tehdy to tak odneslo na 7800 lidí a rovněž z vedení Nokie odešel Stephen Elop, její hrobař. Nyní má jít o neupřesněný počet "tisíců" lidí z různých míst po celém světě, které budou mít většinou jedno společné, a sice marketing.
My si také pamatujeme na to, jak se Microsoft víceméně ve stejnou dobu také zbavil velké části svého týmu softwarových testerů, jejichž práci převzali samotní softwaroví inženýři. To mělo své velké důsledky především loni, kdy přišel na trh Anniversary Update systému Windows 10, s nímž byla spojena řada problémů.
Nyní je v pozadí jako obvykle opět reorganizace, která byla odhalena serverem TechCrunch a dle něj bude propouštění ohlášeno ještě tento týden. O tom se zmiňovaly také stránky Bloombergu, dle nichž se Microsoft chystá "reorganizovat se zaměřením na cloud".
Na to, co přinese tento týden se tak mohou zvláště netěšit zaměstanci divize Global Sales Marketing Group, od jejíhož odlehčeného pohrobku Microsoft očekává, že bude lépe propagovat cloudové služby jako Office 365, aby je zákazníci upřednostnili před jednorázově zakoupeným software (v tomto případě tedy balíkem Microsoft Office).
To se ostatně zcela v souladu se směřováním společnosti, která chce podobně jako Google vydělávat na službách a ne na prodeji softwaru, což jí zajišťuje pravidelné příjmy, neboť za služby platíme průběžně a ne pouze jednou.
Zdroj: TechCrunch