Nadějný Anthem: hit, nebo ostuda?

Nadějný Anthem: hit, nebo ostuda?
, , aktualita
Anthem představuje hlavní titul studia BioWare pro tento rok. Těch milovaných BioWare, kteří nás obšťastnili řadou herních legend a předloni zklamali svým Mass Effect Andromeda. Anthem už bude na trhu týden, takže už můžeme hodnotit.
K oblíbeným
reklama
Anthem byl viděn i jako hra, kterou BioWare po odložení Mass Effectu k ledu nastartují novou sérii a přimějí hráče k tomu, aby se zase mohli těšit na další díly. Mluvíme o studiu, které nám společně s Black Isle přineslo Baldur's Gate, pak i NeverWinter Nights, Star Wars: Knights of the Old Republic nebo právě už zmíněný Mass Effect. Nejen všechny tyto hry jsou milovány, a tak se dalo očekávat, že si BioWare dají na prvním dílu nové série opravdu záležet. Dopadlo to? 
 
 
Jak už mnozí dobře vědí, moc dobře to právě nedopadlo. Mass Effect: Andromeda dostal od profesionálních recenzentů v průměru přes 70 procent a Anthem pouze 60, což se dá považovat za velice slabé na to, co měla tato hra představovat. Hodnocení recenzentů odpovídá i tomu, jak Anthem vidí samotní zákazníci a dá se říci, že po už odeznělém tématu loot boxů tu máme téma nové, které charakterizuje problém moderních AAA her. 
 
Jde o stav, v němž ty přicházejí na trh a k tomu se dá říci, že nakladatelům už opravdu nedělá velký problém vypustit do světa hru, která v podstatě není dokončena a pokud by se samotný Anthem prodával na Steamu, docela by mu slušela kolonka předběžného přístupu. Můžeme se tak ptát, zda máme jako standard akceptovat hry, jež budou časem teprve opraveny a bude do nich dotvořen potřebný obsah. Volit můžeme svými peněženkami a můžeme také čekat na to, jaké prodeje budou ohlášeny, nebo spíš vyplynou na povrch. Zatím se toho moc neví.
 
Recenzenti se vesměs shodují na tom, že základ je celkem dobrý, ale hra bude vyžadovat ještě dost práce, aby nepůsobila celkově tak nudně, repetetivně a také aby byly vychytány problémy s výkonem. Velice často se opakuje téma častých nahrávacích obrazovek, které jsou pro hráče obzvlášť otravné. Hra je také kritizována za povrchní dialogy a ploché postavy (ne na hrudníku), což musí být pro fanoušky BioWare obzvláště citelné zklamání. 
 
Přidat k tomu můžeme vyloženě technické problémy s padáním i konzolových verzí hry a dle DigitalFoundry i přes nejnovější patch má hra na Xbox One S i při rozlišení 900p problém udržet 30 FPS a Xbox One X na 2160p to také nezvládá. Náročnost poznají také hráči s PC, kde ani Vega 56 nepostačí vždy na udržení 60 FPS v rozlišení Full HD. 
 
Za sebe k tomu můžu dodat, že Anthem je přesně to, čeho jsem se obával. Síťově orientovaná hra, která může nejdříve ohromit svým prostředím, ale pak už nabídne především nekonečné grindování. Jak to máte vy?


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
NVIDIA vypustila první Creator Ready Drivers: více výkonu pro práci NVIDIA vypustila první Creator Ready Drivers: více výkonu pro práci
NVIDIA už dlouho nabízí své Game Ready Driver, které vždy ve své nové verzi reagují na nabídku nejdůležitějších herních novinek. Nyní tu máme Creator Ready Driver a je jasné, že půjde o stejnou věc, jen ne pro hry, ale pro jiné aplikace. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Facebook ohlásil nový Oculus Rift S pro PC, přijde na jaře Facebook ohlásil nový Oculus Rift S pro PC, přijde na jaře
Na GDC byl představen další model headsetu Oculus Rift, který dostal prosté označení S. Jde o přímého následovníka původního modelu Oculus Rift, který stále vyžaduje kabely, ale nabízí vyšší rozlišení a schopnost se sám orientovat v prostoru. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu
Intel se odhodlal po řadě let zásadním způsobem vylepšit své běžné integrované grafické čipy. Chystá si 11. generaci grafické architektury a pro běžné GT2 to bude znamenat především jednu věc. Počet jednotek EU se navýší z 24 na 64. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
GPU Intelu dostala nové Graphics Command Centre GPU Intelu dostala nové Graphics Command Centre
Intel se také účastní GDC a je připraven se s námi podělit o své inovace v oblasti PC grafiky. Dozvíme se tak o Graphics Command Centre, které bude sloužit nastavení grafiky ve hrách či o komunitě The Odyssey nebo programu GameDev Boost.
Dnes, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Deepcool představil svou technologii proti úniku kapaliny z vodních chladičů Deepcool představil svou technologii proti úniku kapaliny z vodních chladičů
Společnosti Deepcool se povedlo patentovat svou technologii, která má zabránit úniku chladicího média z uzavřených okruhů vodních chladičů, a tak už se odhodlala ji i blíže představit. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek