reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Nulová tolerance Ubisoftu k podvodníkům v Rainbow Six Siege způsobuje problémy

25.1.2019, Jan Vítek, aktualita
Nulová tolerance Ubisoftu k podvodníkům v Rainbow Six Siege způsobuje problémy
Ubisoft zaujal v případě titulu Rainbow Six Siege postoj nulové tolerance k podvodníkům, který dle redaktora serveru KitGuru nefunguje zrovna ideálně. Damien Mason tak dostal tzv. banána, ačkoliv sám žádný cheat nevyužil a není si ničeho takového vědom.
Rainbow Six Siege už má za sebou více jak tři roky na trhu, neboť přišel v prosinci roku 2015. V Ubisoftu se přitom rozhodli, že nebudou ani v nejmenším tolerovat podvody, zavedou dvojfázové ověření identity hráče a rozdávat budou i 15denní bany. Jak se ale ukazuje právě systém detekce cheatů není vůbec dokonalý a může mnohé lidi akorát tak naštvat v případě, že ti budou od hry neprávem odříznuti. 
 
 
Damien Mason z KitGuru to poznal na vlastní kůži, když jej systém hlídající Rainbow Six Siege označil za hráče zvyšující si rank v rámci hry pomocí cheatera, který zase použil podvodný program. Sám se dušuje, že nic takového neudělal a ostatně ani není důvod mu nevěřit, když se objevují další případy dokumentované na Redditu či na fórech Ubisoftu
 
 
Jde o to, že podmínky pro udělení banu nebyly nikde konkrétně uvedeny, a tak není jasné, na základě čeho automatické systémy zákazy udělují. Je ale zřejmé, že tyto mechanismy nepracují vždy správně, ať už Ubisoft využívá BattlEye či FairFight. 
 
Hráči také nedostanou uspokojivou odpověď od podpory Ubisoftu. Například xDan_the_Manx na Redditu uvádí, že systém Ubisoftu mu dal ban za "podezřelé zlepšení v rámci MMR/Elo", ale podpora vývojářů už mu nedokáže říci nic bližšího, protože sama nemá přístup k potřebným datům. 
 
A co vůbec znamenají systémy MMR či Elo? Jde o podobné systémy, přičemž MMR znamená Match Making Rating a Elo je zase pojmenován po svém tvůrci a oba prostě sledují výkony hráče, takže proticheatovací systém nám může teoreticky dle definice dát ban v postatě i jen za to, že jsme se podezřele zlepšili, ale opět, je otázka, jak to skutečně funguje. Ubisoft to pak v podstatě neřeší a rozesílá hráčům jen výtažek z pravidel chování. Jak Mason píše, tato nesmlouvavost je celkem pochopitelná vzhledem k tomu, že pak by Ubisoft musel jednat i s podvodníky, kteří by to na něj zkoušeli.
 
Takto však nedokonalost detekčního systému mohou odnášet i ti poctiví třeba jen proto, že se rychle zlepšili, až je to hlídacímu systému podezřelé a jeho mechanismy ukazují na nějaký nepovolený boost. Ale to nemusí být vůbec divné, když si vezmeme, že někoho může na čas zaujmout jiná podobná hra, ve které se zdokonalí a pak se k Rainbow Six Siege zase vrátí. Případně si pořídí lepší myš, monitor či výkonnější hardware, který poskytne výhodu, již předtím neměl. Vše je možné, když se nedozvíme, jak systém opravdu pracuje, ovšem i to se dá pochopit, protože s takovými znalostmi by se mohl lépe obcházet. 
 
Zdroj: KitGuru


reklama