www.svethardware.cz
>
>
>

NVIDIA čelí obvinění z porušení pěti patentů Xperi Corporation

NVIDIA čelí obvinění z porušení pěti patentů Xperi Corporation
, , aktualita
Na společnost NVIDIA se zaměřila Xperi Corporation, která už nejednou žalovala velké technologické společnosti za porušování patentů, a to rozhodně ne neúspěšně. NVIDIA jich měla porušit celkem pět. 
K oblíbeným
reklama
Xperi Corporation si tak už nepřekvapivě vysloužila označení "patentový trol" a jako takový se zaměřuje na velké společnosti a pátrá po tom, zda by je nemohla obvinit z porušení některého z patentů, které vlastní. V roce 2017 se jí to povedlo v případě s firmou Broadcom, se kterou se nakonec mimosoudně vyrovnala a dohodla se na licenčním ujednání a toho samého docílila na konci minulého roku s firmou Samsung. Nyní se jí dostala do hledáčku NVIDIA a jde celkem o pět patentů. 
 
 
 
Společnost Xperi známe především jako majitele audio-technologické firmy DTS, která licencuje své kodeky pro mnohé produkty. Xperi také vlastní řadu patentů spojených s produkcí polovodičových produktů a právě ty už využila pro obvinění Broadcomu, Samsungu a nyní i NVIDIE. Po ní se tak nyní rovněž žádají licenční poplatky a vedle toho vyrovnání, přičemž to vypadá, že Xperi má slušnou šanci na úspěch, respektive na to, že NVIDIA kývne na vyrovnání ve stylu dvou dříve obviněných firem. 
 
Je přitom pozoruhodné, že dotyčné patenty se točí právě kolem produkce čipů, a to třeba napájecích obvodů, konstrukce čipového pouzdra, leštění kovové vrstvy a dalších metod. NVIDIA je totiž společnost, která nemá vlastní továrny a využívá zakázkovou výrobu. Jeden by tak mohl namítnout, že NVIDIA může firmu Xperi prostě odkázat na tchaj-wanskou TSMC, ať si to vyřídí s ní. Xperi ale uvádí, že odpovědnost za to, jak jsou dané čipy vyráběny, stále padá na hlavu NVIDIE. A že na tom něco bude, o tom leccos vypovídá právě mimosoudní vyrovnání s firmou Broadcom, která také nemá vlastní továrny a Xperi v jejím případě (stejně jako v při se Samsungem) využila tři z pěti patentů, jež nyní vytasila proti NVIDII. 
 
Nakonec se dozvídáme také to, že Xperi už měla NVIDII oslovit už před několika lety a chtěla se dohodnout, což čítalo nějakou formu licenčního ujednání. To ale NVIDIA evidentně odmítla, a tak nyní celá věc míří k Delawarskému federálnímu soudu. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Autonomní loď MAS sama překoná Atlantik, oslaví 400 let lodi Mayflower Autonomní loď MAS sama překoná Atlantik, oslaví 400 let lodi Mayflower
Po 400 letech od slavného vyplutí lodě Mayflower s osadníky z anglického Plymouthu do toho amerického vypluje loď Mayflower Autonomous Ship (MAS) na stejnou trasu. Bude ale plně autonomní a prozkoumá problematiku plastů v oceánech.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Microsoft vyzývá uživatele Windows 7 Pro k přechodu na W10 Microsoft vyzývá uživatele Windows 7 Pro k přechodu na W10
Konec podpory Windows 7 se blíží a Microsoft tak začne vyzývat uživatele Windows 7 Pro k přechodu na novější operační systém Windows 10 Pro. Už brzy se tak začne v systému zobrazovat okno s výzvou.
18.10.2019, aktualita, Milan Šurkala47 komentářů
Zuckerberg nechce cenzurovat politické reklamy, i kdyby byly zavádějící Zuckerberg nechce cenzurovat politické reklamy, i kdyby byly zavádějící
Mark Zuckerberg se v jedné z jeho přednášek vyjádřil, že nepovažuje za správné kontrolovat závadnost politických reklam a na Facebooku tak bude všechno možné. Tedy i reklamy se zavádějícím obsahem.
18.10.2019, aktualita, Milan Šurkala5 komentářů
Trailer ukazuje detaily PC verze Red Dead Redemption 2 Trailer ukazuje detaily PC verze Red Dead Redemption 2
Na závěr pracovního týdne si můžeme zaslintat nad PC verzí hry Red Dead Redemption 2. Ta byla vylepšena i z grafického hlediska právě s ohledem na možnosti a výkon moderních osobních počítačů. A je to vidět.
18.10.2019, aktualita, Jan Vítek
Ray tracing ve World of Tanks: jak funguje a jaký má vliv na výkon? Ray tracing ve World of Tanks: jak funguje a jaký má vliv na výkon?
Autoři hry World of Tanks se nedávno pochlubili tím, že do své hry implementovali ray tracing, který bude moci pracovat pod DirectX 11 a nebude potřebovat žádný zvláštní hardware, čili GeForce RTX. Jak to funguje? 
18.10.2019, recenze, Jan Vítek8 komentářů