NVIDIA přináší DLSS 2.0: lepší funkčnost, vyšší kvalita a možnosti nastavení
23.3.2020, Jan Vítek, aktualita
Společnost NVIDIA dnes vyslala do světa nové ovladače GeForce 445.75 Game Ready, které jsou určeny pro Half-Life: Alyx, ovšem přináší také do několika titulů podporu technologie DLSS 2.0. Co ta slibuje?
GeForce 445.75 Game Ready tak přináší optimalizaci pro titul Half-Life: Alyx vstupující na trh právě dnes, ovšem vedle toho tu máme podporu DLSS 2.0 například ve hrách MechWarrior 5: Mercenaries, Control a také v Unreal Engine 4. Jde tak o druhou verzi technologie, jež má za úkol přinést podstatné zvýšení výkonu za cenu pokud možno neznatelného dopadu na kvalitu obrazu. Asi nejpodstatnější novinkou je to, že v rámci DLSS 2.0 není třeba trénovat nový model pro každou hru zvlášť a pak je tu i implementace techniky zvané Temporal Feedback.
DLSS 2.0 funguje stejně jako první verze tak, že z nižšího rozlišení vytváří obraz ve vyšším rozlišení a pomocí neuronové sítě rekonstruuje obraz a nahrazuje chybějící detaily. Druhá verze má být také schopna využívat jádra Tensor mnohem efektivněji než první verze a také nabízí uživateli větší kontrolu nad tím, jak bude použita. K dispozici máme tři režimy kvality ovlivňující výchozí rozlišení, v němž je hra opravdu renderována.
- klikněte pro zvětšení -
- klikněte pro zvětšení -
DLSS 2.0 dále slibuje vyšší kvalitu zvláště v případě pohybujících se objektů, jako je třeba ventilátor na snímku. Docílí toho tím, že má k dispozici jednak sekvenci aliasovaných snímků v nízkém rozlišení a pak i vektorová data, která obsahují informaci, jakým směrem se objekty ve hře pohybují. AI síť typu convolutional autoencoder pak vezme předchozí snímek ve vysokém rozlišení a určí, jak dle něj upravit nový snímek v nízkém rozlišení a vygenerovat nový.
Aktuálně DLSS 2.0 funguje ve čtyřech hrách: Control, Wolfenstein: Youngblood, MechWarrior 5: Mercenaries a Deliver Us The Moon, respektive v případě Control a MechWarrioru bude fungovat od tohoto týdne.
Dle grafů můžeme od DLSS 2.0 očekávat slušný příděl FPS navíc a dle NVIDIE to bude od 30 do 75 % při nastavení „Quality“. Nakonec se ještě dozvíme, že nové ovladače jsou Game Ready i pro Resident Evil 3 a Ghost Recon Breakpoint's Ghost Experience update a také přidávají či aktualizují SLI profily pro následující hry (pouze Turing):
- ACE COMBAT 7: SKIES UNKNOWN
- Blacksad: Under the Skin
- Blair Witch
- Close to the Sun
- Hell Let Loose
- Journey To The Savage Planet
- Monster Energy Supercross 3
- MotoGP 19
- MXGP 2019 - The Official Motocross Videogame
- eFootball PES 2020
- World War 3
Zdroj: NVIDIA