Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

OpenAI uvádí AI agenta Operator do dalších zemí: umělá inteligence na 3. úrovni

24.2.2025, Milan Šurkala, aktualita
OpenAI uvádí AI agenta Operator do dalších zemí: umělá inteligence na 3. úrovni
Umělá inteligence se vyvíjí velmi rychle a zatímco před 3 lety jsme byli na její 1. úrovni, nyní se s AI agenty dostáváme už na 3. úroveň z 5. OpenAI totiž uvádí své AI agenty do dalších zemí.
Sam Altman z OpenAI před nějakou dobou definoval 5. úrovní AI, kdy v 1. úrovni jsou konverzační AI, tedy chatboti. Ve 2. fázi máme "uvažující" AI, které dokážou zdůvodňovat, tedy řešit běžné problémy, které řeší i lidé. Příkladem může být např. zvládnutí matematiky. Tyto dvě fáze už máme za sebou. V roce 2025 by ve velkém měla nastoupit 3. fáze, tzv. AI agenti. Jde o AI, která je schopna vykonávat akce. 4. fázi, která prozatím leží v budoucnosti, jsou AI inovátoři, tedy AI systémy, které dokážou vyvíjet a vymýšlet nové věci. V poslední 5. fázi jsou AI organizace. To jde o umělou inteligenci, která dokáže spravovat i řídit další AI a pracovat jako organizace.
 
 
Nyní vstupujeme do 3. fáze, neboť OpenAI už v lednu oznámila omezenou dostupnost svého AI agenta Operator. Ten byl k dispozici prozatím jen v USA, ale nyní se dostává do dalších zemí, jako jsou Austrálie, Brazílie, Kanada, Indie, Japonsko, Singapur, Jižní Korea a Velká Británie, brzy by měl být k dispozici i v dalších zemích, kde je dostupný ChatGPT. Zatím se ale nepodívá do EU, Švýcarska, Norska, Lichtenštejnska a na Island. OpenAI ale pracuje na tom, aby se mohl objevit i zde.
 
A co je to vůbec AI agent? Jde o systém AI, který v tomto případě pracuje ve vlastním sandbox prohlížeči a dokáže na základě příkazů provádět akce, tedy psát text do formulářů nebo pohybovat i klikat myší. Můžete mu tak říci, ať koupí lístky do divadla, a měl by být schopen najít stránky divadla, vybrat lístky, proklikat se k jejich nákupu a pomoci uživateli s nákupem. V tuto dobu bude možná rychlejší to udělat ručně, než mu sdělovat, co má udělat, každopádně se dá předpokládat, že v budoucnu bude systém stále výkonnější a snáze ovladatelnější.