www.svethardware.cz
>
>
>

Outsourcing u Boeingu: software pro 737 MAX 8 "datlili" v Indii za $9 na hodinu

Outsourcing u Boeingu: software pro 737 MAX 8 "datlili" v Indii za $9 na hodinu
, , aktualita
Outsourcing je naprosto běžná praktika, která má řešit spoustu problémů. Nemělo by se to s ní ale přehánět. Podle poslední zprávy totiž Boeing při vývoji svého nechvalně známého letounu 737 MAX 8 outsourcoval až příliš.
K oblíbeným
reklama
Letadla Boeing 737 MAX 8 přináší společnosti jeden problém za druhým a stále se přetřásají další a další detaily o tom, jak to vůbec funguje v dnešním leteckém průmyslu. A moc pozitivní to není. Zdá se, že už i do letecké dopravy dorazila snaha o co nejnižší náklady, a to i za cenu méně kvalitního produktu (ostatně tomu napovídá i malý počet bezpečnostních senzorů a bezpečnostní výbava jen za příplatek). Jak totiž vyplynulo z poslední zprávy Bloombergu, americký Boeing při vývoji 737 MAX 8 outsourcoval značnou část softwarového vývoje do mnohem levnějších zemí, např. dnes tak populární Indie. Ještě před pár lety to znamenalo mzdové náklady okolo $5 za hodinu, dnes je to údajně okolo $9. Mezi známými mám spoustu programátorů a jejich zkušenosti s outsourcingem do levnějších zemí jsou vždy totožné. Neustálé vysvětlování postupů a opravování chybného kódu.
 
Boeing 737 MAX 8
 
autor: acefitt from Calgary, Alberta, Canada [CC BY 2.0]
 
Přesně totéž zmiňovali i inženýři z Boeingu. Od dob vývoje Dreamlineru se začalo hodně tlačit na náklady a při vývoji 737 MAX 8 se prý snižovalo naprosto všude, kde to šlo. Vývojáři Boeingu tak vyjádřili znepokojení, když byly jejich týmy mnohdy rozpuštěny s tím, že budou nahrazeny vývojáři z levnějších zemí. Především šlo o společnosti HCL Technologies Ltd. a Cyient Ltd.
 
Mark Rabin, dřívější inženýr Boeingu, který pracoval na testování softwaru pro 737 MAX 8, jen podotkl, že tito levnější vývojáři sice vyvíjeli software dle specifikací Boeingu, ale vše bylo ve výsledku hodně kontroverzní. Tento způsob byl dle jeho slov mnohem méně efektivní, než kdyby celý kód napsali rovnou v Boeingu ti, kteří jsou sice na první pohled dražší, ale mají mnohem lepší povědomí o leteckých technologiích a zkušenosti v nich. Mnohokrát docházelo k tomu, že se software předával tam a zpátky kvůli tomu, že byl chybný nebo jinak nesprávný.
 
Vance Hilderman, který založil společnost TekSci, jež nabízí letecké inženýry pro jednotlivé kontrakty, tvrdí, že zatímco pracovníkům se v levných zemích platí okolo již zmíněných $9 za hodinu, témuž pracovníkovi v USA by už museli zaplatit $35 až $40. Jenže právě oním vrácením kódu sem a tam přes půl světa, opravováním chyb i kvůli tomu, že to někdo v USA s levnými pracovníky pořád musí řešit, vyjde takový vývojář spíše tak na $80 za hodinu.
 
Pokud však jde o dvě tragické nehody letadla Boeing 737 MAX 8, které si vyžádaly životy téměř 350 lidí kvůli selhání systému MCAS, tak na tomto systému ani jedna z výše zmíněných indických společností nespolupracovala. Ty se věnovaly jiným testům (HCL se údajně věnovalo vývoji a testům leteckých displejů, Cyient pak testům jiných zařízení v letadle). Hovoří se o tom, že větší zapojení indických společností do vývoje společnosti Boeing dopomohlo k získání velkého vládního kontraktu pro indickou armádu i komerční sektor ve výši 22 miliard dolarů. Součástí bylo i 100 kusů kontroverzních letadel 737 MAX 8.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Na obzoru jsou další GPU Navi 14, přijdou s nimi ještě nějaké karty? Na obzoru jsou další GPU Navi 14, přijdou s nimi ještě nějaké karty?
AMD nás před týdnem svým představením nových Radeonů založených na slabší verzi Navi zrovna moc nepotěšilo. V podstatě představilo jen jednu desktopovou kartu a jednu mobilní a my se nedozvěděli ani podrobnosti. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Čipset AMD B550A spatřen: PCIe 3.0 a pouze pro OEM Čipset AMD B550A spatřen: PCIe 3.0 a pouze pro OEM
AMD v poslední době najelo na OEM vlnu. V srpnu byly představeny grafické karty Radeon RX 600, což jsou opět Polaris a nedávno jsme se dozvěděli o dvou nových OEM procesorech Ryzen, z nichž je jeden navíc pouze pro Čínu. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Alfatest Microsoft Flight Simulatoru začne už tento měsíc Alfatest Microsoft Flight Simulatoru začne už tento měsíc
Microsoft Flight Simulator byl naposledy vypuštěn na trh ve verzi X, která nastoupila už v roce 2006 a později nastoupila jeho Steam verze, která je sice podstatně mladší, ale technicky jen o málo vyspělejší. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Microsoft na své nové klávesnice přidal funkce pro Office a smajlíky Microsoft na své nové klávesnice přidal funkce pro Office a smajlíky
Už je to pěkná řádka let, co se řešila role Microsoftu při vývoji počítačových klávesnic. Tato firma přitom jejich funkčnost výrazně ovlivnila, i když tu byly i jiné faktory. Nyní Microsoft navazuje na svou starou roli. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Inno3D zmínila GeForce RTX 2080 Ti Super Inno3D zmínila GeForce RTX 2080 Ti Super
Společnost Inno3D na svých stránkách několikrát zmínila grafickou kartu GeForce RTX 2080 Ti Super, na niž zatím čekáme marně. Nyní se to týká prodejní akce na podporu GeForce RTX a GTX. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek