reklama
Aktuality  |  Bleskovky  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

Ovladače Intelu pro GPU 100× zrychlují ray-tracing, chyběl v nich jeden řádek kódu

, , aktualita
Ovladače Intelu pro GPU 100× zrychlují ray-tracing, chyběl v nich jeden řádek kódu
Ovladače grafických čipů Intelu jsou letitou bolístkou, která s uvedením nových dedikovaných GPU Intelu ještě nabývá na významu. Ovladače pro Linux např. trpěly na nízký výkon v ray-tracingu, což bylo jednou malou, ale velmi důležitou chybou.
Ovladače Intelu pro GPU 100× zrychlují ray-tracing, chyběl v nich jeden řádek kódu
Intel chystá velký útok na trh dedikovaných grafických karet, kde chce konkurovat společnostem AMD a Nvidia. K tomu ale potřebuje pořádně doladit ovladače a odstranit z nich chyby. Jedna z nich byla opravena v poslední verzi ovladačů Intel Mesa 22.2 pro operační systém Linux v rozhraní Vulkan. Oprava chyby dokázala zvýšit výkon v ray-tracingu 100násobně. Něco takového napovídá, že zde byla závažná chyba, která výrazně zhoršovala efektivitu celého procesu.
 
Intel ARC GPU
 
Problém byl vcelku jednoduchý. Ray-tracing by v ideálním případě měl pracovat s rychlou pamětí na grafické kartě. Kvůli chybějícímu řádku kódu v ovladačích se ale potřebná paměť nealokovala správně na grafické kartě, ale využívala se klasická paměť RAM. Počítač tak musel provádět spoustu zbytečných a pomalých přesunů z/do RAM. Stačilo tak správně nastavit příznak ANV_BO_ALLOC_LOCAL_MEM, aby se místo toho alokovala paměť ve VRAM a ne RAM, výsledkem čehož bylo 100násobné zrychlení ray-tracingu.
 


reklama
reklama
reklama