Ray tracing jede, využije jej Metro Exodus, ukazuje jej EPIC Games

Ray tracing jede, využije jej Metro Exodus, ukazuje jej EPIC Games
, , aktualita
Vypadá to, že hitem mezi herními technologiemi se velice brzy stane ray tracing, který bude podporovat DirectX 12, AMD i NVIDIA. Chystají se jej také využít autoři hry Metro Exodus a EPIC Games už ukazují dema. 
K oblíbeným
reklama
EPIC Games na Game Developers Conference v San Francisku ukázali, na co se hráči mohou těšit díky nové podpoře ray tracingu v DirectX 12, kterou představil Microsoft ve spolupráci s firmami AMD, NVIDIA a dalšími. Ray tracing má moc velice podstatně vylepšit obrazovou kvalitu her s ohledem na odrazy a lomy světla, ale záleží především na tom, jak to vývojáři uchopí a jak to samotní hráči ocení. 
 
 
Bude totiž možné třeba to, aby takoví Stormtroppeři ne svém vyleštěném brnění ukazovali odlesky předmětů okolo, čili v tomto případě především světel. Něco podobného však dokáží už používané techniky renderování ve hrách, v nichž sice odlesky neodráží "realitu", ale to hráč ve víru boje vůbec nemusí ocenit. 
 
Ray tracing tak v řadě případů může skončit třeba jako HairWorks, čili jako zajímavá technologie nabízející pěkné detaily, která však bude z celkového hlediska znamenat jen mírný přínos, který hráči mohou raději vyměnit za vyšší snímkovací frekvenci. Uvidíme. 
 
 
Na druhou stranu, odrazy světel na ještě vyleštěnější helmě Phasmy vypadají opravdu dobře, ale to jen dokazuje, že velice záleží na implementaci ray tracingu. Ten by se ostatně mohl uplatnit jako další prvek, který ovlivní samotnou hru, však představme si třeba přestřelku v zrcadlovém bludišti (pokud něco takového skutečně bude možné rozpohybovat). 
 
Nutno dodat, že video ukazuje možnosti enginu Unreal a rendering v reálném čase, takže něco podobného bychom mohli vidět v rámci her na našich monitorech. K tomu byla využita technologie NVIDIA RTX, k níž si AMD chystá svou alternativu pro Vulkan, a to Radeon Rays 2.0, která bude samozřejmě otevřená pro volné použití. 
 
​  
Zmínit můžeme také video ze hry Metro Exodus, která také využije technologii NVIDIA RTX a měla by to být vůbec první hra, která tak učiní. V tomto demu se sice ukazuje velice pěkné a detailní prostředí, ovšem až na odrazy v kalužích, které vypadají trošku podivně, se v něm nedají najít možné příklady použití ray tracingu, které by nás mohly nadchnout. A ostatně ani ony zmíněné odrazy nelze potvrdit jako práce ray tracingu a samotní tvůrci mluví o tom, že tato technika byla použita pro Ambient Occlusion a Indirect Lighting, takže jde spíše o hru světla a stínů než o odrazy.
 
 
Nakonec se ještě můžeme podívat na jedno demo, které ukazuje, kam pokročilo zachytávání pohybu a grimas v reálném čase. V pravé části máme herečku a v levé části vykreslovaný obličej ženské postavy Siren. Na této technologii EPIC pracují s firmami Tencent, Cubic Motion a 3Lateral a i když je vidět, že postava je přeci jen umělá, už se opravdu velice přibližuje realitě. 
 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
14nm vs. 7nm: procesory Intel a AMD pod elektronovým mikroskopem 14nm vs. 7nm: procesory Intel a AMD pod elektronovým mikroskopem
Overclocker der8auer se nezřídka pouští i hluboko pod povrch chladičů a heatspreaderů dnešního hardwaru. Tentokrát si vzal na pomoc rastrovací elektronový mikroskop, aby se opravdu zblízka podíval na moderní CPU AMD a Intel.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Logitech MX Anywhere 3: nová myš se superrychlým skrolováním Logitech MX Anywhere 3: nová myš se superrychlým skrolováním
Společnost Logitech přichází na trh s novou počítačovou myší MX Anywhere 3, která přináší superrychlé skrolování díky kolečku MagSpeed. Dle výrobce by měla zvládnout prolétnout 1000 řádků za sekundu.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Adobe ukázal novou funkci výměny oblohy ve Photoshopu pomocí AI Adobe ukázal novou funkci výměny oblohy ve Photoshopu pomocí AI
Společnost Adobe připravuje spoustu zajímavých funkcí pro své aplikace. Jednou z nich je i výměna oblohy (Sky Replacement) pomocí systémů umělé inteligence Adobe Sensei. Ta zajistí větší věrohodnost výsledku.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
AMD Navy Flounder: Radeon se 40 CU a 192bitovým rozhraním AMD Navy Flounder: Radeon se 40 CU a 192bitovým rozhraním
Jako Navy Flounder byl už dříve označen čip Navi 22, ale to není tak jednoznačné. Nyní se ale dozvídáme o tom, že Navy Flounder má být v podstatě nástupce Navi 10 s rovněž 40 jednotkami CU. 
Včera, aktualita, Jan Vítek11 komentářů
NASA Artemis Plan: kterak na Měsíci přistane první žena a další muž NASA Artemis Plan: kterak na Měsíci přistane první žena a další muž
NASA představila Artemis Plan a konkrétně pak aktualizaci svého programu Artemis zahrnující také Fázi 1, čili plány pro přistání lidí na Měsíci. Mezi nimi už bude i první žena a cílem je rok 2024.  
Včera, aktualita, Jan Vítek