Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
10.10.2005, Pavel Kovač, recenze
Jedním z největších problémů LCD monitorů je podání barev. Právě tento aspekt dost lidí odrazuje od jejich koupě. Dokáže NEC 1970NXp se svou MVA technologií prolomit ledy v nižší cenové skupině? To vše a daleko více si povíme v dnešní recenzi tohoto 19" LCD panelu.
IRESKATORI | 20.1.200621:32
Jas 400
kontrast 700
odezva 4ms
no ja jsem sehnal ccaza 14700,­-Kč s DPH nO nekupte to .. teda jestli bude estli bude ok tak ho koupím...
jinak NEC pro čr má jen partnera PBN Technologis, na jejich stránká žádné novinky nehledejte. www.nec.cz, zkuste WWW.NEC.COM

Zravím.. a čauves
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 21.1.200610:51
Nemuzete srovnavat monitor s rozdilnou technologii. Ten ktery jste uvedl ma TN a zde recenzovany MVA.
Odpovědět0  0
univerzal_shw1 (90) | 15.2.200610:17
To jsou hodne stare informace, PBN Technologies zastoupeni pro NEC ztratila a ted se NEC LCD dovazi do CR prostrednictvim autorizovanych distributoru. Daji se koupit v bezne dealerske siti IT. www.nec.cz bylo prevedeno ­(nebo se prevadi­) z PBN na NEC v Polsku ktery dostal cesky trh na starosti.
Odpovědět0  0
fil | 13.10.20059:47
taky to zrovna řeším, a co SONY 19 S95FA za 13600 nebo S95DS za 12300 v porovnání 193p+, vim o 16ms, ale zase je to sony
Odpovědět0  0
Jeff M. | 12.10.20059:34
Nedavno jsem narazil na info o 19­" LCD Samsung 193P+, PVA, kontrast 1000:1a papirovych 8ms vypada dost zajimave, to vse pri cene o cca 1000 Kc nizsi nez Fujitsu­-Siemens P19­-2. Nechysta se test? Ma nekdo nejake ­"zarucene­" informace? Diky....
Odpovědět0  0
Jeff M. | 11.10.200513:01
Ty fotografie cernobileho a barevneho prechodu maji velmi malou vypovidaci schopnost, asi by bylo lepsi sem davat úzké vyrezy 1:1 v originalni kvalite s minimalni kompresi, aby bylo videt prouzkovani popripade jine vady zobrazeni, takhle tam nic videt neni a musim spolehat na slovni popis.
Odpovědět0  0
_Teddy_ | 10.10.200521:13
"...přes D­-Sub samozřejmě tento software nefunguje...­"

Tak toto neni pravda. Mam starsi 17­" Nec 1701 pripojeny cez d­-sub ­(dvi ani nema!­) na grafe GF4Ti, a samozrejme ho nastavujem cez NaViSet, presne ten isty obrazok mam v ovladacoch aj ja ­(btw, ovladanie tymi tlacitkami je fakt priserne, na tlacitkach ani neni poriadny popis­). Mozno cez d­-sub nefunguju vsetky funkcie, ale rozhodne NaViSet funguje aj pre LCD­-cka zapojene cez d­-sub. Nemam tam len tu zalozku ­"screen test pattern­", ale mozne je, ze mam starsiu verziu NaViSet, alebo to moje lcd­-cko nepodporuje.

Opakujem, na 100% ten software funguje aj pre lcd pripojene cez d­-sub. Neviem, ci konkretne pre ten recenzovany typ, ale rozhodne pre stary model 1701 a 1760NX ­(to je vlastne 1701 rozsirene o dvi­) urcite funguje!
Odpovědět0  0
ozzy | 10.10.200521:34
Pravda, mám 1970NX zatím připojený přes D­-Sub, kvůli stařičké GF2Ti, která nemá DVIčko a NaViSet mi rozhodně funguje. Jinak můžu 1970NX jen doporučit, super barvy, teda až na tu černou ve tmě, je tam dost vidět nerovnoměrné podsvícení panelu, ve dne je vše OK.
Odpovědět0  0
JanN | 23.10.200519:09
taky mám 1970nx a je to opravdu super kousek­(předtím jsem měl acer al 712 a nedá se to srovnívat­), ale vadí mi to podsvícení, jak popisujete a šedivé okraje u filmů­-když je pouštím ve tmě, jinak ten monitor nemá za denního světla chybu!
Odpovědět0  0
kanjec (61) | 10.10.200514:25
jaky si myslite, ze je rozdil mezi temito monitory? krome nizsi ceny
Odpovědět0  0
Extreme-cooling | 10.10.200517:38
noo. veliký asi největší v tom že 1951 má odezvu 8Ms a todle 20Ms. aspon papírově,a 1951 je uznávaná i progamery takže to bude asi kvalitní kus displeje,
Odpovědět0  0
kanjec (61) | 10.10.200521:50
asi tak bych to videl, ja mam doma jeho mensiho brasku 1751 a to je opravdovy luxus a komfort v jednom! ty barvy, no nevim, na co kupovat tenhle NEC
- odezva nizka
- cena strasna
co pro nej hraje jsou pouze uhly viditelnosti, ale neni to zas tak dramaticke ­-> kaslete na NEC
Odpovědět0  0
Roger | 11.10.200512:51
Treba v tom, ze zatimco ten Acer je usmudlany TN, tenhle NEC je MVA – tj. ma obraz podstatne lepsi ­(barvy, uhly apod.­).
Kdysi vysel na PCT ­(snad se nebude nikdo ze SHW zlobit­) pekny clanek porovnavajici tyhle technologie a pak i test tri displeju jako jednotlivych zastupcu ­(TN, PVA a S­-IPS­). Doporucuji k precteni – pak vas mozna chut na ten Acer prejde.
Odpovědět0  0
kanjec (61) | 11.10.200515:53
no, nevim uz nejaky ten cas ho mam doma a chutku bych na nej mej klidne znova!
Odpovědět0  0
Roger | 11.10.200518:36
To je samozrejme vase vec – pokud vam vyhovuje, tim lip. Ptal jste se na rozdily, tak jsem je uvedl. Videl jste ten recenzovany panel ­(nebo nejaky jiny s MVA­/PVA­), abyste mohl porovnavat?
Odpovědět0  0
kanjec (61) | 11.10.200519:37
ano, ja dekuji za rozdily, bohuzel jsem ho nemel tu cest porovnat s jinym, jen vim, ze tatka ma v obchode nejaky NEC a je to bida s nouzi, bohuzel, nevim, co je to za model
Odpovědět0  0
mAREKFD | 21.2.200614:57
Porovnavat to s ­"nejakym NEC­" neznate model ... mohl by to byt nejaky stary TN, nebo snad jeste nejaky cernobily, kdo vi ... :­-­) ... no je videt ze opravdu nemas s cim porovnavat, doporucuju nez napises nejaky hodnotici prizpevek napsat na jeho zacatek ­"POZOR, NASLEDUJE POHADKA: "
Odpovědět0  0
Jeff M. | 10.10.200510:41
Zajimal by me nazor autora na srovnani tohoto NEC s Fujitsu Siemens P19­-2, ktery z nich je podle nej lepsi. Diky ....
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 10.10.200512:58
Kvalitou barev jsou na tom prakticky stejne, pozorovaci uhly take a odezva je lepsi u FS. Naopak lepsi je podsviceni u NEC. Do karet NECu hraje take ovladani pomoci PC a tenky ramecek. Pokud chcete panel na hry tak je vhodnejsi FS, pokud na klasickou praci + filmy tak radeji tento NEC.
Odpovědět0  0
MadCap (57) | 10.10.200515:36
omfg, ak ste tie fotky nejak dalej nemrsili, tak ma tento NEC uplne HROZNE farby a prechody medzi nimi, dithering ako krava, ja nevidim teda ziadne ­"verne farby­" ak su tie obrazky nejak nevhodne kompresovane, tak ich sem radsej vobec nedavajte ...
Odpovědět0  0
ThunderBash | 11.10.200510:37
Mňo, mám doma P19­-2 a troufám si podotknout, že lze taktéž pohodlně ovládat ­(a to i přes D­-Sub­) softwarem DisplayView, který je dodáván na cd spolu s monitorem.
Odpovědět0  0
_Teddy_ | 10.10.200521:19
Ked uz porovnanie, tak mna by zaujimalo porovnanie:
NEC 1970NXp
Fujitsu­-Siemens P19­-2
Eizo Flexscan S1910
Viewsonic VP930

Vsetko su to MVA­/PVA ­(okrem tohto NEC­-u akcelerovane­), vyssia trieda, dobre parametre. To Eizo ma osobne trosku sklamalo, na P19­-2 mi vadia tie repraky a hruby ramik, tento NEC je dost pomaly v odozve, takze u mna to vyzera na Viewsonic VP930...
Odpovědět0  0
Mauser (1) | 11.10.200518:29
Viewsonic VP930 mi pristal pred nekolika dny na stole ­- po podrobnem testovani a vsemoznem zkouseni v ruznych rezimech jej povazuji v teto cenove kategorii za absolutni spicku ­- stabilni odezva nepresahujici 16 ms, verne barvy, rovnomerne podsviceni, velke pozorovaci uhly, 0 vadnych pixelu. Jedine co bych vytkl ­- umisteni kabelu v souvislosti s pivot...
Odpovědět0  0
fotr | 10.10.20058:34
No jo, NEC. Nebýt osobních zkušeností s jejich Zlínským servisem IMPROMAT, tak bych asi do nějakého 20´ NECu šel. Takhle se bojím cokoli dalšího si s NECem začínat. Škoda, papírově to jsou většinou zajímavé kousky.

Bylo by dobré, kdyby svethardware byl natolik silný a recenzoval monitory i z tohoto hlediska.
Minimálně by bylo fajn, kdyby se pan Kovač nedušoval, že všechny RECENZOVANÉ monitory byly bez vadného pixelu, a že si je jistý, že do recenze jdou náhodně vybrané kousky. Ono ty jistě nebylo ze zlého úmyslu, ale...
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 10.10.20059:29
ad pixely ­- ono to mate stejne jedno, i kdyby nektery z nich mel par vadnych pixelu, porad je to nereprezentativni jeden kus, takze to vyjde na stejno, kdyz jsou vsechny bez chyby... a mozna je to tak i lepsi
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.