www.svethardware.cz
>
>
>

Samsung CRG9: proklatě širokoúhlý 5K monitor

Samsung CRG9: proklatě širokoúhlý 5K monitor
, , aktualita
Pro opravdu náročné hráče si Samsung připravil 49" LCD monitor, který má rozlišení 5120 x 1440 a odpovídající poměr stran, a to při obnovovací frekvenci až 120 Hz na prohnutém panelu VA. I ostatní specifikace stojí za zmínku. 
K oblíbeným
reklama
Dá se říci, že nový Samsung CRG9 navazuje na stejně velký model C49HG90 z poloviny roku 2017, ale po mnoha stránkách je lepší. Připravme si ale také slušný obnos, však zmíněný starší monitor přišel na 1499 USD se svou nabídkou rozlišení 3840 x 1080 a maximálním jasem 600 cd/m2. To Samsung CRG9 nabízí 5120 x 1440 (32:9) a až 1000 cd/m2, takže HDR chybět nebude. 
 
 
Samsung CRG9 je model podporující synchronizaci pomocí AMD FreeSync 2, takže nový majitel asi bude mít menší dilema, zda tuto technologii chce využít, nebo ne. Pokud ano, musí si připravit odpovídající sestavu s kartou či spíše kartami Radeon, které zvládnou nakrmit takové rozlišení. Těžko to však bude v případě nejnáročnějších her až na hranici 120Hz obnovovací frekvence, kterou CRG9 podporuje. 
 
 
Dále můžeme zmínit typickou odezvu 4 ms, pozorovací úhly 178° v obou směrech a podsvícení využívající technologii Quantum Dot s funkcí Local Dimming, díky čemuž si Samsung mohl troufnout i na pokrytí barevného prostoru DCI-P3. Monitor také plně podporuje standard HDR10, ale Samsung neříká nic o Dolby Vision. Lze tak předpokládat, že ponese nálepku VESA DisplayHDR 1000. Vedle dvou DisplayPortů tu pak máme jeden HDMI, hub s USB 3.0 a sluchátkový konektor. 
 
Samsung  CRG9 C49HG90 
Panel 49" VA 49" VA
Rozlišení 5120 × 1440 3840 × 1080
Max. obnovovací frekvence 120 Hz 144 Hz
Odezva 4 ms 1 ms MPRT
Jas 1000 cd/m² 600 cd/m²
Kontrast ? 3000:1 (typický)
2400:1 (minimální)
Podsvícení LED + Quantum Dot + local dimming LED + Quantum Dot
Pozorovací úhly 178°/178° 178°/178° 
Zakřivení panelu 1800R
Poměr stran 32:9 (3.56:1)
Gamut DCI-P3 95% DCI-P3
Synchronizace AMD FreeSync 2
Velikost pixelu 0,234 mm² 0,312 mm²
Počet pixelů na palec 108,54 PPI 81,41 PPI
Vstupy 2 × DisplayPort
1 × HDMI
1 × DisplayPort
1 × mDP
2 × HDMI
Audio 3,5 mm vstup a výstup
USB Hub USB 3.0 2 × USB 3.0 Type-A 
1 × USB 3.0 Type-B (vstup)
Doporučená cena ? $1499
 
Zatím se nic nedozvíme o ceně, ale jinak by CRG9 mohl na trh dorazit už brzy, protože masová výroba měla být odstartována už loni v listopadu. 
 
Zdroj: Anandtech


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem
Mladý hacker Grant West souhlasil s tím, aby se jemu zabavené Bitcoiny prodaly a s jejich pomocí vyplatily prostředky zpět obětem, které hackersky napadl. Jinak by totiž ve vězení strávil ještě několik let navíc.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080 Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080
Ze všemožných výrobců grafických čipů pro PC nám zůstaly už jen dvě společnosti, které udávají krok a ty zde není třeba jmenovat. Nicméně jedna čínská firma se bude snažit o to, aby se mezi ne protlačila. 
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň
Společnost Lian Li specializující se na hliníkové skříně nám přináší v obvyklém černém a stříbrném provedení nové skříně, a to TU150. Jde o základ pro skutečně přenosné počítače, což poznáme dle vestavěného madla. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů
Superpočítač Ocelote na Univerzitě v Arizoně posloužil pro vytvoření tzv. Universe Machine. Ta vytvořila miliony virtuálních vesmírů a sledovala jejich vývoj, aby se výsledky daly porovnat s tím, co můžeme vidět na vlastní oči. 
Včera, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém? Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém?
Už od roku 2014 dodavatelé společnosti Microsoft, kteří měli co do činění s Xboxem, nahrávali audio záznamy pořízené v domácnostech herními konzolemi. To probíhalo ve snaze vylepšit funkce hlasových příkazů, ovšem ne vždy.
Včera, aktualita, Jan Vítek