www.svethardware.cz
>
>
>
>

Samsung: i naše zdvojnásobení produkce HBM2 by neuspokojilo poptávku

Samsung: i naše zdvojnásobení produkce HBM2 by neuspokojilo poptávku
, , aktualita
Samsung je jeden z největších výrobců pamětí typu DRAM a také HBM2, pro které si vyvinul svou technologii Aquabolt. Firma nyní prohlásila, že její zdvojnásobení produkce HBM2 by nedokázalo pokrýt poptávku. Zda to ale už udělala, v tom se zprávy rozcházejí.
K oblíbeným
reklama
Server techPowerUp totiž píše, že Samsung už dokázal produkci pamětí HBM2 zdvojnásobit a dle Extremetech to je jinak. Samsung prý jen uvedl, že i zdvojnásobení jeho produkce HBM2 by nedokázalo pokrýt poptávku a mluvilo se o tom, že firma by takového kroku byla schopna. 
 
 
Nicméně techPowerUp se odkazuje na zdroj v podobě tweetu od Glenna K. Lockwooda, který říká v podstatě to samé co Extremetech a říká to zcela jasně, takže Samsung tuto produkci zřejmě nenavýšil. 
 
 
Může nás napadnout, proč to tedy Samsung neudělá, když může a poptávka je tak velká. Důvod je nejspíše prostý, a sice to, že by musel potřebnou kapacitu získat omezením výroby jiných produktů. 
 
Otázka je, kolik pamětí HBM2 Samsung vůbec vyrábí, protože pokud jeho podíl na celkovém trhu bude velice nízký, nemůžeme se divit, že by to situaci z dostupností nevyřešilo. Tak či tak to vypadá, že HBM2 se do levnějších karet než do absolutního grafického hi-endu jen tak nepodívají a to ostatně ani nemusíme obrečet, když už tu máme paměti GDDR6. Ty jsou rychlé, využívají osvědčené technologie a jsou levné a jednoduché na implementaci na rozdíl od technologie HBM. 
 
Co se týče technologie Aquabolt, ta dle Samsungu zvládne vyrobit paměti s dostupností až 307 GB na čip s kapacitou 8 GB. Čili pokud by měl takové paměti skutečně využít třeba i příští mainstream grafických karet, bohatě by si vystačil i s jedním čipem HBM2 připojeným "pouze" 1024 bitovým rozhraním a to by zase nemuselo být tak složité a drahé. Čtyři čipy na hi-end kartách a akcelerátorech by zase nabídly nevídaných 1228 GB/s celkové propustnosti a to rozhodně není nereálné. Však už paměti na kartách Vega 64 nabízí 242 GB/s na jeden čip. 
 
Ještě před pár lety to přitom vypadalo, že HBM prostě časem převezmou od GDDR štafetu, ale pak se jejich vývoj začal zadrhávat, jak nastaly problémy s HBM2, jejichž nástup byl několikrát odložen a problémy byly i s jejich pouzdřením vedle čipů Vega. Technologie GDDR navíc neřekla poslední slovo a přes přechodovou GDDR5X už tu máme GDDR6 dostupné s aktuální propustností 14 Gb/s na pin. Ty rozhodně dokáží uspokojit potřeby i příští generace karet a očekává se, že jejich výkon také časem naroste, takže tu je výhled na to, že se s nimi setkáme i v té přespříští. HBM2 tak zůstaly určeny z pohledu běžného zákazníka pouze pro hi-end od AMD a NVIDIA je nenabízí vůbec, pokud tedy nepovažujeme její TITAN V s cenou 3000 dolarů za kartu pro běžné zákazníky. 
  


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080 Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080
Ze všemožných výrobců grafických čipů pro PC nám zůstaly už jen dvě společnosti, které udávají krok a ty zde není třeba jmenovat. Nicméně jedna čínská firma se bude snažit o to, aby se mezi ne protlačila. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň
Společnost Lian Li specializující se na hliníkové skříně nám přináší v obvyklém černém a stříbrném provedení nové skříně, a to TU150. Jde o základ pro skutečně přenosné počítače, což poznáme dle vestavěného madla. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů
Superpočítač Ocelote na Univerzitě v Arizoně posloužil pro vytvoření tzv. Universe Machine. Ta vytvořila miliony virtuálních vesmírů a sledovala jejich vývoj, aby se výsledky daly porovnat s tím, co můžeme vidět na vlastní oči. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém? Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém?
Už od roku 2014 dodavatelé společnosti Microsoft, kteří měli co do činění s Xboxem, nahrávali audio záznamy pořízené v domácnostech herními konzolemi. To probíhalo ve snaze vylepšit funkce hlasových příkazů, ovšem ne vždy.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
AMD Ryzen 5 3500: to pravé pro lidové herní sestavy? AMD Ryzen 5 3500: to pravé pro lidové herní sestavy?
Tum Apisak se letmo zmínil o procesoru AMD Ryzen 5 3500, který by měl nastoupit s výbavou šesti jader bez SMT. Mohl by se tak stát velice zajímavou volbou pro herní sestavy s rozumnou cenou, ostatně dnes je pro hry šest fyzických jader vhodná výbava.
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář