reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Bleskovky  |  Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Google News  |  Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak  |   Svět mobilně
Proč mít u nás profil?

Tesla chystá testy svého autonomního trucku v Nevadě

, , aktualita
Tesla chystá testy svého autonomního trucku v Nevadě
Tesla vyvíjí elektrický nákladní automobil, který by chtěla otestovat na silnicích v Nevadě. Novinka bude představena už brzy a měla by mít zajímavý způsob autonomního navádění většího množství aut najednou.
Tesla na jaře oznámila, že chystá nový elektrický nákladní automobil pro jízdu na velké vzdálenosti. Ten by se měl oficiálně představit již v září, tedy za měsíc. Tesla Motors je už v jednání se státem Nevada, neboť chce provést testy dvou prototypů na zdejších silnicích a jednání se vedou i s Kalifornií. Zatímco v minulosti se o autonomním řízení u tohoto vozidla nijak nemluvilo, nyní vyšly na povrch zajímavé detaily. Vozidla by měla mít autonomní řízení podobně jako standardní osobní Tesly, budou ale mít i speciální autonomní režim pro jízdu v konvoji.
 
Tesla Motors logo
 
Vtip je v tom, že pojede několik automobilů těsně za sebou, přičemž budou mezi sebou bezdrátově komunikovat a následovat vedoucí vozidlo. V dalších vozech tedy nemusí být žádný řidič, čímž se mohou ušetřit náklady na pracovní sílu (ty v USA údajně činí 40 % nákladů přepravních společností). Paradoxně by tomu být nemuselo, protože se nepředpokládá výraznější ztráta pracovních míst. Už dnes v USA chybí okolo 50 tisíc řidičů a předpokládá se, že během sedmi let by tento nedostatek mohl vzrůst až na 175 tisíc. Při jízdě v těsném závěsu za sebou by se snížil i aerodynamický odpor dalších vozidel a došlo by k úspoře paliva. Připomeňme, že s podobným konceptem následování vedoucího vozidla už koketovalo i Volvo.
 
Vozidla by měla mít jak mód následování, tak i plně autonomní mód. Oba by se pak testovaly v Nevadě se dvěma prototypy (tentokrát i úplně bez řidiče v kabině). Otázkou zůstává, jak vlastně budou nová auta vypadat a jak velké budou mít baterie. Ty totiž u nákladního auta budou muset být enormně velké (a těžkéú a ve výsledku budou limitovat užitečné zatížení. Někteří možná budou přemýšlet třeba nad solárními panely na návěsu. Zkusil jsem to spočítat a v ideálním případě by střecha návěsu mohla dávat zhruba 7 kW, což by sice baterii mohlo částečně dobíjet, ale k dramatickému prodloužení dojezdu by to nestačilo (nebyla by to ani desetina potřebného výkonu). Počkejme však a v září uvidíme, čím nás Elon Musk překvapí.
 


reklama
reklama
reklama
reklama