Testy Metro Exodus: co přináší RTX a jaký je výkon Turingů?

Testy Metro Exodus: co přináší RTX a jaký je výkon Turingů?
, , aktualita
Na serveru techPowerUp už mají k dispozici hru Metro Exodus, a tak se mohli zaměřit na to, co v jejím případě přináší ray tracing, DLSS a také jaký výkon můžeme očekávat nejen od karet RTX 2000. Podívejme se na to. 
K oblíbeným
reklama
Na stránkách techPowerUp jsou velmi dobře zpracované srovnávací snímky, kde si můžeme myší zleva odkrývat snímek bez RTX a zprava pak s RTX a rovněž se dá obraz kolečkem zvětšovat. Nic víc ani nemusíme chtít. 
 
 
Na našich stránkách tak nic z toho zveřejňovat nebudeme, takže pokud se chcete podívat, využijte prostě uvedený odkaz. Jak ale můžeme popsat rozdíl ve snímcích bez a s RTX? V prvé řadě vyjde najevo, že nasvícení je prostě jiné. S ray tracingem jsou tu daleko větší rozdíly mezi osvětlenou a neosvětlenou částí obrazu, čili daleko vyšší kontrast. To je dáno prostě tím, že tu není žádné všudepřítomné ambientní osvětlení, díky němuž si můžeme prohlédnout i to, co je v tom nejzapadlejším koutu. Je to realistické, ale zároveň to může být i obtěžující. 
 
V jiných scénách, a to především z obytných místností, jsou rozdíly velice malé, respektive by se dalo říci, že objekty jsou prostě nasvíceny a vystínovány rozdílně, což ale nedělá z rasterizace ošklivé káčátko. Však kdo by řešil, že tahle část stropu má být ve skutečnosti tmavší nebo že ručník s polštářem je s ray tracingem více do bíla, zatímco rasterizace tyto objekty ukazuje zažloutlé. 
 
Dá se říci, že ray tracing pracuje lépe se stínováním větších rovných ploch, čili třeba stěn, ale osobně bych si opravdu netroufal určit, který snímek byl vykreslen s využitím RTX a který bez, a to možná až na očividné případy z venkovního prostředí, kde lze po zapnutí ray tracingu očekávat daleko větší kontrasty v osvícení objektů. Nedá se tak vůbec říci, že bychom si měli Metro Exodus bez RTX užít méně a spíše bych hádal, že to bude většině lidí úplně jedno. 
 
Dále se v testu techPowerUp můžete podívat na kvalitu vyhlazování DLSS i nárůst výkonu, který je skutečně podstatný, pokud nám je to vůbec umožněno
 
 
A nakonec tu máme výkon, v němž nový Radeon VII zaostává za RTX 2080 a celkově jsou lepší karty NVIDIA, pokud máme akceptovat to, že i Vega 64 je pozadu za svým soupeřem v podobě GTX 1080. 
 
 
A co se týče výkonu s ray tracingem, RTX 2060 nám bude akorát tak stačit pro Full HD (anebo pro 2560 x 1440 bez ray tracingu) a pokud jde o Ultra HD a ray tracing, na tuto kombinaci při slušné kvalitě nestačí ani RTX 2080 Ti. Zde jsou veškeré výsledky, a to včetně využití paměti grafické karty, kde je situace zcela v pořádku, protože i pro Ultra HD s RT a DLSS stačí nějakých 5,2 GB, takže kartám daleko dříve dojde dech než paměť.  


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Facebook sleduje uploadované fotky přes IPTC tagy Facebook sleduje uploadované fotky přes IPTC tagy
Kauzy ohledně sledování uživatelů ve spojitosti s Facebookem neutuchají a možná se začne opět mluvit o jedné z těch, o kterých se už mluvilo i v minulosti. Facebook totiž sleduje fotografie uživatelů pomocí IPTC tagů, což může být zneužito k dalším účelům.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
NVIDIA začala vyvíjet RTX před deseti lety, vidí v ní budoucnost NVIDIA začala vyvíjet RTX před deseti lety, vidí v ní budoucnost
Tony Tamasi z NVIDIE se rozmluvil o tom, jak celá RTX mašinerie v jeho firmě vůbec vznikla a kde se vzala. Práce na tom všem odstartovaly už před deseti lety a vyústily zatím v jádra RT architektury Turing. 
Včera, aktualita, Jan Vítek11 komentářů
Starship firmy SpaceX bude mít celkem 41 motorů Raptor Starship firmy SpaceX bude mít celkem 41 motorů Raptor
V případě velkých společností zabývajících se letectvím a kosmonautikou není zrovna obvyklé, že se o jejich novinkách dozvídáme z pilných tweetů jejich šéfa. Ale když tak dnes už komunikují i státníci, tak proč ne Elon Musk? 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Nintendo kvůli driftujícímu ukazateli čelí v USA hromadné žalobě Nintendo kvůli driftujícímu ukazateli čelí v USA hromadné žalobě
Uživatelé herních konzolí Nintendo Switch si stěžují na to, že po čase začne driftovat, čili ujíždět ukazatel spojený s ovladačem Joy-Con. A nyní si už jen nestěžují, dali se dohromady a podali hromadnou žalobu. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
AMD Flute spatřen v UserBenchmark, o co jde? AMD Flute spatřen v UserBenchmark, o co jde?
V databázi výsledků testů UserBenchmark byl spatřen jistý inženýrský vzorek produktu AMD s kódovým označením Flute. Je jasné, že půjde o SoC, a to velice moderní a založené na architektuře Zen 2. 
Včera, aktualita, Jan Vítek