Využití DLSS ve hrách s ray tracingem má překvapivá omezení

Využití DLSS ve hrách s ray tracingem má překvapivá omezení
, , aktualita
Myslíte si, že na kartách GeForce RTX 2000 "Turing" si ve hrách Battlefield V či Metro Exodus prostě jen v rozlišení svého monitoru zapnete nebo vypnete ray tracing a DLSS a pohrajete si s nastavením dle libosti? Omyl.
K oblíbeným
reklama
Battlefield V už podporuje ray tracing a DLSS a zítra přijde na trh Metro Exodus, který bude rovněž nabízet obě technologie pro majitele GeForce RTX 2000. Jenomže ne na všech kartách a ne ve všech rozlišeních bude možné obojí využít, o čemž informuje server techPowerUp. Co to znamená, to osvětlí přiložené tabulky. 
 
 
Tak například, pokud si zahrajete Battlefield V s kartou GeForce RTX 2080 či 2080 Ti, DLSS jednoduše nebude k dispozici v rozlišení Full HD, ať už bude či nebude zapnutý ray tracing. To na kartách RTX 2060 a 2070 bude, ale pouze se zapnutým ray tracingem a pro 2080 Ti to platí i v rozlišení 2560 x 1440, takže si s touto výbavou buď připravíme monitor s rozlišením Ultra HD, nebo na DLSS můžeme zapomenout. 
 
 
V případě hry Metro Exodus je to podobné, ale ne stejné. Rozdíly tu jsou v případě všech karet v Ultra HD a pak ještě u RTX 2080 Ti v rozlišení 2560 x 1440. Vypadá to tak, že nejde o nějaké omezení vyplývající ze samotných technologií RTX, když se tyto možnosti liší v rámci dvou her, takže se můžeme ptát co za tím vším vězí. 
 
Nabízelo by se vysvětlení, že jádra Tensor by nemusela stíhat hry bez zapnutého ray tracingu nebo v příliš nízkém rozlišení vzhledem k výkonu karty a framerate by šel dolů namísto toho, aby se zvyšoval. To by vyplývalo prostě z toho, že se v případě karet RTX úkolují různé části čipu, čili CUDA, RT a Tensor jádra a cokoliv z toho pak může vytvořit úzké hrdlo, zatímco v případě Pascalů nebo aktuálních Radeonů se o vše starají jen CUDA/Stream jádra. 
 
Samotná NVIDIA k tomu řekla, že DLSS pracuje nejefektivněji, když je GPU zcela vytíženo, což svým způsobem potvrzuje výše řečené (ale ne s jistotou), ovšem nevysvětluje to, proč by RTX 2060 nemohla využít DLSS ve 4K. Možná že její počet jader Tensor by už na vyhlazování při takovém rozlišení nestačil a než aby se to všechno promítlo do testů a diskusí na těch různých internetech, NVIDIA ve spolupráci s vývojáři určila jasná omezení. 
 
Problém je ten, že o tom se doposud nikdy nemluvilo a NVIDIA při prezentaci DLSS nepřišla s tím, že tu budou podobná omezení a uživatelé si nebudou moci sami zvolit, co a jak chtějí zapnout či vypnout. Stejně tak neuvedla, že DLSS nebude pro navýšení výkonu využitelný vždy, přičemž právě na to se řada lidí těšila, a sice že DLSS prostě ulehčí CUDA jádrům a výsledkem bude celkově vyšší FPS. Ostatně ze stanovených omezení nám jasně vyplývá, že v řadě případů by DLSS mohl spíše uškodit. Takže nyní aby se majitel karet RTX 2000 staral ještě o to, co mu konkrétní hra umožní využít za technologie na jeho monitoru. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
AMD přivítalo do svých řad spoluzakladatele AlienWare, co bude dělat? AMD přivítalo do svých řad spoluzakladatele AlienWare, co bude dělat?
Nedávno jsme se dozvěděli, že Frank Azor opustí svou firmu Alienware a vydá se vstříc nové kariéře ve firmě AMD. Dosud přitom pracoval jako viceprezident a generální manažer pro Alienware, Gaming a XPS v Dellu. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Radeon RX 5700 XT s vodním chladičem vyhnán nad 2,2 GHz Radeon RX 5700 XT s vodním chladičem vyhnán nad 2,2 GHz
Zrovna včera jsme mluvili o tom, že s vhodnou úpravou registrů se můžeme pokusit o výrazné přetaktování nových Radeonů. Umožněno je tak jít i nad 2,2 GHz v případě taktu grafického procesoru a nyní už tu máme příklad s testy. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Šéf NASA: bez politiků bychom už byli na Marsu Šéf NASA: bez politiků bychom už byli na Marsu
NASA slaví 50 let od přistání prvních lidí na Měsíci, ovšem tomuto tématu se nechceme věnovat, neboť připomínky této události na nás prší ze všech stran. Podívejme se spíše na přítomnost a do budoucnosti, jako ji vidí šéf americké agentury.
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
GeForce RTX 2080 Ti SUPER nebude GeForce RTX 2080 Ti SUPER nebude
Ještě v době, kdy se jen spekulovalo o tom, co vůbec znamená teaser NVIDIE se slovem SUPER, se objevily informace o údajné GeForce RTX 2080 Ti SUPER, či prostě o vylepšeném hi-endu. Ten ale nakonec nepřijde, jak to vypadá. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
AMD vs. Intel: 4GHz bitva o nejvyšší výkon na takt AMD vs. Intel: 4GHz bitva o nejvyšší výkon na takt
Server TechCrunch přinesl očekávaný souboj architektur procesorů Intel a AMD. Nový test si všímá IPC, čili výkonu na takt a srovnává tak moderní i starší procesory, které pracují se stejným počtem jader na stejném taktu. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek3 komentáře