Využití DLSS ve hrách s ray tracingem má překvapivá omezení

Využití DLSS ve hrách s ray tracingem má překvapivá omezení
, , aktualita
Myslíte si, že na kartách GeForce RTX 2000 "Turing" si ve hrách Battlefield V či Metro Exodus prostě jen v rozlišení svého monitoru zapnete nebo vypnete ray tracing a DLSS a pohrajete si s nastavením dle libosti? Omyl.
K oblíbeným
reklama
Battlefield V už podporuje ray tracing a DLSS a zítra přijde na trh Metro Exodus, který bude rovněž nabízet obě technologie pro majitele GeForce RTX 2000. Jenomže ne na všech kartách a ne ve všech rozlišeních bude možné obojí využít, o čemž informuje server techPowerUp. Co to znamená, to osvětlí přiložené tabulky. 
 
 
Tak například, pokud si zahrajete Battlefield V s kartou GeForce RTX 2080 či 2080 Ti, DLSS jednoduše nebude k dispozici v rozlišení Full HD, ať už bude či nebude zapnutý ray tracing. To na kartách RTX 2060 a 2070 bude, ale pouze se zapnutým ray tracingem a pro 2080 Ti to platí i v rozlišení 2560 x 1440, takže si s touto výbavou buď připravíme monitor s rozlišením Ultra HD, nebo na DLSS můžeme zapomenout. 
 
 
V případě hry Metro Exodus je to podobné, ale ne stejné. Rozdíly tu jsou v případě všech karet v Ultra HD a pak ještě u RTX 2080 Ti v rozlišení 2560 x 1440. Vypadá to tak, že nejde o nějaké omezení vyplývající ze samotných technologií RTX, když se tyto možnosti liší v rámci dvou her, takže se můžeme ptát co za tím vším vězí. 
 
Nabízelo by se vysvětlení, že jádra Tensor by nemusela stíhat hry bez zapnutého ray tracingu nebo v příliš nízkém rozlišení vzhledem k výkonu karty a framerate by šel dolů namísto toho, aby se zvyšoval. To by vyplývalo prostě z toho, že se v případě karet RTX úkolují různé části čipu, čili CUDA, RT a Tensor jádra a cokoliv z toho pak může vytvořit úzké hrdlo, zatímco v případě Pascalů nebo aktuálních Radeonů se o vše starají jen CUDA/Stream jádra. 
 
Samotná NVIDIA k tomu řekla, že DLSS pracuje nejefektivněji, když je GPU zcela vytíženo, což svým způsobem potvrzuje výše řečené (ale ne s jistotou), ovšem nevysvětluje to, proč by RTX 2060 nemohla využít DLSS ve 4K. Možná že její počet jader Tensor by už na vyhlazování při takovém rozlišení nestačil a než aby se to všechno promítlo do testů a diskusí na těch různých internetech, NVIDIA ve spolupráci s vývojáři určila jasná omezení. 
 
Problém je ten, že o tom se doposud nikdy nemluvilo a NVIDIA při prezentaci DLSS nepřišla s tím, že tu budou podobná omezení a uživatelé si nebudou moci sami zvolit, co a jak chtějí zapnout či vypnout. Stejně tak neuvedla, že DLSS nebude pro navýšení výkonu využitelný vždy, přičemž právě na to se řada lidí těšila, a sice že DLSS prostě ulehčí CUDA jádrům a výsledkem bude celkově vyšší FPS. Ostatně ze stanovených omezení nám jasně vyplývá, že v řadě případů by DLSS mohl spíše uškodit. Takže nyní aby se majitel karet RTX 2000 staral ještě o to, co mu konkrétní hra umožní využít za technologie na jeho monitoru. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Facebook sleduje uploadované fotky přes IPTC tagy Facebook sleduje uploadované fotky přes IPTC tagy
Kauzy ohledně sledování uživatelů ve spojitosti s Facebookem neutuchají a možná se začne opět mluvit o jedné z těch, o kterých se už mluvilo i v minulosti. Facebook totiž sleduje fotografie uživatelů pomocí IPTC tagů, což může být zneužito k dalším účelům.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
NVIDIA začala vyvíjet RTX před deseti lety, vidí v ní budoucnost NVIDIA začala vyvíjet RTX před deseti lety, vidí v ní budoucnost
Tony Tamasi z NVIDIE se rozmluvil o tom, jak celá RTX mašinerie v jeho firmě vůbec vznikla a kde se vzala. Práce na tom všem odstartovaly už před deseti lety a vyústily zatím v jádra RT architektury Turing. 
Včera, aktualita, Jan Vítek11 komentářů
Starship firmy SpaceX bude mít celkem 41 motorů Raptor Starship firmy SpaceX bude mít celkem 41 motorů Raptor
V případě velkých společností zabývajících se letectvím a kosmonautikou není zrovna obvyklé, že se o jejich novinkách dozvídáme z pilných tweetů jejich šéfa. Ale když tak dnes už komunikují i státníci, tak proč ne Elon Musk? 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Nintendo kvůli driftujícímu ukazateli čelí v USA hromadné žalobě Nintendo kvůli driftujícímu ukazateli čelí v USA hromadné žalobě
Uživatelé herních konzolí Nintendo Switch si stěžují na to, že po čase začne driftovat, čili ujíždět ukazatel spojený s ovladačem Joy-Con. A nyní si už jen nestěžují, dali se dohromady a podali hromadnou žalobu. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
AMD Flute spatřen v UserBenchmark, o co jde? AMD Flute spatřen v UserBenchmark, o co jde?
V databázi výsledků testů UserBenchmark byl spatřen jistý inženýrský vzorek produktu AMD s kódovým označením Flute. Je jasné, že půjde o SoC, a to velice moderní a založené na architektuře Zen 2. 
Včera, aktualita, Jan Vítek