Tvůrkyně Uncharted opouští EA a zakládá si vlastní indie studio
2.7.2018, Jan Vítek, aktualita
Amy Henning stojící za sérií Uncharted se rozhodla rozloučit se společností Electronic Arts a založit si vlastní indie herní studio. My se jí ostatně nemůžeme ani moc divit, protože právě ona figurovala v nyní již zrušeném studiu Visceral Games.
Amy Henning tak měla na starost singleplayerový titul Star Wars: Project Ragtag, který vyvíjela společně s ostatními ve Visceral Games. Toto studio bylo firmou Electronic Arts v minulém roce rozpuštěno, za čímž se obecně vidí její nechuť vyvíjet hry pro jednoho hráče. Z hlediska výdělku je dnes jednoznačně nejperspektivnější provozovat masově multiplayerové tituly a v nich se navíc snažit hráčům nabízet mikrotransakcemi zpoplatněné výhody, které by při hře jednoho hráče nikdo nechtěl. Nehledě na to se v multiplayerovém titulu ve stylu Battlefront nikdo nemusí zabývat takovými věcmi, jako je podrobný scénář, vymýšlení příběhu nebo pečlivé testování z hlediska vyváženosti.
Projekt Ragtag byl oficiálně označen za "příliš lineární" a jeho vývoj byl přesunut na bedra EA Vancouver, ale efektivně spíše zrušen, i když budeme doufat že ne. Dosud jsme ale neslyšeli nic o tom, co dělá samotná Amy Hennig. Ta však přijela na konferenci Gamelab do Barcelony, kde si promluvila se zástupcem serveru Eurogamer a prozradila, že se s EA v podstatě rozešla už letos v lednu a nyní pracuje na založení vlastního herního studia, které bude nezávislé. To však nevěstí nic dobrého pro zmíněný Ragtag, který se inspiroval sérií Uncharted a odehrávat se měl ve světě Star Wars.
Amy už přímo uvedla, že pro EA už řadu měsíců nepracuje, i když technicky stále figuruje na pozici Creative Director. S vedením EA ale dle vlastních slov vychází bez problémů a dokonce považuje lidi z užšího vedení firmy za své přátele. Dosud také neměla v podstatě co ohlásit, takže se spíše zdržela komentáře, aby to nevypadalo, že prostě přestala s prací.
Nyní chce už pracovat nezávisle a dává si dohromady vlastní malé studio o šesti až osmi lidech, nárazově možná až patnácti. Chce se věnovat také virtuální realitě, takže Star Wars jsou pro ni už minulost. Nakonec prozradila, že její starý projekt Ragtag byl odložen k ledu a EA Vancouver pracuje na něčem jiném. Ráda by jej sice vzkřísila, ale "je to složité".
Zdroj: Eurogamer