reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Twitter: bezpečnostní nastavení možná od roku 2018 nefungovala, jak měla

9.8.2019, Jan Vítek, aktualita
Twitter: bezpečnostní nastavení možná od roku 2018 nefungovala, jak měla
Společnost Twitter na svém blogu přinesla vyjádření ohledně sběru informací o svých uživatelích a jejich sdílení s reklamními společnostmi. Vysvětlení je to velice zajímavé a vypadá spíše jako eufemismus.
Pokud jde totiž o sběr osobních informací a jejich sdílení s reklamními společnostmi, což je v podstatě jedna z hlavních výdělečných činností internetových firem provozujících sociální sítě, pak vysvětlení, že nastavení soukromí "možná nefungovalo tak, jak by fungovat mělo", bychom si mohli přeložit jako "nefungovalo to záměrně a nyní se na to bohužel přišlo". Ale to bychom byli jistě přehnaně kritičtí vůči firmě Twitter, takže budeme předpokládat, že její úmysly jsou křišťálově čisté a nastavení soukromí skutečně jen náhodou nepracovalo správně. 
 
 
Twitter uvádí, že dané nastavení nefungovalo správně od května roku 2018 a jde prostě o volbu, kterou si zaškrtli uživatelé k tomu, aby firma nesbírala a nesdílela jejich osobní informace s jinými. Šlo jednak o sledování reklam, respektive kliknutí na ně či jejich prohlédnutí, o čemž se pak Twitter podělil s "důvěryhodnými reklamními partnery", i když jim k tomu uživatel nedal svolení, respektive takovou věc v nastavení zakázal. Zde se nabízí otázka, zda může Twitter mluvit o důvěryhodnosti svých partnerů, když tuto ctnost sám ztrácí. 
 
Samotný Twitter informace o prohlížení reklam či prostě o jejich efektivitě sbírá, neboť celkem pochopitelně potřebuje vědět jejich obecnou efektivitu, čili zda je uživatelé sledují, nebo spíše ignorují. Pokud jde ale o data spojena s konkrétními lidmi, to už je něco jiného. 
 
Další věc je ta, že i přes zákaz v nastavení Twitter mohl uživatelům ukazovat reklamy na základě toho, jaká zařízení využívají, což může být pro samotné lidi na jednu stranu dobré, protože pak mohou být reklamy více relevantní. Na druhou stranu jsou informace o typu použitého zařízení velice důležitý ukazatel toho, jak je na tom daný člověk finančně a jak už bylo mnohokrát řečeno, nejde o tyto dílčí střípky, ale o celkový obraz, který si mohou firmy o konkrétním člověku tvořit. 
 
Twitter ale tvrdí, že v tomto případě už informace nebyly sdíleny s jinými společnostmi. Nicméně zda tomu můžeme věřit, to je věc, na kterou není odpověď. Stejně tak můžeme Twitteru leda věřit v tom, že oba problémy napravil 5. srpna a nyní probíhá interní vyšetřování. 
 


reklama