Uváděná rychlost internetu nižší až o 41 %, Britové musí uvádět průměr
7.8.2018, Milan Šurkala, aktualita

Ve Velké Británii změnili nařízení, kterým se mají udávat rychlosti poskytovaného internetu. Z maxima se přešlo na průměr a udávané rychlosti nepřekvapivě spadly. V některých případech až o nemalých 41 %.
Which? magazín z Velké Británie se už několik let pral za správnější uvádění rychlosti internetu, které dle jeho slov zdaleka neodpovídá skutečným rychlostem. Podle jeho výzkumu domácnosti dostávají v průměru o 51 % pomalejší internet než jaký si platí. Ledy se skutečně pohnuly a Velká Británie zavedla novou metodiku. Podle té staré se udávala v podstatě maximální rychlost datového připojení ADSL, stačilo, pokud dle poskytovatele udávanou rychlost dosahovalo 10 % zákazníků. To se ale od 23. května letošního roku změnilo a pro jednotlivé tarify je potřeba uvádět průměrnou rychlost, kterou zákazníci obdrží. Polovina lidí tak nedostane předplacenou rychlost, hlavně už to nebude 90 %.
.jpg)
Výsledkem je, že 11 z 12 poskytovatelů internetu bylo nuceno snížit udávané rychlosti. V případě nejlevnějších tarifů (obvykle okolo 17 Mbps) to spadlo v průměru o opravdu výrazných 41 % (nyní společnosti udávají obvykle okolo 10-11 Mbps). Není to sice 51 % jak bylo předpokládáno, ale i tak dost. U rychlejších tarifů se ale dosahovaná rychlost od té papírové až tak moc nelišila, takže celkový průměr udávaných rychlostí je nyní nižší jen o 15 %. Stále je zde ale problém, že ani nově udávané "údajně skutečně dosahované" průměrné rychlosti se nemusí zakládat na pravdě a možná bude mít magazín Which? skutečně pravdu a 15% snížení je málo.
Některé společnosti to dokonce vyřešily tak, že rychlost vůbec neuvádí a jen přejmenovaly tarify tak, aby v sobě neobsahovaly číslo udávající tuto rychlost. Např. Vodafone tak přejmenovat Fibre 38 na Superfast 1, podobně tak učinila i společnost TalkTalk. Pouze jedna společnost (Virgin Media) po změně metodiky navýšila udávanou rychlost.