Drtivá většina studií vyvíjejících AAA hry využívá protipirátské ochrany, takže pokud někdo přijde s tím, že jeho technologie je nepřekonatelná, a to alespoň v případě dostatečně dlouhého období po vypuštění hry na trh, pochopitelně si zajistí pozornost. Samotné Denuvo už se řadí do portfolia společnosti Irdeto a už dávno přišlo o svůj punc nepřekonatelnosti. Například v moderním Hitmanovi bylo překonáno ještě před tím, než se hra vůbec oficiálně dostala na trh.

Proto není divu, že přístup technologie Valeora je odlišný a její vývojáři dokonce tvrdí, že to ani není DRM a především že nijak neovlivňuje výkon her. To je důležitá poznámka, protože Denuvo bylo mnohokrát označeno za DRM, které nám značně zatěžuje hardware, a tak i sráží dolů cenné snímky za sekundu.
Valeora má chránit pouze některé funkce a nevyžaduje ani to, aby uživatel byl online. To vypadá celkem dobře, protože tím by se odbourala hlavní negativa, která byla vyčítána právě i Denuvu. Pokud tedy nebude zapotřebí být online, pak by daná ochrana ani neměla být závislá na podpoře ze strany jejího provozovatele, takže bychom už nemuseli řešit, zda nám hra bude či nebude fungovat i poté, co Denuvo či jiné podobné DRM z nějakého důvodu skončí.
Tím to ale nekončí. Valeora se také nemá vyznačovat neustálým zapisováním a čtením disku a nijak neomezuje po sobě jdoucí počet instalací hry, stejně jako jí nevadí změny v hardwarové konfiguraci počítače, což z nějakého záhadného důvodu řeší třeba systém Origin v novém Battlefield V od EA, kde se hra zablokuje po pěti instalacích či významných změnách v hardwaru za jeden den, což museli řešit především chudáci recenzenti.
Jak tedy Valeora funguje? To se bohužel nedozvíme a autoři se jen chlubí tím, že je "extrémně složité ochranu překonat krátce po vypuštění hry na trh" a že tato obtížnost s postupujícím časem klesá. Vývojáři dokonce ve svém FAQ píší, že nemají žádný problém s organizovanými pirátskými skupinami či jednotlivci, kteří se snaží Valeoru překonat poté, co se obtížnost snížila. To tedy působí, jako by Valeora byla časem zcela záměrně snadnější pro překonání. Ve FAQ je ještě dovětek, že nikdo z týmu nemá v úmyslu jakkoliv stíhat lidi hrající cracknuté hry.
Valeora už byla použita v prvním titulu, a sice City Patrol: Police od Caipirinha Games and Toplitz Productions. Po přečtení FAQ mám ale osobně pocit, že o takovou ochranu nebudou studia jako EA či Ubisoft ani moc stát.
Zdroj: DSO Gaming