
velký mechanický Lidar na autonomním prototypu Fordu Fusion
Osram slíbil testovací vzorky již na začátek příštího roku a ve velkém se začne vyrábět pro dostupnost v roce 2018. Celá jednotka bude přitom malá, takže se pohodlně vejde třeba za přední mřížku auta a rozhodně nebude třeba ji montovat na střechu.

Zařízení bylo představeno na veletrhu Electronica 2016 v Mnichově jako čtyřkanálový lidar skládající se z laserového tělesa se čtyřmi individuálně ovladatelnými diodami a potřebnou elektronikou v jednom modulu. Jde tak o vůbec první lidar pro autonomní řízení, který nemá pohyblivé části. Dle výrobce je výhoda i ta, že není třeba ztrácet čas laděním laserových diod, neboť zařízení je vyrobeno tak, aby všechny čtyři diody tvořily dokonale souběžné laserové paprsky. Ty jsou zaměřeny polem miniaturních zrcadel zapojených v systému MEMS (Micro-Electro-Mechanical System), takže není třeba velkých a mechanicky ovládaných zrcadel. Technologii MEMS vyvinula firma Innoluce, kterou letos v říjnu akvizoval známý Infineon.

Osram uvádí, že jeho lidar je schopen pokrýt oblast o úhlu 120° horizontálně a 20° vertikálně. Za dne dokáže zachytit ostatní vozy na vzdálenost 200 metrů, což je 7,5 sekundy při rychlosti 100 km/h a chodce na vzdálenost 70 metrů. Využívá k tomu laserové pulzy o délce 5 nanosekund, přičemž starší lidary využívaly asi čtyřikrát delší.
Jeden lidar od Osramu tak zdaleka nedokáže pokrýt celé okolí vozu, ale i když se jich použije více, cena se ani zdaleka nepřiblíží tomu, co se platí dnes. Aktuálně je nejznámějším dodavatelem společnost Velodyne, jejíž modely stojí i kolem 70.000 dolarů a i nejnovější model o velikosti konzervy přijde na 8000 dolarů.
Zdroj: Extremetech