www.svethardware.cz
>
>
>
>

WD začíná dodávat SSD i s 96vrstvými QLC paměťmi: dvojnásobná hustota

WD začíná dodávat SSD i s 96vrstvými QLC paměťmi: dvojnásobná hustota
, , aktualita
Dle očekávání v první polovině tohoto roku nastalo efektivní zdvojnásobení kapacity moderních pamětí NAND Flash oproti tomu, co bylo k dispozici přibližně před rokem. Nastupují totiž paměti s 96 vrstvami a buňkami QLC. 
K oblíbeným
reklama
Minulý rok totiž byly na trhu rozšířeny 64vrstvé paměti s buňkami TLC, které zapisují tři bity. Western Digital nyní začal do svých spotřebitelských modelů SSD montovat své 96vrstvé BICS4 3D NAND založené na buňkách TLC a právě i QLC pro zápis 4 bitů. Počet vrstev se tak zvýšil o polovinu a počet bitů v buňkách o třetinu, takže když si to vynásobíme, získáme přesně dvojnásobnou kapacitu na stejné ploše.
 
 
Už dříve se přitom představily 96vrstvé paměti nebo 64vrstvé s QLC a čekalo se na to, až to výrobci zkombinují a začnou běžně využívat, což jako jeden z prvních zařídil i Western Digital či jeho partnerská Toshiba. Vzhledem k takovému pokroku a ochabující poptávce pak ani není divu, že cena NAND Flash vytrvale klesá a i když se má v tomto roce jejich produkce na wafery možná i snížit, výsledná kapacita vyrobených pamětí bude naopak vyšší. Za to ale pochopitelně nemohou 96vrstvé QLC paměti, respektive ne pouze ty, ale celkový vývoj kapacity NAND Flash.
 
 
Western Digital hlásí, že výroba pamětí BICS4 (4. generace 3D NAND) jde dobře a že v druhé polovině tohoto roku už půjde o nejčastěji vyráběné paměti v jeho továrnách. Na cestě už jsou tak i nové spotřebitelské verze, které budou založeny na čipech s kapacitou 256Gb až 1 Tb. Dříve přitom WD vyráběl 256Gb 3D TLC NAND pro USB Flash disky, karty  a podobné produkty, ale nová řada BICS4 bude určena právě i pro náročnější využití v SSD. 
 
Dosud ale nebyly ohlášeny žádné konkrétní modely spotřebitelských SSD, která mají tyto nové paměti využít. Výrobci NAND Flash tak možná chtějí omezovat výrobu, ale vývoj nových technologií pokračuje v plném tempu, neboť to se vzhledem k vysoce konkurenčnímu trhu opravdu nevyplatí snižovat. Ostatně na obzoru jsou již BICS5 (výše zobrazená roadmap je však už starší) a WD také paralelně vyvíjí technologii resistivních RAM (ReRAM). Ty využívají memristory a slibují opravdu vysoký výkon. Už v roce 2017 se mluvilo o tom, že ReRAM budou schopny nabídnout 6 milionů IOPS (512 B) s latencemi pod 10 mikrosekund.
 
Zdroj: Anandtech


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem
Mladý hacker Grant West souhlasil s tím, aby se jemu zabavené Bitcoiny prodaly a s jejich pomocí vyplatily prostředky zpět obětem, které hackersky napadl. Jinak by totiž ve vězení strávil ještě několik let navíc.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080 Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080
Ze všemožných výrobců grafických čipů pro PC nám zůstaly už jen dvě společnosti, které udávají krok a ty zde není třeba jmenovat. Nicméně jedna čínská firma se bude snažit o to, aby se mezi ne protlačila. 
Včera, aktualita, Jan Vítek7 komentářů
Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň
Společnost Lian Li specializující se na hliníkové skříně nám přináší v obvyklém černém a stříbrném provedení nové skříně, a to TU150. Jde o základ pro skutečně přenosné počítače, což poznáme dle vestavěného madla. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů
Superpočítač Ocelote na Univerzitě v Arizoně posloužil pro vytvoření tzv. Universe Machine. Ta vytvořila miliony virtuálních vesmírů a sledovala jejich vývoj, aby se výsledky daly porovnat s tím, co můžeme vidět na vlastní oči. 
Včera, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém? Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém?
Už od roku 2014 dodavatelé společnosti Microsoft, kteří měli co do činění s Xboxem, nahrávali audio záznamy pořízené v domácnostech herními konzolemi. To probíhalo ve snaze vylepšit funkce hlasových příkazů, ovšem ne vždy.
Včera, aktualita, Jan Vítek