YouTube testuje Pause Ads, reklamy při pozastavení videa
30.4.2024, Milan Šurkala, aktualita
Platforma YouTube testuje další způsob, jak zlepšit své hospodaření a zvýšit své příjmy i příjmy youtuberů. Testovanou novinkou jsou Pause Ads, tedy reklamy, které se budou přehrávat při pozastavení videa.
Reklamy jsou nutným zlem, pokud nechcete platit obsah přímo pomocí předplatného a jde tak o jednu z forem, jak za něj platit alternativním způsobem. Umožňuje to mít produkty relativně "zadarmo" a výsledná cena je tu dána především tím, jak otravná tato reklama je. A platforma YouTube se v tomto stává stále dražší a dražší, což také znamená, že předplatné YouTube Premium bez reklam se stává pro mnoho uživatelů stále více a více stravitelným. YouTube tak např. nyní používá 30sekundové nepřeskočitelné bloky před zahájením videa, které mohou být ve formě dvou 15sekundových reklam nebo nově i jedné 30sekundové. Současně ale firma při zveřejňování svých finančních výsledků oznámila, že testuje tzv. Pause Ads.
Pokud uživatel pozastaví video, začne se nově v testovacím provozu přehrávat reklama. YouTube toto testuje prozatím v aplikaci pro chytré televize. Prvotní testy jsou z pohledu inzerentů pozitivní a dobré zkušenosti s nimi má i samotný YouTube, neboť inzerenti jsou ochotni si za tyto bloky platit více peněz. Profitovat z toho mohou i samotní youtubeři, jejich příjmy se mohou rovněž navýšit. Sledující budou nadšeni asi méně a platforma patrně doufá, že jich i kvůli tomuto více přesvědčí pro placení předplatného YouTube Premium, které takové reklamy nemá. Zatím není jasné, kdy dojde k rozšíření Pause Ads i na další platformy, tedy na web (PC) a mobilní zařízení do aplikací. Společnost také začala více bojovat proti blokátorům reklam, kdy na ně častěji upozorňuje, občas ale také znemožní přehrávání obsahu.