reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

3DMark API Overhead: první veřejný test pro DX11, DX12 a Mantle

27.3.2015, Jan Vítek, aktualita
3DMark API Overhead: první veřejný test pro DX11, DX12 a Mantle
Futuremark vypustil do světa nový test 3DMark API Overhead, který měří rozdíl ve výkonu API DirectX 11, DirectX 12 a také Mantle od AMD. Je to také vůbec první veřejná aplikace, která pracuje s DirectX 12.
Nový 3DMark API Overhead byl vytvořen v rámci Benchmark Development Program za přispění firem AMD, Intel, Microsoft, NVIDIA a dalších, takže není divu, že může využívat nejnovější technologie, tedy především ty softwarové od Microsoftu a AMD. Jde tedy o vůbec první veřejnou aplikaci, která nám umožní otestovat výkon třech API, a to již používaných DirectX 11, chystaných DirectX 12 pro Windows 10 a také Mantle, které pro své karty s čipy Radeon vyvinula společnost AMD. O Mantle ale už vyšlo najevo, že nejspíše končí, respektive už nebude vyvíjeno jako konkurence pro DirectX a OpenGL (tedy nově Vulkan). Však svůj účel splnilo, čili pošťouchlo Microsoft k tomu, aby přišel s novými DirectX, které budou lépe a efektivněji využívat vícejádrové procesory a potenciál grafických čipů.





Záměrem nového testu je tedy srovnat výkon API, ne systému jako takového, abychom se mohli přesvědčit, co můžeme od DirectX 12 a Mantle čekat. Nejde tedy o klasický GPU benchmark a neměl by být využíván k tomu, abychom mohli srovnávat výkony grafických karet. K tomu poslouží až později vydaný benchmark přímo pro DirectX 12, který chce Futuremark vydat krátce po vypuštění Windows 10 na trh.

Nový test se týká především tzv. draw calls. Jde o požadavky od CPU, které grafickému čipu zadá vykreslení objektu, přičemž těchto požadavků jsou na jednu scénu tisíce. A DirectX 12 a Mantle mají být podstatně výkonnější, co se týče výkonu v draw calls, než DirectX 11, takže díky nim se zvedne snímkovací frekvence, ale výrobci her si spíše brousí zuby na to, že jejich nové tituly budou moci nabídnout lepší grafiku díky složitějším scénám.


3DMark API Overhead funguje tak, že postupně zvyšuje počet draw calls a sleduje počet snímků za sekundu. Limitem je 30 FPS, přičemž test pokračuje do té doby, než snímkovací frekvence klesne pod tuto hodnotu. A co pro tento test potřebujeme? Pro vyzkoušení DirectX 12 potřebujete Windows 10 Technical Preview (build 10041) nebo pozdější, až vyjde. Pak je zapotřebí mít vhodné PC s alespoň 4 GB RAM a grafickou kartu kompatibilní s DirectX 11.0 a alespoň 1 GB paměti. Pro otestování Mantle pochopitelně potřebujeme grafickou kartu od AMD, která toto API podporuje.

Nový test 3DMark API Overhead je od dnešního dne součástí nejnovější verze testů 3DMark Advanced Edition a 3DMark Professional Edition a ten, kdo má verzi ze Steamu, se dočká automatické aktualizace. Bohužel se to tedy netýká 3DMark Basic Edition nebo dema ze Steamu.

Zdroj: Videocardz

reklama