reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD spouští GPUOpen a cílí na CGI, hry a profesionály

27.1.2016, Jan Vítek, aktualita
AMD spouští GPUOpen a cílí na CGI, hry a profesionály
Společnost AMD nedávno představila svou iniciativu GPUOpen, s níž chce zaútočit nejen na konkurenční GameWorks. GPUOpen se totiž dělí na dvě kategorie: CGI plus hraní a pak profesionální výpočetní aplikace.
AMD GPUOpen byla představena v polovině prosince a nyní již byla odstartována jako jedna z největších otevřených iniciativ této firmy. AMD slibuje, že díky ní vytvoří zásadní platformu pro vývojáře her a aplikací využívajících výkon grafických karet, jimž dá do ruky ucelené prostředí s vývojářskými sadami a knihovnami. Nicolas Thibieroz, jeden z vedoucích pracovníků stojících za GPUOpen, dokonce prohlásil, že tato inicitativa představuje začátek nové filozofie firmy AMD. Uvedl také, že kořeny GPUOpen sahají až k vývoji API Mantle.





Nejde tedy pouze o hry a grafiku, ale také o GPGPU, tedy využití GPU pro výpočty, takže tu máme dvě hlavní kategorie, jež se mají dále dělit na další podkategorie jako je Liquid VR pro virtuální realitu. Tu známe již několik měsíců, ale pak tu jsou i jiné podkategorie jako jistý nástroj HIP (Heterogeneous-compute Interface for Portability). Právě ten bude sloužit v kategorii Professional Compute a využívaný bude pro konverzi kódu napsaného pro CUDA do podoby pro C++, aby jej mohl zpracovat kompilátor CUDA NVCC stejně jako AMD HCC. Záměr je tedy zřejmý, a sice umožnit vývojářům píšícím pro CUDA využít svůj kód i na počítačích, které nepracují s hardwarem NVIDIE. HIP tak můžeme vidět jako výsledek tzv. Boltzmann iniciative a AMD také pochopitelně počítá s využitím své HSA (Heterogeneous System Architecture), která spojuje výkon CPU a GPU jader.





V oblasti Games & CGI se tedy setkáme s věcmi jako jsou knihovny AO FX, Geometry FX, Shadow FX a Tress FX, které jsou všechny otevřené a určené pro DirectX. Professional Compute představuje rozšíření celé iniciativy, která začala jen jako konkurence pro uzavřenou GameWorks, ale přerostla v něco podstatně většího.





Samotné AMD uvádí, že GPUOpen je založeno na třech principech. V prvé řadě jde o poskytnutí potřebného kódu a dokumentace, což umožní vývojářům lépe využít dostupné hardwarové zdroje (především GPU). Dnešní API nevyužívají mnoho vlastností aktuální architektury GCN a v případě budoucího Polarisu by to bylo stejné, což má ale GPUOpen zlepšit. Výsledkem má být kvalitnější grafika a vyšší výkon, stejně jako snazší portování her z konzolí Xbox a PlayStation do verzí pro PC.

Druhý princip je "oddanost otevřenému softwaru", která umožní výměnu zkušeností a znalostí v komunitě herních vývojářů. Klíčový je zde plný a volný přístup ke zdrojovému kódu softwarových nástrojů, knihoven a efektů a AMD si od tohoto přístupu slibuje více inovací a hladší vývoj PC her. Nakonec AMD plánuje aktivní zapojení do vývojářské komunity. AMD už sdílí v rámci GPUOpen své kódy na serveru GitHub, inženýři budou pravidelně psát na blogy o různých tématech spojených s GPU, herními technologiemi či novinkami. Heslem tedy je: od vývojářů pro vývojáře.

V příštích měsících bude AMD zveřejňovat další otevřený obsah a od vývojářské komunity očekává zpětnou vazbu.

Zdroj: wccftech
reklama