www.svethardware.cz
>
>
>
>

AMD útočí na GameWorks novým otevřeným standardem GPUOpen

AMD útočí na GameWorks novým otevřeným standardem GPUOpen
, , aktualita
Divize Radeon Technologies Group nás informovala na svém Tech Summitu o své nové iniciativě GPUOpen, která má vytvořit konkurenci pro GameWorks firmy NVIDIA. A jak říká název, půjde o otevřenou iniciativu.



reklama
AMD tedy pochopitelně nechce, aby si NVIDIA se svým GameWorks usurpovala dohled nad vývojem her a nutila studia přizpůsobovat je možnostem grafických karet GeForce. Vzpomenout přitom můžeme na hru Witcher 3 z letošního jara a prosazované HairWorks, které dělaly Radeonům problémy a neúměrně je zatěžovaly. Z pohledu vývojářů a podílu na trhu s grafikami je přitom AMD stále přinejmenším srovnatelným konkurentem firmy NVIDIA. Mezi desktopovými grafickými kartami sice drží aktuálně jen cca pětinový podíl, ale mezi konzolemi je to rovných sto procent. Dle odhadů firmy AMD tak dnes ve 220 milionech domácností fungují konzole s jejím hardwarem, přičemž jde o Nintendo Wii, PlayStation 4, Xbox 360 a Xbox One.





Co si tedy máme představit pod GPUOpen? V podstatě vše, co je potřebné pro vývoj her a jiného softwaru pro moderní GPU. Do tohoto výčtu patří různé technologie pro vizuální efekty jako TressFX, nástroje, knihovny a softwarové vývojové sady (SDK). Základní filosofií přitom zůstává v poslední době tak často omílané "close to the metal", čili co nejpřímější využití zdrojů GPU s co nejmenším počtem softwarových vrstev mezi samotnou aplikací a hardwarem. AMD tak operuje i s tím, že NVIDIA GameWorks vývojářům takovou věc na konzolích Xbox One a PS4 nebo na PC s Radeonem neumožní. To je ostatně zřejmé, když se GameWorks orientuje na GeForce.





Iniciativa GPUOpen má začínat tam, kde skončilo Mantle a jde především o rozšíření přístupu k programování her pro moderní konzole i do světa dnešních PC. Pro vývojáře by to mělo znamenat, že budou moci více zužitkovat svou práci při programování konzolových verzí her, a to právě na PC. Získají přímý přístup ke zdrojům GPU a rozsáhlé a otevřené nabídce efektů, nástrojů, atd.





AMD slibuje, že příslušné prostředky pro GPUOpen budou k volně dispozici na GitHub již brzy v novém roce, pravděpodobně už v lednu. Firma vedle toho také přijde s novými otevřenými ovladači pro Linux, které se zaměřují na HPC (High-Performance Computing) a vzpomenout můžeme také na nedávno prezentovanou "Boltzmann Initiative", která mimo jiné nabídne automatický kompilátor aplikací napsaných pro architekturu CUDA, který jej přeloží do C++, díky čemuž je bude možné využívat také na jiném hardwaru než na kartách NVIDIA. AMD počítá s tím, že většinou půjde automaticky konvertovat 90 procent kódu a zbytek ručně.

Zdroj: TZ AMD
Nejpopulárnější grafické karty
reklama
Nejnovější články
Chystá se nový Ethernet: 5 Gb/s na stávajících kabelech Chystá se nový Ethernet: 5 Gb/s na stávajících kabelech
Ve spotřebitelském sektoru jsme už mnoho let odkázáni na 1Gb/s Ethernet, což se má brzy změnit. Můžeme se těšit až na propustnost 5 Gb/s, přičemž té bude možné dosáhnout na stávajících kabelových rozvodech.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  3 komentáře
K čemu vůbec jsou karty Founders Edition? Prý k řešení problémů K čemu vůbec jsou karty Founders Edition? Prý k řešení problémů
NVIDIA s představením generace Pascal odstartovala také kontroverzní program, když začala vydávat na trh karty série Founders Edition. Ty mnoho výrobců vidí jako snahu slíznout smetanu, ale tak to prý není.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
ADATA SX8000: první běžné SSD s Intel 3D MLC ADATA SX8000: první běžné SSD s Intel 3D MLC
Dle Samsungu už mají brzy získat převahu SSD vybavená pro rozhraní PCI Express a protokol NVMe. Nástup nových ADATA SX8000 to jen dokazuje a jde prý také o první spotřebitelské modely vybavené 256Gbit paměťmi Intel / Micron 3D MLC.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
HP vrací možnost využívat neoriginální náplně, prozatím HP vrací možnost využívat neoriginální náplně, prozatím
Společnost HP nedávno k nelibosti mnoha svých zákazníků aktivovala DRM, které už delší dobu bylo připraveno ve firmwaru inkoustových tiskáren OfficeJet. Znemožnila tak využití neoriginálních náplní a vysloužila si hlasitou kritiku.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  2 komentáře
No Man’s Sky vyšetřována kvůli klamavé reklamě No Man’s Sky vyšetřována kvůli klamavé reklamě
Vypadá to, že zájem o hru No Man’s Sky jen tak nevyprchá, jen ten zájem nebude takový, jak by si její tvůrci přáli. Advertising Standards Authority ve Velké Británii už prošetřuje to, co lidé z Hello Games slibovali i slibují a co hra opravdu poskytuje.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek