reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Test 8 high-endových grafik: 1. část

3.7.2007, Petr Papež, recenze
Test 8 high-endových grafik: 1. část
V tomto testu se podíváme na karty s nejvyšší cenou, spotřebou i rozměry. O prvenství usilují karty starší generace GeForce 7900 GTX a Radeon X1950 XTX / XT, ale i současné GeForce 8800 Ultra, 8800 GTX, 8800 GTS 640MB a 320MB a nový Radeon HD2900 XT.
Mezi testované karty se do tohoto testu zařazují:
  • NVIDIA GeForce 7900 GTX 512MB
  • Gigabyte GeForce 8800 GTS 320MB
  • Asus GeForce 8800 GTS 640MB
  • Leadtek GeForce 8800 GTX 768MB
  • MSI GeForce 8800 Ultra 768MB
  • Sapphire Radeon X1950 XT 512MB
  • MSI Radeon X1950 XTX 512MB
  • Sapphire Radeon HD 2900 XT 512MB

Wafer s čipy G80

V recenzi se dnes sešla starší generace hi-endu, ale i nejnadupanější grafické karty dneška. Nově najdeme u nové generace podporu rozhraní DirectX 10, které podporují grafické karty řady NVIDIA GeForce 8800 i ATI Radeon HD2900XT. U nových karet dále najdeme vylepšené multimediální schopnosti NVIDIA PureVideo a ATI AVIVO a samozřejmě vyšší výkon oproti minulé generaci. Vzrostla i spotřeba elektrické energie a nároky na velikost skříně. O tom všem si povíme až o několik stránek dále. Pojďme si společně projít specifikace karet:

Ikona Odkaz na databázi
NVIDIA GeForce 7900GTX
NVIDIA GeForce 8800GTS
NVIDIA GeForce 8800GTS
NVIDIA GeForce 8800GTX
NVIDIA GeForce 8800 Ultra
ATI Radeon X1950XT
ATI Radeon X1950XTX
ATI Radeon HD 2900 XT
GPU
G71
G80
G80
G80
G80
R580+
R580+
R600
Výrobní proces jádra
90nm (TSMC)
90nm (TSMC)
90nm (TSMC)
90nm (TSMC)
90nm (TSMC)
90nm (TSMC)
90nm (TSMC)
80nm (TSMC)
Počet tranzistorů
278 mil.
681 mil.
681 mil.
681 mil.
681 mil.
384 mil.
384 mil.
720 mil.
Frekvence jádra
650MHz
500MHz
500MHz
575MHz
612MHz
625MHz
650MHz
742MHz
Frekvence shaderů
650MHz
1200MHz
1200MHz
1350MHz
1500MHz
625MHz
650MHz
742MHz
Pixel shadery
24
96 SP
96 SP
128 SP
128 SP
48
48
320 SP (64 shaderů)
Vertex shadery
8
96 SP
96 SP
128 SP
128 SP
8
8
320SP (64 shaderů)
TMU jed.
16
24
24
32
32
16
16
16
ROP jed.
16
20
20
24
24
16
16
16
Velikost a typ paměti
512MB GDDR3
320MB GDDR3
640MB GDDR3
768MB GDDR3
768MB GDDR3
256/512MB GDDR3
512MB GDDR4
512MB GDDR3
Efektivní frekvence pamětí
1600MHz
1600MHz
1600MHz
1800MHz
2160MHz
1800/1600MHz
2000MHz
1700MHz
Šiřka pam. sběrnice
256 bitů
320 bitů
320 bitů
384 bitů
384 bitů
256 bitů
256 bitů
512 bitů

Bylo zbytečné by se opakovat, odkáži vás tedy na starší články, kde najdete mnoho užitečných informací:
  • Recenze NVIDIA GeForce 8600 GTS, kde nalzenete alespoň základní fakta o DirectX 10
  • Článek o architektuře NVIDIA řady 8

My zbylí se pojďme podívat na samotné grafické karty.
reklama