reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Budou brýle HoloLens pomáhat prodávat automobily Volvo?

25.11.2015, Michal Hala, aktualita
Budou brýle HoloLens pomáhat prodávat automobily Volvo?
Microsoft dosáhl zajímavého úspěchu se svými brýlemi HoloLens. V těsné spolupráci s úspěšnou automobilkou Volvo vytvořil v Redmondu jakýsi prototyp hypermoderního prodejního místa budoucnosti pro automobily této značky.
Brýle HoloLens jsme vám již představili dříve (čtěte tady, nebo tady). Jde o brýle pro rozšířenou realitu, které „pohánějí“ jak jinak než Windows 10. Brýle umožňují interakci s prostředím a ovládají se zejména pomocí pohybů rukou. Brýle kombinují vidění reálného prostředí a počítačem vytvořené virtuální objekty (detaily o augmented reality, tj. rozšířené realitě zde).

Microsoftu se v souvislosti s brýlemi povedlo získat ke spolupráci švédsko-čínskou (Švédové dodali invenci a pečlivost, Číňani kapitál) automobilku Volvo. Ta je známá především svými komfortními, velmi bezpečnými a spolehlivými limuzínami a SUV. Obě společnosti v těsné spolupráci vytvořily během šesti měsíců v Redmondu jakýsi prototyp předváděcího a prodejního místa pro automobily. Jinak řečeno jakýsi autosalón budoucnosti.


AR brýle Microsoft HoloLens


V něm si zákazník může prohlížet pomocí brýlí HoloLens nejen celé auto zvenčí či zevnitř, ale může vidět i dílčí části a systémy vozidla – například jen motor, převodové ústrojí a kola. A to v klidu i v provozu. Pokud se zajímá o fungování různých (zejména bezpečnostních) systémů vozidla v běžném provozu, brýle mu dokážou předvést i toto. Potenciální zákazník automobilky si tak prý dokáže udělat daleko lepší představu o možnostech vozů se značkou Volvo.

Z hlediska Microsoftu jde o jednoznačný úspěch – získal ke spolupráci prestižní značku automobilů a povedlo se mu celou záležitost úspěšně dotáhnout do konce. Pokud bude tento koncept autosalónu dotažen do skutečného provozu – a vypadá to, že bude – Microsoft získá velký odbyt pro HoloLens. Dá se totiž čekat, že další automobilky budou příkladu Volva následovat. Jen mě napadá, jestli si Volvo nějak nezajistilo u Microsoftu třeba jen omezenou časovou exkluzivitu.

Rozhodně se ukazuje, že potenciál brýlí HoloLens je velký nejen v oblasti zábavy, ale i v rámci seriózního byznysu. Takže Microsoft zřejmě tentokrát uhodil hřebík na hlavičku. Ale abych jen nechválil – HoloLens mají jeden docela omezující prvek. Tím jsou omezené pozorovací úhly zařízení. Ale prý se na tom pracuje a uvidíme, jak se brýle vyvinou v budoucnu.

Také je otázka, kdy se objeví první srovnatelná konkurenční zařízení. Být na místě Microsoftu, docela bych spěchal.

Zdroj: The Verge
reklama