www.svethardware.cz
>
>
>
>

DirectX 12: výrazný nárůst výkonu a vizuální revoluce her

DirectX 12: výrazný nárůst výkonu a vizuální revoluce her
, , aktualita
Na Microsoft Windows 10 se nečeká jen na systém, který nabídne lepší funkce grafického uživatelského rozhraní, ale také na systém, který představí DirectX 12. A toto očekávané API by mělo nabídnout především vyšší výkon.



reklama
DirectX 12 je bezesporu reakcí Microsoftu na nástup AMD Mantle, jehož výhodou je efektivnější využívání dostupného výpočetního výkonu, díky čemuž můžeme v podporovaných hrách očekávat vyšší počet vykreslovaných snímků za sekundu. Nedávno jsme se dozvěděli, že příští 3DMark bude srovnávat výkon Mantle a DirectX 12, což vůbec není od věci, neboť i DirectX 12 má v porovnání s dnešními DirectX 11 nabídnout výrazně vyšší výkon. Ovšem na nové API si ještě počkáme, a to možná až do podzimu, kdy vyjde finální verze systému Windows 10, pokud tedy s ním nepřijdou některé předběžné verze.





Prozatím tu máme malinkou ochutnávku v podobě dvou slidů prezentace přímo od Microsoftu, které poměřují výkon Direct3D 11 a Direct3D 12. Z nich je vidět, že nové API je navrženo především tak, aby daleko efektivněji využívalo vícejádrové procesory. Z prvního obrázku je vidět, jak moc je v porovnání s ostatními zatěžováno první procesorové jádro, které se tak stává úzkým hrdlem, zatímco v druhém grafu jsou sloupce daleko vyrovnanější. V tomto případě tedy jde o čtyřjádrový procesor, na němž vykreslení jednoho snímku s použitím DX11 trvalo 9 milisekund (111 FPS), zatímco s DX12 to byly jen 4 ms (250 FPS).





Tyto grafy se tedy nijak netýkají efektivity využití výkonu grafického čipu a je zřejmé, že uvedené více než dvojnásobné zlepšení se týká případu, kdy je systém limitován především výkonem procesoru. Nicméně Brad Wardell, zakladatel firmy Stardock, který obrázky zveřejnil, rovněž uvedl, že s DirectX 12 a moderním CPU a GPU by bylo schopné v reálném čase renderovat i velmi složité scény jako je třeba filmová Bitva u Hlásky (čili Helmův žleb) z Pána prstenů. Vizuální možnosti 3D her by se tedy měly s nástupem nového API značně posunout dopředu.





Relativně složitou scénou s asteroidy zobrazovanými pomocí DirectX 12 se ostatně již v létě pochlubil Intel na konferenci Siggraph 2014, kde nové API také srovnával s DirectX 11, a to na tabletu Microsoft Surface Pro, čili žádném herním dělu. V tomto případě se ukázal výkonnostní nárůst velmi slibných 70 procent.

Zdroj: Hexus.net
Nejpopulárnější grafické karty
reklama
Nejnovější články
Chystá se nový Ethernet: 5 Gb/s na stávajících kabelech Chystá se nový Ethernet: 5 Gb/s na stávajících kabelech
Ve spotřebitelském sektoru jsme už mnoho let odkázáni na 1Gb/s Ethernet, což se má brzy změnit. Můžeme se těšit až na propustnost 5 Gb/s, přičemž té bude možné dosáhnout na stávajících kabelových rozvodech.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  3 komentáře
K čemu vůbec jsou karty Founders Edition? Prý k řešení problémů K čemu vůbec jsou karty Founders Edition? Prý k řešení problémů
NVIDIA s představením generace Pascal odstartovala také kontroverzní program, když začala vydávat na trh karty série Founders Edition. Ty mnoho výrobců vidí jako snahu slíznout smetanu, ale tak to prý není.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
ADATA SX8000: první běžné SSD s Intel 3D MLC ADATA SX8000: první běžné SSD s Intel 3D MLC
Dle Samsungu už mají brzy získat převahu SSD vybavená pro rozhraní PCI Express a protokol NVMe. Nástup nových ADATA SX8000 to jen dokazuje a jde prý také o první spotřebitelské modely vybavené 256Gbit paměťmi Intel / Micron 3D MLC.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
HP vrací možnost využívat neoriginální náplně, prozatím HP vrací možnost využívat neoriginální náplně, prozatím
Společnost HP nedávno k nelibosti mnoha svých zákazníků aktivovala DRM, které už delší dobu bylo připraveno ve firmwaru inkoustových tiskáren OfficeJet. Znemožnila tak využití neoriginálních náplní a vysloužila si hlasitou kritiku.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  2 komentáře
No Man’s Sky vyšetřována kvůli klamavé reklamě No Man’s Sky vyšetřována kvůli klamavé reklamě
Vypadá to, že zájem o hru No Man’s Sky jen tak nevyprchá, jen ten zájem nebude takový, jak by si její tvůrci přáli. Advertising Standards Authority ve Velké Británii už prošetřuje to, co lidé z Hello Games slibovali i slibují a co hra opravdu poskytuje.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek