reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Google začne v Chrome ještě letos blokovat Flash

17.5.2016, Jan Vítek, aktualita
Google začne v Chrome ještě letos blokovat Flash
V minulém roce dostal Flash několik tvrdých ran. Jednak se objevila řada exploitů, ale především se velké internetové společnosti rozhodly, že začnou tuto platformu opouštět. Nyní se Google rozhodl, že je na čase přímou podporu ukončit.
Už dříve se tak rozhodla například Mozilla, která začala ve výchozím nastavení Firefoxu blokovat všechny verze Flashe a pak následoval Google. Ten se ale od září minulého roku odhodlal zatím jen k tomu, aby vypnul automaticky přehrávané reklamy ve Flashi. Pak Flash dostal další ránu od Facebooku, který se rozhodl jej dále nevyužívat. Tato kdysi mocná platforma, jež bývala před lety neodmyslitelnou součástí webu, tak dle všeho brzy zmizí a nedá se říci, že by to bylo k neprospěchu věci. Uživatel má dnes Flash spojen především s vysokým vytížením procesoru, což trápí zvláště mobilní počítače, ale také s řadou závažných bezpečnostních chyb.





Google se tak rozhodl, že ještě v tomto roce bude Flash v prohlížeči Chrome odložen na vedlejší kolej. V rámci přístupu "HTML5 by Default" bude Chrome nastaven tak, aby už nikdy na stránkách nevyužíval Flash a pokud to snad uživatel bude chtít, může si založit whitelist, čili seznam s povolenými weby. Google Chrome tak bude i nadále vybaven plug-inem s vlastní verzí přehrávače Flashe, což však neznamená, že by tuto platformu v Googlu měli tak moc rádi. Spíše tím chtěli zajistit, aby méně uživatelů používalo staré a snadno napadnutelné verze. Až se tedy Google rozhodne Flash odstavit, zmíněný plug-in bude neaktivní a nebude nahrávat obsah ve flashi, ani když jej stránka bude obsahovat. Když ale nebude moci nabídnout zobrazení obsahu v HTML5, prohlížeč nám nabídne možnost Flash zase zapnout, a to buď pro danou stránku dočasně, nebo natrvalo.

Tento přístup firmy Google by měl zajistit, aby ještě více provozovatelů webů a reklamních společností začalo využívat HTML5, což je v souladu s tím, že firma sama před několika měsíci ohlásila postupné vyřazení flashových reklam z AdWords. To se má stát právě ještě v tomto roce a zájemci mohou podávat žádosti pro flashové reklamy na AdWords do konce června.

Google také sám vytvoří jakýsi úvodní seznam povolených stránek, který jich bude čítat zhruba deset a půjde například o Amazon. Ty dostanou výjimku, jež bude platit po další následující rok a pak už si v nich uživatel bude muset zapnout Flash sám.

Zdroj: Extremetech
reklama