reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA ohlašuje "novou éru" s GeForce GTX VR Ready

5.1.2016, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA ohlašuje "novou éru" s GeForce GTX VR Ready
Společnost NVIDIA se bude snažit zapojit do vývoje potřebného hardwarového vybavení vhodného pro VR, a to v rámci GeForce GTX VR Ready Program. Určen je jejím partnerům vyrábějícím grafické karty a celé počítače.
Situace na trhu s VR je už nějakou dobu poněkud nepřehledná, neboť existuje již řada různých programů a iniciativ. Nyní si NVIDIA založila vlastní program pod označením GeForce GTX VR Ready, který je v podstatě alternativou k programu Oculus Ready. Nejde tedy o spolupráci se softwarovými vývojáři, ale s výrobci hardwaru, kteří budou používat grafické čipy NVIDIA. Jsou to především výrobci grafických karet, notebooků a stolních PC.





Výsledkem pak bude certifikace “GeForce GTX VR Ready” , jež potenciálnímu zákazníku umožní zjistit, zda onen produkt je nebo není vhodný pro hraní s VR headsetem. V podstatě tak jde o seznam potřebných specifikací a základem je vhodný HMD, tedy náhlavní VR sada, GPU o výkonu alespoň GeForce GTX 970 a PC se dvěma porty USB 3.0. Takové PC má být založeno na procesoru o výkonu Core i5-4590 nebo vyšším, využít alespoň 8 GB RAM a systém Windows 7 SP1 nebo novější.





Takové PC bude připraveno na Gameworks VR, čili technologie zajišťující potřebný výkon (Multires Shading), nízké zpoždění od vstupu až po grafický výstup (Context Priority a Front Buffer Rendering), bezproblémovou kompatibilitu (Direct Mode) a bude možné využít i sílu více karet v SLI.





NVIDIA již do svého nového programu přibrala celkem 57 partnerů, kteří budou na své produkty dávat logo “GeForce GTX VR Ready”. Po něm budou koukat především věci neznalí zákazníci, kteří sami nemají potřebné znalosti na to, aby si sami dokázali vybrat. To je ale důležité k tomu, aby se virtuální realita na trhu co nejrychleji rozšířila. Nám ostatním samozřejmě stačí alespoň rámcově vědět, jaký výkon a technologie jsou zapotřebí.

Zdroj: wccftech
reklama