reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

YouTube Newswire: nový kanál s ověřenými informacemi

22.6.2015, Jan Pánek, aktualita
YouTube Newswire: nový kanál s ověřenými informacemi
Google nechce usnout na vavřínech a na YouTube představuje jednu novou funkci za druhou. Nyní přidal kanál, kde se budou objevovat informace, které byly ověřeny videozáznamem. Změní Google i žurnalistiku?
Google na svém video portálu YouTube pořád něco mění, samozřejmě se jedná o změny k lepšímu. Můžeme uvést například videa s úhlem záběru 360 stupňů nebo volitelné nastavení vyšší snímkovací frekvence. V tomto případě se ale jedná o službu.

V dnešní době je právě internet příčinou toho, že jakákoliv informace se rozšíří po celém světě neuvěřitelnou rychlostí. Přitom se může jednat o naprostý nepodložený nesmysl. Navzdory tomu existuje jednoduchý způsob, jak informaci ověřit. Sehnat si videozáznam. V dnešní době, kdy telefon s kamerou vlastní většina lidí, není problém záznam události sehnat hned několikrát.

A právě na to se zaměřuje nová služba od Googlu, respektive YouTubu. "Každý je vypravěč..." píše se na kanálu Newswire na YouTubu, "... ale když každý vypráví nějaký příběh, který stojí za to vyslechnout? Google News Lab se podíval do zákulisí na Storyful. Jedná se o tým novinářů, který prochází média jako YouTube, jež mohou očitě dokázat, zdali se něco skutečně stalo. Tito novináři zároveň nachází nejzajímavější obsah, přičemž používají speciální technologie a své novinářské zkušenosti."





Je patrné, že Google na tento projekt není sám. Storyful je pro Google ale starý známý kamarád, už spolu totiž pracovali na několika projektech. A na tento Google nemůže být sám. Potřebuje tým, který musí projíždět nová videa, jen považte, každou minutu na YouTube přibude 300 hodin záznamu. To ale není vše.

"V dnešní době je denně na YouTubu zhlédnuto více než 5 milionů hodin videa," prohlásila na blogu Olivia Ma, šéfka Google News Labs, "role očitého svědectví ještě nikdy neměla důležitější úlohu v procesu sbírání informací. Žijeme ve světě, kde může být každý svědkem toho, co se okolo něj děje, a může se o to podělit. A právě YouTube se stal domovem pro tato videa."

Dále je třeba podotknout, že se nebude jednat jen o globální zpravodajství, ale i o místní zpravodajství. I když je otázka, co myslím Google pod "místním zpravodajstvím". Dá se říct, že Google našel službu, která má šanci uspět, ale ještě ji nikdo neprovozuje ve velkém měřítku. To znamená, že jestli uspěje, získá další lukrativní místo na reklamu, a pokud neuspěje, vlastně se nic neděje, protože Google má spousty podobných programů.

Zdroj: techcrunch.com
reklama