www.svethardware.cz
>
>
>

11. generace iGPU Intelu slibuje výkon Vegy 8

11. generace iGPU Intelu slibuje výkon Vegy 8
, , aktualita
Intel už delší dobu nenavýšil výkon svých integrovaných grafických čipů v procesorech Core. S příchodem 11. generace iGPU by se to ale mělo změnit, a my můžeme očekávat srovnatelný výkon s Vegou 8 v moderních APU od AMD.
K oblíbeným
reklama
Intel si na rok 2020 chystá 12. generaci svých grafických čipů a jak dobře víme, půjde už i o výkonné čipy Arctic Sound, na nichž pracuje nová divize pod vedením Raji Koduriho. Pozdější 13. generace dostala označení Jupiter Sound, ale to se dostáváme ještě dále do budoucnosti. Naopak dříve přijdou iGPU 11. generace, která by měla po letech představovat opětovné zvýšení výkonu. Když se totiž podíváme na dosavadní vývoj mainstreamových iGPU v procesorech Intel, ten není zrovna raketový. 
 
 
Opakuji, že máme na mysli mainstreamová iGPU a ne grafické čipy Iris, Iris Pro nebo dokonce Vega M v procesorech Kaby Lake-G. Když bychom vzali v potaz i tato řešení a zvláště pak Vega M, pak by bylo třeba uznat, že Intel předvedl naopak velice slušný pokrok. Jenomže samotná Vega M jednak není jeho, ale od AMD a potom jde celkově o řešení, které svou cenou neobstojí proti kombinaci samostatného procesoru a grafické karty. Hraje se zde na vysokou míru integrace a celkově malé nároky na prostor, což obvykle něco stojí a z hlediska ceny a výkonu nejde o výhodná řešení. To ostatně platí i pro grafiky řady Iris. 
 
Za mainstream u Intelu považujeme iGPU úrovně GT2 a ta mají už od generace Broadwell pořád 24 jednotek EU, čili 192 shaderů na taktech přinejlepším jen mírně překračujících 1 GHz a to obvykle znamená necelý 0,5 TFLOPS výkonu v FP32. 
 
Pokud se má tedy grafika GT2 11. generace přiblížit k výkonu Vegy 8 v procesoru Ryzen 3 2200G, znamená to, že se musí její výkon více než zdvojnásobit, aby Intel dosáhl na oněch 1,1 TFLOPS. Ono se tedy očekává, že výkon nových GT2 bude alespoň 1 TFLOPS, ale i kdyby to bylo právě přesně tolik, i to by bylo velice slušné na prosté mainstreamové iGPU v CPU Core. 
 
Hrubý výkon je ale jen jedna věc, pak tu jsou i technologie, které se budou snažit maximalizovat jeho využití, a to je zmíněný dlaždicový rendering, pod nímž si můžeme představit rozdílnou kvalitu renderingu v různých částech obrazu.
 
11. generace se ukáže v procesorech Core generace Ice Lake tvořených 10nm procesem. 
 
Zdroj: VideoCardz


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
NVIDIA vypustila první Creator Ready Drivers: více výkonu pro práci NVIDIA vypustila první Creator Ready Drivers: více výkonu pro práci
NVIDIA už dlouho nabízí své Game Ready Driver, které vždy ve své nové verzi reagují na nabídku nejdůležitějších herních novinek. Nyní tu máme Creator Ready Driver a je jasné, že půjde o stejnou věc, jen ne pro hry, ale pro jiné aplikace. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Facebook ohlásil nový Oculus Rift S pro PC, přijde na jaře Facebook ohlásil nový Oculus Rift S pro PC, přijde na jaře
Na GDC byl představen další model headsetu Oculus Rift, který dostal prosté označení S. Jde o přímého následovníka původního modelu Oculus Rift, který stále vyžaduje kabely, ale nabízí vyšší rozlišení a schopnost se sám orientovat v prostoru. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu
Intel se odhodlal po řadě let zásadním způsobem vylepšit své běžné integrované grafické čipy. Chystá si 11. generaci grafické architektury a pro běžné GT2 to bude znamenat především jednu věc. Počet jednotek EU se navýší z 24 na 64. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
GPU Intelu dostala nové Graphics Command Centre GPU Intelu dostala nové Graphics Command Centre
Intel se také účastní GDC a je připraven se s námi podělit o své inovace v oblasti PC grafiky. Dozvíme se tak o Graphics Command Centre, které bude sloužit nastavení grafiky ve hrách či o komunitě The Odyssey nebo programu GameDev Boost.
Dnes, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Deepcool představil svou technologii proti úniku kapaliny z vodních chladičů Deepcool představil svou technologii proti úniku kapaliny z vodních chladičů
Společnosti Deepcool se povedlo patentovat svou technologii, která má zabránit úniku chladicího média z uzavřených okruhů vodních chladičů, a tak už se odhodlala ji i blíže představit. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek