Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

1337d00m, aneb Doom v ASCII

20.7.2018, Jan Vítek, aktualita
1337d00m, aneb Doom v ASCII
Nedávno jsme se podívali na Doom, který byl renderován v podobě stereogramů a opravdu nebylo snadné se v něm vyznat. Mnohem lepší by to mělo být v "eleet" verzi této hry, která dostala název 1337d00m. 
V této verzi je tak hra zobrazena pouze pomocí pole znaků ASCII, ovšem každý z nich má i tak pro lepší znázornění scén vlastní barvu a jas. Dá se tak říci, že jde v podstatě o Doom v nízkém rozlišení, kde jednotlivé pixely tvoří právě znaky ASCII a jejich velikost a tvar pomáhá dotvářet celkový dojem. V případě verze OMDO to byly stereogramy, jež na první pohled vypadají jen jako šumící obrazovka, takže je třeba si trošku zašilhat a chytit onen pravý 3D vjem, ale i pak se v něm nelze dost dobře orientovat, protože vše má pouze jednu jedinou "texturu", a sice onen obrazový šum. 
 
 
l337d00m si můžeme volně stáhnout pro systémy Windows, macOS i Linux, a to díky práci chorvatského vývojáře Daria Zuboviće. Ten také do hry přidal možnost hrát v různých úrovních "obtížnosti", které se však liší tím, jak velké budou ony ASCII znaky. A když si nastavíme ty nejmenší, pak je takový ASCII Doom velice dobře hratelný. K dispozici je prvních 9 úrovní hry. 
 
Dario Zubović je sám fanoušek her využívajících pouze ASCII art, jako je Cogmind nebo Dwarf Fortress. V jejich případě už dávno nejde o nutnost danou technickými možnostmi jako dříve, ale čistě o volbu vývojářů využít ASCII tak dobře, jak jen to bude možné. Sám si tak vyvinul příslušný ASCII shader, což mu zabralo podstatnou část jednoho víkendu, který pak aplikoval na původní Doom a využil k tomu engine Unity. 
  
Zdroj: 1337d00m