AI Microsoftu trénuje na Ms. Pac-Man, dosáhla milionového skóre

AI Microsoftu trénuje na Ms. Pac-Man, dosáhla milionového skóre
, , aktualita
Umělá inteligence se dá trénovat na lecčemž, třeba i na dlouhá desetiletí staré hře Ms. Pac-Man, kterou známe ještě z éry osmibitových počítačů. Dceřiná společnost Microsoftu Maluuba ukázala, že její AI dokáže dosáhnout nejvyššího možného skóre. 



reklama
Ms. Pac-Man se opět dostává do zpráv krátce poté, co Google v rámci aprílového šprýmování upravil mapy na cestičky, kde jsme si mohli se slečnou Pac-Manovou hrát. Nyní jde ale o něco jiného, a sice o trénování umělé inteligence společnosti Maluuba, která se řadí mezi společnosti patřící Microsoftu. To ale pouze krátce, neboť tento startup zabývající se hlubokým učením si Microsoft pořídil teprve letos. 
 
ms pacman
 
Maluuba pustila svou AI konkrétně na Ms. Pac-Man ve verzi pro Atari 2600, osmibitový počítač z konce sedmdesátých let, aby ukázala, že dokáže porazit i nejlepší lidské hráče, jimž se podařilo dosáhnout "sotva" několika set tisíc bodů (nejlepší skóre lidského hráče má být 266.330 bodů). AI firmy Maluuba byla schopna dosáhnout nejvyššího možného skóre, což je 999.990 bodů. 
 
Proč si ale Maluuba vybrala zrovna Ms. Pac-Man a ne prostě originálního Pac-Mana? Jednoduše proto, že tato hra byla navržena pro arkádové konzole v hernách, takže aby vydělávala, byla těžší než Pac-Man. A i když se zdá, že jde o relativně jednoduchou hru, kde je třeba mít především postřeh a rychle a správně se rozhodovat, dle Maluuby je cesta za absolutním skóre neuvěřitelně složitá a především nepředvídatelná. 
 
Právě proto si firma vybrala Ms. Pac-Man k tomu, aby otestovala svou AI založenou na tzv. reinforcement learning. Ta se učí stylem pokusů a omylů, aby zjistila, co funguje a co ne, a mohla tak zvolit optimální cestu k úspěchu. 
 
Taková umělá inteligence pak rozhodně nemusí jen porážet staré hry z osmibitů. Vytvoří základ, který se pak může aplikovat i v robotice nebo ve finančních modelech. V takovém případě ji mohou využít firmy, které potřebují vědět, na jaké zákazníky a kdy se mají zaměřit se svými produkty, aby měly co největší šanci na úspěch. 
reklama
Nejnovější články
Klasická Amiga oživena na desce formátu Mini-ITX Klasická Amiga oživena na desce formátu Mini-ITX
Commodore Amiga byly v polovině osmdesátých let počítače, které předhonily tehdejší nabídku osobních počítačů pro běžné spotřebitele. Nabídly o poznání lepší grafiku, zvuk, schopnost multitaskingu, a tak není divu, že Amiga stále žije.
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Windows 10 Fall Creators Update je tu i se smíšenou realitou Windows 10 Fall Creators Update je tu i se smíšenou realitou
Už na začátku září se objevila informace, že Windows 10 Fall Creators Update přijde na trh 17. října. Takže tu máme druhou velkou letošní aktualizaci, která možná bude doprovozena smíšenými pocity uživatelů, ale určitě smíšenou realitou.
Včera, aktualita, Jan Vítek
Intel uvede na trh AI čip Nervana už tento rok Intel uvede na trh AI čip Nervana už tento rok
Intel si chystá pro vypuštění na trh novou třídu čipů, kterou označuje za Neural Network Processor (NNP). Jde tak o speciální křemíkové čipy určené pro umělou inteligenci a konkrétně budeme mluvit o již známém čipu Nervana.
Včera, aktualita, Jan Vítek
Asus: Coffee Lake by mohly být kompatibilní se Z270, kdyby Intel chtěl Asus: Coffee Lake by mohly být kompatibilní se Z270, kdyby Intel chtěl
Zástupce společnosti Asus se vyjádřil v tom smyslu, že vzájemná nekompatibilita desek s čipsety 100 a 200 Series a procesorů Intel Coffee Lake je v podstatě jen umělá. Prý kdyby Intel chtěl, nemuseli bychom potřebovat nové desky.
Včera, aktualita, Jan Vítek
Asrock připravil Mini-ITX desku s čipsetem Intel X299 Asrock připravil Mini-ITX desku s čipsetem Intel X299
Velice výkonný počítač v malém balení nám umožní vytvořit nová deska Asrock X299E-ITX/ac, která nese čipovou sadu Intel X299 a patici LGA 2066. Podporuje tak procesory Core X Series včetně 18jádrového Core i9-7980XE. 
17.10.2017, aktualita, Jan Vítek