AI Microsoftu trénuje na Ms. Pac-Man, dosáhla milionového skóre

AI Microsoftu trénuje na Ms. Pac-Man, dosáhla milionového skóre
, , aktualita
Umělá inteligence se dá trénovat na lecčemž, třeba i na dlouhá desetiletí staré hře Ms. Pac-Man, kterou známe ještě z éry osmibitových počítačů. Dceřiná společnost Microsoftu Maluuba ukázala, že její AI dokáže dosáhnout nejvyššího možného skóre. 



reklama
Ms. Pac-Man se opět dostává do zpráv krátce poté, co Google v rámci aprílového šprýmování upravil mapy na cestičky, kde jsme si mohli se slečnou Pac-Manovou hrát. Nyní jde ale o něco jiného, a sice o trénování umělé inteligence společnosti Maluuba, která se řadí mezi společnosti patřící Microsoftu. To ale pouze krátce, neboť tento startup zabývající se hlubokým učením si Microsoft pořídil teprve letos. 
 
ms pacman
 
Maluuba pustila svou AI konkrétně na Ms. Pac-Man ve verzi pro Atari 2600, osmibitový počítač z konce sedmdesátých let, aby ukázala, že dokáže porazit i nejlepší lidské hráče, jimž se podařilo dosáhnout "sotva" několika set tisíc bodů (nejlepší skóre lidského hráče má být 266.330 bodů). AI firmy Maluuba byla schopna dosáhnout nejvyššího možného skóre, což je 999.990 bodů. 
 
Proč si ale Maluuba vybrala zrovna Ms. Pac-Man a ne prostě originálního Pac-Mana? Jednoduše proto, že tato hra byla navržena pro arkádové konzole v hernách, takže aby vydělávala, byla těžší než Pac-Man. A i když se zdá, že jde o relativně jednoduchou hru, kde je třeba mít především postřeh a rychle a správně se rozhodovat, dle Maluuby je cesta za absolutním skóre neuvěřitelně složitá a především nepředvídatelná. 
 
Právě proto si firma vybrala Ms. Pac-Man k tomu, aby otestovala svou AI založenou na tzv. reinforcement learning. Ta se učí stylem pokusů a omylů, aby zjistila, co funguje a co ne, a mohla tak zvolit optimální cestu k úspěchu. 
 
Taková umělá inteligence pak rozhodně nemusí jen porážet staré hry z osmibitů. Vytvoří základ, který se pak může aplikovat i v robotice nebo ve finančních modelech. V takovém případě ji mohou využít firmy, které potřebují vědět, na jaké zákazníky a kdy se mají zaměřit se svými produkty, aby měly co největší šanci na úspěch. 
reklama
Nejnovější články
Apple Park má kuriózní problém, lidé v něm naráží do skla Apple Park má kuriózní problém, lidé v něm naráží do skla
Nový kampus Apple Park má několik budov a ctí co nejčistější design, který je typický pro produkty Apple. Jeho součástí je i velké množství skla, které se ale ukázalo být kvůli průhlednosti nebezpečné, lidé do něj naráží.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Google kvůli fotobance Getty zrušil funkci "Zobrazit obrázek" Google kvůli fotobance Getty zrušil funkci "Zobrazit obrázek"
Fotobanka Getty Images podala před dvěma lety žalobu na Google za snadný přístup k obrázkům chráněným copyrightem. Před pár dny společnosti oznámily společnou dohodu a nyní už není možné přímo zobrazovat hledaný obrázek.
Včera, aktualita, Milan Šurkala9 komentářů
Čína využívá AI už i k chovu prasat Čína využívá AI už i k chovu prasat
Alibaba má systém umělé inteligence ET Brain, který začala využívat k velmi zajímavému účelu. Tento systém umělé inteligence a cloudových výpočtů se totiž začal starat o chov prasat na obrovských farmách.
16.2.2018, aktualita, Milan Šurkala
Windows 10 Pro získá režim Ultimate Performance Windows 10 Pro získá režim Ultimate Performance
Microsoft si připravil pro insidery nové sestavení systému Windows 10 Pro a to mimo jiné nabízí také nové výkonnostní schema nazvané Ultimate Performance. V čem spočívá toto nastavení slibující "maximální výkon"?
16.2.2018, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
NASA pošle zpět domů kus marťanského meteoritu NASA pošle zpět domů kus marťanského meteoritu
Mise Mars 2020 bude zahrnovat také kus planety, který byl někdy v minulosti vymrštěn do vesmíru, aby nakonec spadl sem na Zemi. NASA tak s novým roverem pošle zpět kus marťanského meteoritu, což však nebude mít jen symbolický význam.
16.2.2018, aktualita, Jan Vítek1 komentář