AI Microsoftu trénuje na Ms. Pac-Man, dosáhla milionového skóre

AI Microsoftu trénuje na Ms. Pac-Man, dosáhla milionového skóre
, , aktualita
Umělá inteligence se dá trénovat na lecčemž, třeba i na dlouhá desetiletí staré hře Ms. Pac-Man, kterou známe ještě z éry osmibitových počítačů. Dceřiná společnost Microsoftu Maluuba ukázala, že její AI dokáže dosáhnout nejvyššího možného skóre. 



reklama
Ms. Pac-Man se opět dostává do zpráv krátce poté, co Google v rámci aprílového šprýmování upravil mapy na cestičky, kde jsme si mohli se slečnou Pac-Manovou hrát. Nyní jde ale o něco jiného, a sice o trénování umělé inteligence společnosti Maluuba, která se řadí mezi společnosti patřící Microsoftu. To ale pouze krátce, neboť tento startup zabývající se hlubokým učením si Microsoft pořídil teprve letos. 
 
ms pacman
 
Maluuba pustila svou AI konkrétně na Ms. Pac-Man ve verzi pro Atari 2600, osmibitový počítač z konce sedmdesátých let, aby ukázala, že dokáže porazit i nejlepší lidské hráče, jimž se podařilo dosáhnout "sotva" několika set tisíc bodů (nejlepší skóre lidského hráče má být 266.330 bodů). AI firmy Maluuba byla schopna dosáhnout nejvyššího možného skóre, což je 999.990 bodů. 
 
Proč si ale Maluuba vybrala zrovna Ms. Pac-Man a ne prostě originálního Pac-Mana? Jednoduše proto, že tato hra byla navržena pro arkádové konzole v hernách, takže aby vydělávala, byla těžší než Pac-Man. A i když se zdá, že jde o relativně jednoduchou hru, kde je třeba mít především postřeh a rychle a správně se rozhodovat, dle Maluuby je cesta za absolutním skóre neuvěřitelně složitá a především nepředvídatelná. 
 
Právě proto si firma vybrala Ms. Pac-Man k tomu, aby otestovala svou AI založenou na tzv. reinforcement learning. Ta se učí stylem pokusů a omylů, aby zjistila, co funguje a co ne, a mohla tak zvolit optimální cestu k úspěchu. 
 
Taková umělá inteligence pak rozhodně nemusí jen porážet staré hry z osmibitů. Vytvoří základ, který se pak může aplikovat i v robotice nebo ve finančních modelech. V takovém případě ji mohou využít firmy, které potřebují vědět, na jaké zákazníky a kdy se mají zaměřit se svými produkty, aby měly co největší šanci na úspěch. 
reklama
Nejnovější články
AOC vysílá na trh dvě herní LCD Agon s FreeSync AOC vysílá na trh dvě herní LCD Agon s FreeSync
AOC konečně vyslal na trh už dříve ohlášené herní monitory, a to 31,5palcový QHD AG322QCX s rozlišením QHD a 27palcový AG272FCX s Full HD. Oba jsou prohnuté a oba také podporují FreeSync.
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  2 komentáře
Virus NSA pomáhá tvořit z počítačů slouhy pro těžbu Monera Virus NSA pomáhá tvořit z počítačů slouhy pro těžbu Monera
Kvůli americkým službám byl počítačový svět nedávno obohacen o útoky nových ransomwarů a nyní je na řadě jiný způsob, jímž se útočníci snaží s využitím našich počítačů vydělat peníze. Dělají si z nich otrocké systémy těžící kryptoměnu. 
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  3 komentáře
Gigabyte uvádí desku pro AMD EPYC Gigabyte uvádí desku pro AMD EPYC
Společnost Gigabyte si připravila novou základní desku MZ30-AR0, která je určena pro procesory AMD EPYC. Pokud máte zájem o sestavení serveru založeného na až 32jádrových procesorech AMD, zde je možnost. 
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  1 komentář
CryEngine ve verzi 5.4 zahrne podporu Vulkanu CryEngine ve verzi 5.4 zahrne podporu Vulkanu
Vývojáři CryEnginu se chystají přijít s novou verzí 5.4, která bude představovat důležitý krok pro rozšíření podpory Vulkanu. Tato nová verze má dorazit na konci července a její autoři nám poskytli možnost sledovat její vývoj.
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  4 komentáře
Podivní sousedi: hnědý trpaslík býval uvnitř bílého trpaslíka Podivní sousedi: hnědý trpaslík býval uvnitř bílého trpaslíka
Asi 2700 světelných let od Země se nachází podivná dvojice hvězd, které okolo sebe aktuálně obíhají velice blízko, ale někdy v minulosti se měla jedna z nich nacházet uvnitř druhé. Jak je to vůbec možné?
Včera,  aktualita, Jan Vítek