Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Amazon vyšetřuje zaměstnance, kteří za úplatek mazali recenze

18.9.2018, Milan Šurkala, aktualita
Amazon vyšetřuje zaměstnance, kteří za úplatek mazali recenze
Máme tu další skandál s upravováním uživatelských hodnocení. Po TripAdvisoru zjistil machinace ve svém systému také Amazon. Někteří zaměstnanci si z mazání negativních recenzí udělali solidní byznys.
Včera jsme hovořili o falešných recenzích na serveru TripAdvisor a už tu máme další podobný případ. Tentokrát se týká Amazonu a především jeho čínské pobočky. Někteří zaměstnanci si z upravování hodnocení udělali velmi slušné živobytí. Zájemcům např. prodávali informace o počtech prodejů u konkurence nebo jim na vyžádání poslali e-maily zákazníků, kteří napsali negativní recenzi a ti ho pak mohli kontaktovat. Přitom kontaktování zákazníka je zakázáno ve stanovách společnosti. Tímto se ho snažili přesvědčit, ať recenzi upraví nebo smaže. K tomu např. nabízeli menší úplatky jako slevy na příští nákup, nějaké zboží zdarma a podobně.
 
Amazon logo
 
Pokud toto nezabralo, byli někteří zaměstnanci Amazonu svolní pomáhat dále. Za smazání nepohodlné recenze si naúčtovali okolo $300 s tím, že nemazali méně než 5 recenzí. Minimální platba se tedy pohybovala okolo $1500, za e-maily byla sazba nižší. Přestože se tento nešvar rozmohl zejména v Číně, vypadá to, že podobné praktiky se v jisté míře dějí i v USA. Pokud se prokáže, že někdo za úplatek mazal recenze nebo tento úplatek nabízel, může očekávat i právní kroky.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.