Aby si lidé zlepšili hodnocení svých produktů, často se uchylují k pořizování falešných recenzí. Podle průzkumu je falešných až 16 % recenzí na internetu. Toto se týká mnoha služeb, např. i hodnocení na TripAdvisoru. Společnost tak už v roce 2015 založila tým, který měl vyhledávat falešné recenze a bojovat proti jejich dalšímu zveřejňování. Tímto zjistili, že po celém světě existují desítky firem, které za poplatek napíšou recenze podle přání zadavatelů, čímž ale zkreslují informace a zákazník se nedozví pravdu. Jednou z takových velkých firem bylo italské PromoSalento.

I když se firma snažila maskovat změnou jmen a e-mailových adres, tým TripAdvisoru monitoroval IP adresy, typy prohlížečů a dokonce i rozlišení obrazovky, čímž dokázal zjistit, které recenze byly napsány stejným podezřelým uživatelem. Tyto stopy pak vedly k PromoSalento a TripAdvisor takto identifikoval a smazal přes tisícovku falešných recenzí dodaných touto firmou.
Problémem pochopitelně není jen samotná firma, ale i ti, kteří si ji najali. TripAdvisor tak hříšníkům naopak snížil hodnocení, což většinu z nich přimělo, aby s něčím takovým přestali a dobré hodnocení si zajistili dobrými službami. Pokud se tak nestalo a v placení za falešné recenze pokračovali dál, TripAdvisor přidal k jejich účtu červený odznak signalizující nekalé chování.
Doposud se TripAdvisoru podařilo zastavit okolo 60 společností nabízející falešné recenze. V případě PromoSalento to ale došlo dokonce tak daleko, že její majitel byl u soudu v italském Lecce usvědčen a poputuje na 9 měsíců do vězení. K tomu ještě zaplatí pokutu 8000 EUR.
Zdroj: tripadvisor.com