Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD přichází s velkou aktualizací Radeon Software

27.7.2017, Jan Vítek, aktualita
AMD přichází s velkou aktualizací Radeon Software
Společnost AMD udává, že 90 procent uživatelů je dle jejích údajů spokojeno s novým Radeon Software Crimson ReLive Edition a doufá, že toto procento ještě vzroste díky nové verzi, která přináší důležité novinky. 
Radeon Software Crimson ReLive Edition je k dispozici nově ve verzi 17.7.2, která je zaměřena na výkon a virtuální realitu a AMD uvádí, že se více zaměřuje na herní vývojáře i hráče samotné, ale to nám moc neřekne. 
 
 
Co konkrétního nám tak Radeon Software 17.7.2 nabídne? Jednak je to technologie Enhanced Sync, která má zlepšit odezvu her, čili zkrátit celkové čekání na reakci obrazu na vstupní periferie a také je slibována minimalizace trhání obrazu. AMD uvádí, že v Overwatch se zpoždění snížilo o 34 procent a podstatně se snížily nerovnosti v časech, které zabere vypočítání jednotlivých snímků (Frame Time Variance). 
 
Dále se vrací vylepšená funkce Radeon Chill pro regulaci snímkovací frekvence, která pracuje tak, že při pohybu postavy či změnách pohledu poskytuje co nejvyšší výkon, ale pokud se třeba na chvíli vzdálíme a ze vstupních periferií tak nepřichází žádné pokyny k pohybu, snímkovací frekvence může poklesnout, což sníží i nároky na spotřebu. Chill nyní podporuje celkem 40 her, ovšem AMD je přesně nespecifikovalo. Tato funkce ale také pracuje na mobilních GPU, systémech s více GPU v CrossFire a také s Radeon XConnect. 

Radeon WattMan byl vylepšen o nové funkce týkající se napájení a nastavení pamětí, přičemž nyní jde především o snížení spotřeby, takže je tu třeba možnost podtaktovat paměti. Dále tu máme zvýšení výkonu her, a to konkrétně zrychlení jejich odezvy. Ve hře Tom Clancy’s The Division bylo dle AMD dosaženo o téměř třetinu rychlejší odezvy, která se snížila v průměru na 50 ms. 
 
Frame Rate Targeting Control má blízko k funkci Chill, ale jde o něco mnohem jednoduššího, a sice omezení snímkovací frekvence jistou prahovou hodnotou, přes niž karta nejde, a tak může omezovat svou spotřebu. Nyní je tu příslušná podpora DirectX 12 a více GPU. 
 
Co se týče podpory vývojářů, pro ty jsou tu nové nástroje a pluginy, které mají usnadnit designování her, což je Radeon GPU Profiler pro analýzu využití GPU včetně asynchronních shaderů, aby se mohla lépe odhalovat úzká hrdla ve výkonu. Pak tu je i AMD Liquid VR 360 SDK umožňující end-to-end akceleraci přehrávání videa v HEVC 4K-by-4K a také s podporou Immersive Ambisonic Audio. 
 
Nakonec tu máme Radeon Software Vanguard Beta Tester, což je program připravený pro profesionály i amatéry, kteří budou moci vylepšit Radeon Software přímou spoluprací s AMD. 
 
Zdroj: KitGuru
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.